Gå til innhold

Fødes det flere gutter enn jenter for tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet jo at statistikken sier at det fødes noen få flere gutter enn jenter. Men da jeg satt og diskuterte dette med noen andre småbarnsmødre i julen, ble vi alle litt overrasket, og lurer på om det kan være tilfeldig - i alle (vi var 5 stk) våre respektive barnehager er det mange flere gutter enn jenter på småbarnsavdelingene. I barselgruppa mi er vi 2 som har fått jenter, 8 har fått gutter.

Hehe, har kanskje sett litt for mange sci-fi-filmer og har en levende fantasi, men hva hvis det er noe i miljøet som påvirker hormonene og gjør at det blir født flere guttebarn enn jentebarn for tiden? :popcorn:

Er gravid igjen, med gutt denne gangen (slik som nesten alle i termingruppa mi på barnimagen) og tenker på stakkars gutten som kanskje vil slite med å få seg kjæreste hvis det er så få jenter på markedet......

Jada, vet dette er litt tåpelig, men er litt nysgjerrig likevel. Noen som har observert det samme, eller det stikk motsatte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette varierer veldig fra år til år og fra sted til sted.

Det året sønnen min ble født var han kun en av 14 gutter som ble født i vår kommune hele det året, mens det er omtrent 60 barn totalt i det kullet.

Året før, derimot, er det stor overvekt av gutter og på skolen til sønnen min er det kun en jente i klassen over han.

Tror dette jevner seg ut på sikt uansett og det er jo som regel slik at man ikke finner seg pratner fra samme årskull, så da er det nok noen til de fleste ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå her - litt statistikk!

Sett for heile landet under eitt, held dette seg faktisk veldig konstant frå år til år! Om lag 105 gutar per 100 jenter i gjennomsnitt. Men lokale forskjeller finst sjølvsagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå her - litt statistikk!

Sett for heile landet under eitt, held dette seg faktisk veldig konstant frå år til år! Om lag 105 gutar per 100 jenter i gjennomsnitt. Men lokale forskjeller finst sjølvsagt. :)

Vi postet visst akkurat den samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter med inntrykk av det det fødes flere gutter enn jenter for tiden jeg og!

I barselgruppen min er vi ti til sammen,og kun en har fått jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bhg til sønnen min, på avdelingen hans, er det 7 jenter og 2 gutter. I barselgruppa var det to av hver. Flesteparten av mine venninner har fått jenter, har mange med babyer og småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...