Gå til innhold

Hva er planene for kvelden?


chimp

Anbefalte innlegg

Hvor langt er dere kommet, spes dere som skal ha julaften hjemme hos dere?

Selv går jeg og venter på en berlnerkrans-deig og en krumkakerøre som skal hvile så og så lenge før jeg går igang. Så står det no sølvtøy og kobber for tur som jeg gjør på en lettvint måte henholdsdvis m å putte sølvet oppi plastbalje m sitronsyre og kobberet oppi foliekledt oppvaskkum m litt salt. og VIPS!!! så er den jobben gjort!

Ribba ble krydret ferdig og lagt i kjøleskapet igår.

Juletreet står på plass m lys, men ikke pyntet. Sambis skal ta en runde m støvsuger'n før resten julestæsjet kommer opp. Blir vel fortrinnsvis han og frøken fjortis som tar seg av dekoreringen.

I mellomtiden går jeg igang m å steke medisterkaker og koke rødkål, som også blir middagen ikveld sammen m litt julepølse.

Gløgg-gryta blir satt på ganske tidlig, så koser vi oss litt m rødvinsgløgg sammen m de siste forberedelsene.

Imorgen formiddag blir det bare å dra over kjøkken-og badegulvet og ta vasker og toalett så det er skinnende rent til gjestene kommer.

Skreller poteter i god tid på forhånd som får stå i vann. Dekker bordet enten ikveld når alt er klart eller imorgen. Får se!

Føler at vi er rimelig i rute!

Fikk dessverre beskjed idag om at to julepakker vi sendte avgårde torsdag dessverre ikke er kommet frem til noen av bestemmelsesstedene. Det bekymrer meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha Kalkun i morgen, og den står i ovnen nå.

Om en times tid er den ferdig, og det lukter helt fortreffelig!

Ellers er det ikke så mye styr for meg.

Jeg gjør lite ut av Julaften ettersom jeg skal være alene i morgen.

Gubben kommer bare hjemom for å spise.

Juletre har vi kuttet ut i år, ettersom vi har 2 små kattunger.

Jeg kjøpte heller et lite plasttre som jeg har satt i seksjonen.

Der får det stå i fred.

Julegavene har kommet i hus, bortsett fra den jeg har kjøpt til mannen min.

Den ble nok bestilt litt i seineste laget! :oops:

Jeg skal rydde og vaske litt på formiddagen i morgen, jeg gjør ikke så altfor mye ut av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAOS!

Ting står, ligger og henger over alt. Treet ligger i gangen og må reuseres med 40 cm. Kalkunbrystet er ferdig og det samme er karamellpuddingen (håper jeg), har planer om å lage risgrøt til riskremen og trille ut noen kransekakestenger av ferdig masse. Etterpå er det opp med treet og på med pynten. Siden har jeg planer om å leke død helt til i morgen.

I morgen skal steken i ovnen, gulv skal vaskes, poteter skal skrelles, grønnskaer skal vaskes osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Alt er klart, det vil si jeg har ikke kokt fisk til kattene enda, det gjør jeg i morgen tidlig.

Ellers er gavene pakket, treet pyntet og julefreden har senket seg.

Nå skal jeg til naboen en tur og drikke gløgg - GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julepynten er kommet opp, treet er allerede tent.

Sambo ordnet de siste to pakkene idag.

Har kokt en kjøttrulle som ligger i press under den ene foten på spisebordet. (Mangler sånn rulle-presse-dings)

Skal ta meg en dusj og ett glass rødvin før jeg krabber tilsengs.

Vi skal bort på ettermiddag/kveld imorgen, så jeg slipper å forberede til middagsgjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...