Gå til innhold

Småubehag nedentil nær termin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i disse dager. Og i de siste dagene har jeg hatt litt sånn småubehag nedentil, dvs "utenpå" liksom. Det presser, stikker, klør osv. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det føles. Jeg har herpes og er derfor redd jeg skal få utbrudd under fødselen. Men det er ikke sånn typisk herpes-utbrudd det føles som.

Er dette noe som er vanlig nær termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har lest om at man kan få åreknuter i skamleppene på grunn av trykk, så det kan kanskje være derfor?

- går du ikke på zovirax forebyggende før termin? det skal man jo når man har herpes i underlivet, fikk jeg akkurat beskjed om. jeg hadde antistoffer i blodet nå, men ikke påvist utbrudd i underlivet før (eller nå), så antistioffene kunne være på grunn av munnsår. likevel har jeg fått medisiner slik at jeg ikke skal ha utbrudd under fødselen, for herpes i underlivet under fødsel betyr keisersnitt - barnet kan nemlig i verste fall dø av å bli smittet under fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en urinveisinfeksjon grunnet GBS (Gruppe B-streptokokker). Det kan i verste fall være veldig alvorlig, selv om det dysses ned i Norge fordi det stort sett går bra. Ca 30-40 % av alle kvinner av denne bakterien.

Sier ikke dette for å skremme, men for å gi informasjon. For meg har alt blitt mye mer alvorlig etter at jeg mistet barnet mitt i dødfødsel.

Ta med en urinprøve til lege, og be dem om å sende den til dyrkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...