Gå til innhold

Blir det for mye for en baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei jente på 12 uker. Vi har lyst til å ha henne med på både babysang og babysvømming, men nå er det slik at her vi bor kommer disse aktivitetene på samme dag. Tidsmessig går det at vi er med på begge deler, men blir dette for mye for jenta vår på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det blir for mye for dere begge. Blir bare stress, babyen skal sove også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten baby lærer ekstremt mye av erfaringer og trenger derfor mye tid på å "fordøye" informasjonen og trenger å slappe av og ha det rolig etter mange nye inntrykk. Så jeg vil tro at det blir for mye på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de andre her..Du kan fort risikere en overstimulert, og overtrøtt baby som hyler på kvelden og er umulig å roe ned. Det blir ikke akkurat koselig. Jeg ville valgt babysvømming :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Ganske sikker på at det blir veldig travelt for babyen. Og for deg.. kanskje du kan ta kursene etterhverandre i stedet? Begge deler er sikkert koselige! Vi har iallfall hatt stor glede av babysang, og så har vi tatt med barnet på svømmehall uten å være med på organisert opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer de andre. En aktivitet er mer enn nok for den lille. Jeg ville også valgt babysvømming. Vi hadde en baby som ELSKET å være i vannet. Det var langt i fra slik for alle de andre babyene på kurset, men alle som en ble fortrolig med vannet i løpet av kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som har sagt at babysvømming er farlig og kan forårsake allergi? Er det bare tull? Synes det ser ut som en fin aktivitet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som har sagt at babysvømming er farlig og kan forårsake allergi? Er det bare tull? Synes det ser ut som en fin aktivitet :)

Det er vel forskning som viser en liten økning i sannsynligheten for å utvikle astma dersom barnet blir eksponert for klor tidlig. Så får man selv kjenne på hvor mye det teller i forhold til å la barn bli trygge i vann fra tidlig alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ville aldri eksponert et barn for noe som kan forårsake astma. Det var trist hvis det stemmer, kunne godt ha tenkt meg babysvømming.

Edit: er det seriøs forskning?

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt om denne forskningen før vi meldte lillejenta på babysvømming, og jeg mener at dette var seriøs forskning, ja. Bl.a. har NAAF en kommentar til dette, her.

Vi valgte å gå på babysvømming i et basseng med UV-rensing og dermed minimalt med klor. Jeg tørker ikke ut av vannet (atopiker) - jeg tåler ikke klorvann særlig godt - lillejenta storkoser seg, og jeg slipper å tenke på det med astma. Vi har fortsatt der og går nå på småbarnssvømming med henne.

Til TS - jeg ville nok også begrenset meg til én aktivitet.

Edit: Flere referanser til forskning her.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Vi valgte å gå på babysvømming i et basseng med UV-rensing og dermed minimalt med klor.

Det hørtes lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg kjenner noen som har sagt at babysvømming er farlig og kan forårsake allergi? Er det bare tull? Synes det ser ut som en fin aktivitet :)

Både lillebror og jeg var på babysvømming. Ingen av oss som fikk astma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på babyen. Mine har/hadde ingen problem med flere aktiviteter på en dag. Da er det verre med hu mor;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Her meldt oss på babysvømming :) Synge kan jeg klare selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...