Gå til innhold

abort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har vært sammen i over 3 år. (jeg er 19 og han 20) Vi er begge studenter, jeg har 2 år igjen og han har 4 år igjen av studenttiden. Det jeg frykter nå er at jeg er blitt gravid, jeg har ikke hatt test så ikke bare kommenter ta en test da!

Med tanke på studiene og ingen av oss jobber ved siden av har jeg ikke råd til å ta meg av ett lite barn. Jeg er sikker på at mine og hans foreldre ville stilt opp, men jeg er forsatt veldig ung. Her skal det også sies at JEG GÅR PÅ P-PILLER, så det er ikke noe "Ja, la oss ha sex uten noe form for beskyttelse å se hva som skjer - drit i konsekvensene"

Vi har ikke råd til å ta oss av ett lite barn, vi er unge og vi vil være unge før vi vil ha barn. Å drepe ett barn som ikke er født høres helt brutalt ut, men jeg kan ikke bli mor i en alder av 19 år. Jeg er ikke klar, han er ikke klar, vi har ikke økonomi til det.

Er det brutalt å ta abort? Hvordan foregår det?

sukk :cry3::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modig mor

Hvorfor tror du at du er gravid hvis du går på p-piller og ikke har tatt noen test? Jeg synes du skal få brakt på det rene om du virkelig er gravid, før du begynner å bekymre deg.

Abort kan være medisinsk eller kirurgisk. Kirurgisk abort (utskrapning) prøver de i første omgang å unngå (bl.a. fordi det er en ørliten risiko for arrvev i livmoren, noe som kan gi deg vansker den dagen du ønsker å få barn). Ved medisinsk abort møter man opp på sykehuset og får tabletter som skal settes inn i skjeden. Det gjør man hjemme, tar smertestillende og venter på å abortere. Noen synes det er grusomt, andre merker ikke særlige smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til jeg mistenker graviditet er jeg hadde mensen, så gikk det noen uker så hadde jeg bare to pitte små blødninger på to dager. ikke noe mer en det, og nå føler jeg meg ikke i form. Kanskje jeg bare leter etter symptomer ;-/

Tabletter hørtes greit ut, men forferdelig i seg selv :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...