altflyter Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Til deg din jævla saksbehandler på NAV: Først og fremst: Lær deg norsk! Det kan også være en fordel å ha satt seg inn i hvordan aap fungerer før du påtar deg en jobb hvor du skal avgjøre om folk skal få det eller ei! Du var frekk, uforskammet og behandlet meg elendig, og at ikke DU har fått med deg at det har kommet en ny lov, skal ikke gå ut over meg! Ifølge trygdelovens §11-13 fjerde ledd, har jeg som student rett på aap når jeg har sluttet på studiet grunnet sykdom, og går i behandling mot det, og målet er å komme seg tilbake på studiet. Det er heller ikke din oppgave å vurdere om jeg SER syk ut, og ”jammen du ser jo frisk ut… kan du ikke bare få deg en jobb?” er faen meg det mest respektløse spørsmålet jeg har fått noensinne!!!! ”Nei, jeg vil ikke se legeerklæringen din, for du har ikke rett på aap uansett, og jeg vil heller ikke se utdraget fra trygdeloven der det står at JO: du har faktisk rett på det” Det jeg trodde jobben din var, var å hjelpe meg til å finne en løsning, ikke å kritisere meg for å ikke ha jobb. Jeg har faktisk fått to vurderinger av leger om at jeg IKKE skal jobbe i det hele tatt før jeg er blitt frisk, og du har faen ingen rett til å kverulere på det kyndig helsepersonell har dokumentert! ARRGH. Frekkeste mest provoserende saksbehandleren noensinne. Plutselig skjønner jeg hvorfor folk klager over trygdesystemet i Norge. Puh. Måtte bare få det ut… (Prøvde å ringe NAV sentralt for å klage på henne, men kom ikke igjennom den sørens telefonlinjen deres:( Skal prøve igjen i morgen, for dette finner jeg meg ikke i! ) 22
Gjest navnelapp Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 skriv eit brev i staden for å ringe. Då vert det journalført, og må følgast opp. På telefonen treff du "kven som helst". 9
HopelessFear Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Ufattelig mange folk på nav som ikke aner hvordan ting fungerer eller setter seg inni jobben sin. 2
altflyter Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2012 skriv eit brev i staden for å ringe. Då vert det journalført, og må følgast opp. På telefonen treff du "kven som helst". Ja... ser den... Kanskje bare sende denne tråden til dem.... Bør kanskje modereres... litt først 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg gikk på NAV og ba om hjelp. Jeg ba IKKE om noe form for trygd eller penger, fordi jeg hadde sparepenger hjemme. Jeg ba om hjelp til å søke jobb, og finne jobb, fordi det var jeg uerfaren på. Jeg fikk beskjed om at det var ikke lite frekt å komme dit og spørre etter hjelp og støtte når jeg hadde så og så mye penger på konto. Og jeg var frekk som ikke hadde jobb. Mange takk for hjelpen. 11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Tror ikke man trenger noen som helst form for utdannelse når for å jobbe der. Hadde hun enda sett på lovene du viste til.. Dette er respektløst, og desverre typisk NAV 1
Gjest Best Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Det er som enkelte sier; man må være frisk for å orke å forholde seg til NAV. 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Jeg gikk på NAV og ba om hjelp. Jeg ba IKKE om noe form for trygd eller penger, fordi jeg hadde sparepenger hjemme. Jeg ba om hjelp til å søke jobb, og finne jobb, fordi det var jeg uerfaren på. Jeg fikk beskjed om at det var ikke lite frekt å komme dit og spørre etter hjelp og støtte når jeg hadde så og så mye penger på konto. Og jeg var frekk som ikke hadde jobb. Mange takk for hjelpen. Jammen... Skryter ikke de som bare juling av de fantastiske jobbsøkerkursene sine?:S 1
Violen Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Hvis jeg var deg ville jeg ha skrevet en klage og sendt til NAV-lederen på kontoret vedkommende jobber. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Tror ikke man trenger noen som helst form for utdannelse når for å jobbe der. Hadde hun enda sett på lovene du viste til.. Dette er respektløst, og desverre typisk NAV Det er faktisk mulig å ta Bachelor i NAV.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Hører så mange skrekkhistorier om NAV, både når det gjelder kundebehandling og vedtak. Har heldigvis bare møtt hyggelige og hjelpsomme folk, og å få det jeg har rett på har aldri vært noe problem 3
altflyter Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 5. januar 2012 Det er som enkelte sier; man må være frisk for å orke å forholde seg til NAV. Man må generelt sett være veldig frisk for å klare å være syk... Jeg gir snart opp. Det er bare det ene etter det andre. Trodde for å være helt ærlig at det ikke skulle være noe problem når jeg hadde legeerklæringer og hele pakken. Jeg har ikke energi til å krangle med dem nå... 3
altflyter Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2012 Hvis jeg var deg ville jeg ha skrevet en klage og sendt til NAV-lederen på kontoret vedkommende jobber. Ja.. Jeg tror jeg gjør det. Jeg finner meg bare ikke i dette. Har ikke mye krefter til det selv, men ble så oppgira og forbanna nå, at det er verdt å bruke den energien på det.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #14 Skrevet 5. januar 2012 Jammen... Skryter ikke de som bare juling av de fantastiske jobbsøkerkursene sine?:S Vet ikke siden jeg aldri kom meg på et, jeg ble så fornærmet av måten jeg ble snakket til på at jeg gikk derfra og etterhvert fikk meg en god jobb selv. Fuck You Nav.
altflyter Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2012 Vet ikke siden jeg aldri kom meg på et, jeg ble så fornærmet av måten jeg ble snakket til på at jeg gikk derfra og etterhvert fikk meg en god jobb selv. Fuck You Nav. skulle ønske jeg også bare kunne gå... Men jeg må ha noe å leve av... Prøver jeg å jobbe nå, blir jeg aldri frisk 1
Gjest Koala Lompa Skrevet 5. januar 2012 #16 Skrevet 5. januar 2012 Man må generelt sett være veldig frisk for å klare å være syk... Jeg gir snart opp. Det er bare det ene etter det andre. Trodde for å være helt ærlig at det ikke skulle være noe problem når jeg hadde legeerklæringer og hele pakken. Jeg har ikke energi til å krangle med dem nå... Er det ikke slik at NAV har sine egne leger som vurderer disse erklæringene også? Så selv om "dine" leger sier en ting så kan NAV sine leger si noe helt annet...om jeg har forstått det rett. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #17 Skrevet 5. januar 2012 skulle ønske jeg også bare kunne gå... Men jeg må ha noe å leve av... Prøver jeg å jobbe nå, blir jeg aldri frisk Jeg håper aldri at jeg er nødt til å forholde meg til NAV og søke hjelp der, jeg priser meg for hver dag at selv om jeg ikke er veldig frisk og rask, så er jeg frisk nok til å enda ordne meg selv. Føler med deg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #18 Skrevet 5. januar 2012 Er det ikke slik at NAV har sine egne leger som vurderer disse erklæringene også? Så selv om "dine" leger sier en ting så kan NAV sine leger si noe helt annet...om jeg har forstått det rett. Tror ikke det er sånn i alle tilfeller. Min søknad ble godkjent tvert, med legeerklæring fra min egen lege. Nå var det både en lege og en annen fagperson som signerte denne erklæringen, pluss at legen har veldig godt rykte - jeg vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre.
altflyter Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2012 Er det ikke slik at NAV har sine egne leger som vurderer disse erklæringene også? Så selv om "dine" leger sier en ting så kan NAV sine leger si noe helt annet...om jeg har forstått det rett. Det vet jeg ingenting om, men i så fall burde hun sendt meg inn til en av disse legene, og ikke bare trukket konklusjonen selv. Hun vet ingenting om min situasjon annet enn at det står på papiret at jeg har "en alvorlig og langvarig lidelse" hvem er da hun til å bestemme at det ikke stemmer? Det er ikke alle sykdommer man kan se på folk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå