Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #61 Skrevet 5. januar 2012 For meg hadde den ikke vært verdiløs Selv om vedkommende visste selv at tegningen var stygg og det ikke lå noen tanke bak? Og kanskje hun gav deg den tegninga bvare for å være kjip?
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #62 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Skal verden bli slik at det bare er plass til flinke mennesker og mennesker med talent? Er det slik at det ikke er sosialt akseptert å drive med noe andre ikke synes man har talent for? Med andre ord, skal alt man foretar seg godkjennes av andre? En slik verden vil jeg ikke være del av. Endret 5. januar 2012 av Hannee
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #63 Skrevet 5. januar 2012 Skal verden bli slik at det bare er plass til flinke mennesker og mennesker med talent? Er det slik at det ikke er sosialt akseptert å drive med noe andre ikke synes man har talent for? Åh verden er ikke som en blomstereng.
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #64 Skrevet 5. januar 2012 Selv om vedkommende visste selv at tegningen var stygg og det ikke lå noen tanke bak? Og kanskje hun gav deg den tegninga bvare for å være kjip? Hadde jeg visst det, så hadde nok ikke hatt en god relasjon til personen. Hadde jeg ikke vist det, hadde jeg trodd at det lå omtanke bak.
ainna Skrevet 5. januar 2012 #65 Skrevet 5. januar 2012 Er det pene motiver så er hun jo flink da.. Ja nettopp. Ser det kun som positivt at også voksne kan gi bort tengninger for å glede andre. Selv om man kanskje ikke har tatt kunstner utdanning...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #66 Skrevet 5. januar 2012 Ja nettopp. Ser det kun som positivt at også voksne kan gi bort tengninger for å glede andre. Selv om man kanskje ikke har tatt kunstner utdanning... Jojo men det er jo forskjell på en fin tegning som ikke er helt proff og en direkte stygg tegning.
Joe Skrevet 5. januar 2012 #67 Skrevet 5. januar 2012 kunstnere er bare ute etter å få penger for det de gjør og de får ofte mye betalt pga hvem de er mer enn for hva de lager. Lager man en tegning til noen så gjør man det bare fordi man hadde lyst til å tegne en tegning til noen. Og derfor er de som tegner fordi de har lyst "tilbakestående" mens det er en helt annen sak med de som gjør det kun for pengenes del? 1
Gjest Gjæst Skrevet 5. januar 2012 #68 Skrevet 5. januar 2012 Om ei jente på 16 gir bort tegninger er det nok fordi det er noe hun liker, og føler hun kan bli god til. Når man er i barneskole/tidlig ungdomsskolealder er de fleste kunstprosjekter sjarmerende uansett hvordan de egentlig ser ut. I tenårene faller tegningene ut av "sjarmerende-kategorien", samtidig som man prøver og feiler for å lære seg teknikker og egen stil. Det tar tid, vilje og masse trening å bli god. Kanskje er tegningene 16-åringen gir bort det beste hun klarer på nåværende tidspunkt - samtidig som de er et steg på veien til noe som kan bli virkelig bra? Da takker man pent, og oppmuntrer henne til å tegne mer. 1
Gjest Bond Skrevet 5. januar 2012 #69 Skrevet 5. januar 2012 kunstnere er bare ute etter å få penger for det de gjør og de får ofte mye betalt pga hvem de er mer enn for hva de lager. kjenner en del profesjonelle kunstnere, og de hadde nok vært grundig uenig, men den diskusjonen kan vi jo ta i en annen tråd.. *** Når det gjelder det å lære seg teknikk kan alle lære seg nok teknikk og anatomi for å tegne realistisk nok. Er bare at ikke alle utvikler unik håndskrift, og det er det som skiller de spesielle fra de som bare lærer teknikken. De fleste 16-åringer trenger å lære seg teknikk om de er seriøse. Om det er normalt å gi bort tegninger er egentlig ikke viktig, det viktigste er at en 16-åring har funnet seg noe å drive medsom hun liker. Om det blir karriere av det - hvem vet, men la nå henne ha mulighet å utvikle seg videre.
Kamikatze Skrevet 5. januar 2012 #70 Skrevet 5. januar 2012 Og derfor er de som tegner fordi de har lyst "tilbakestående" mens det er en helt annen sak med de som gjør det kun for pengenes del? En tegner ikke av lyst, men av legning. Det er for sterke krefter til at en dødelig kan stoppe det. Noe som gjelder for alle slaver av ulike "kreative" genrer.
Feeky Skrevet 5. januar 2012 #71 Skrevet 5. januar 2012 Åh verden er ikke som en blomstereng. Folk med din innstilling får oss ikke nærmere en blomstereng-verden i hvert fall. Folk med ditt syn er jo akkurat grunnen til at vårt og mange andre samfunn skaper en ramme for hvordan vi skal leve livet vårt(ser bort i fra lover nå). 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #72 Skrevet 6. januar 2012 Hvor er TS??? Hadde vært greit om vedkommende kom inn i tråden igjen og svarte på diverse spørsmål, som f.eks. tegningene ligner noe en 6-åring kunne tegnet, og om det er andre ting i oppførselen til denne 16-åringen som hun reagerer på. Kan ikke fordra tråder der TS skriver HI og så bare stikker!! Synes det har blitt vel mange av dem i det siste!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. januar 2012 #73 Skrevet 7. januar 2012 Folk med din innstilling får oss ikke nærmere en blomstereng-verden i hvert fall. Folk med ditt syn er jo akkurat grunnen til at vårt og mange andre samfunn skaper en ramme for hvordan vi skal leve livet vårt(ser bort i fra lover nå). jeg er ikke annet enn realistisk
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. januar 2012 #74 Skrevet 7. januar 2012 (endret) kjenner en del profesjonelle kunstnere, og de hadde nok vært grundig uenig, men den diskusjonen kan vi jo ta i en annen tråd.. *** Når det gjelder det å lære seg teknikk kan alle lære seg nok teknikk og anatomi for å tegne realistisk nok. Er bare at ikke alle utvikler unik håndskrift, og det er det som skiller de spesielle fra de som bare lærer teknikken. De fleste 16-åringer trenger å lære seg teknikk om de er seriøse. Om det er normalt å gi bort tegninger er egentlig ikke viktig, det viktigste er at en 16-åring har funnet seg noe å drive medsom hun liker. Om det blir karriere av det - hvem vet, men la nå henne ha mulighet å utvikle seg videre. Selvsagt er de uenige, de er kunstnere selv. Og dessuten disse kunstnerne du kjenner lager nok bra kunst. Vil tro de ikke tegner en strek på et lerret og prøver å selge det for mye penger?? Jeg syns det er ok at hun vil utvikle tegneferdighetene og syns det er kjekt å tegne, jeg snakker bare dersom 16 åringen ikke kan tegne i det hele tatt og gir de bort.. http://klovnings.blogg.no/1283809649_barnetegninger.html Om en 16 åring tegnet slike og gav de bort hadde jeg stussa... Endret 7. januar 2012 av BettyBoop28
Gjest Bond Skrevet 7. januar 2012 #75 Skrevet 7. januar 2012 Ehh.. disse er jo ikke tegninger til en 16-åring?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. januar 2012 #76 Skrevet 7. januar 2012 (endret) Ehh.. disse er jo ikke tegninger til en 16-åring? Nei men kan man ikke tegne så kan man ikke tegne. er man helt ræva er det ikke umulig. Endret 7. januar 2012 av BettyBoop28 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå