Gå til innhold

Tegninger fra barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syntes forresten jeg var fantastisk flink både da jeg var 13 og da jeg var 16. Jeg så ikke selv at tegningene ikke så ut sånn som jeg trodde.

Jeg nærmet meg vel 19-20 før jeg forsto at tegningene mine ikke er i nærheten av der jeg ønsker at de skal være. Selvinnsikt er ikke så vanlig blant 16-åringer.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det "normalt" at en 16-åring gir tegninger til andre når hun møter dem/ drar på besøk til tanter etc? Synes det virker barnslig...

Føler at spørsmålet er litt ledende, tror du synes at denne 16- åringen ikke er helt "normal", stemmer det? DEt er ikke lett å si heller utfra de sparsomme opplysningene her, men om du fyller ut litt mer er det nok lettere å si noe fornuftig. Jeg anser det ikke som helt "normalt" å tegne til tanter i den alderen, men det trenger ikke være "unormalt" heller. Akkurat noe sånt kan vel uansett ikke kalles unormalt spør du meg, men som sagt, om du fyller ut infoen er det jo mulig folk har mer å svare. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

---hvor unormalt er det? Eller hva er riktig å gi for å ikke bli regnet som unormal eller barnslig? Hun er ikke gammel nok til å gi en flaske konjakk, og det er vel (i følge noen) bare gamlinger som gir blomster, så hvorfor ikke tegninger?

Selv ville jeg ikke gitt bort tegninger i den alderen med mindre jeg ble bedt om det, eller var veldig flink, men jeg har faktisk gitt bort tegninger i voksen alder. Er utdannet illustratør - og lager ikke realistiske motiver, så kanskje trådstarter tenker jeg er fryktelig barnslig til å være voksen. Men hva så, egentlig.

Gjest Hannee
Skrevet

Jeg tenker som så, at har sekstenåringen talent for tegning, altså at tegningene er skikkelig bra lagd så er det greit, men jeg syns det er barnslig om en 16 åring som ikke er noe flink til å tegne kommer med en tegning.

F.eks jeg er 29 da men jag hadde aldri i verden tegnet en tegning til noen, for jeg kan jo ikke tegne, så da hadde det blitt veldig sært om jeg skulle tegne tegninger til noen.

Eneste unnskyldninga for å gi dårlige tegninger er dersom man er et barn eller tilbakestående.. mener jeg.

Noe av det beste man kan være i livet er å være barnslig. Og å prøve så godt man kan å forstå andre mennesker uten å generalisere.

Gjest Hannee
Skrevet

Det lurer jeg også på.

Hvorfor skal man lete etter feil og unormale ting?

Hva så om hun er 16 år, hva så om hun tegner og gir de bort til sin tante, og gud forby at hun selv syns hun er flink til å tegne!!

Hva med å heller bry seg om litt viktigere ting?

Takk for at du satte ord på tankene mine.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke "normalt" men det er i hvert fall ikke noe problem :) koselig!

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Noe av det beste man kan være i livet er å være barnslig. Og å prøve så godt man kan å forstå andre mennesker uten å generalisere.

mange måter å være barnslige på, men å være 16 år og gi noen en stygg tegning og forvente at noen skal si, næææ så flink du var, det er noe uvanlig. Ingen blir glad for å få noe sånt av en ungdom, da tenker man jo at dette er litt merkelig.

• Liker 3
Gjest Hannee
Skrevet

mange måter å være barnslige på, men å være 16 år og gi noen en stygg tegning og forvente at noen skal si, næææ så flink du var, det er noe uvanlig. Ingen blir glad for å få noe sånt av en ungdom, da tenker man jo at dette er litt merkelig.

Omtanke er hyggelig. Ikke alle blir glad for det samme.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Omtanke er hyggelig. Ikke alle blir glad for det samme.

Men en normal 16 åring som ikke kan tegne er jo ikke normal om h..n forventer skryt for å ha tegnet noe en 6 åring kunne tegnet, da må jo vedklommende være tilbakestående.

• Liker 2
Skrevet
Hvorfor skal altmulig være normalt.

Jeg tror jeg elsker deg bittelitt nå. :jepp:

• Liker 2
Gjest Hannee
Skrevet

Jeg tror jeg elsker deg bittelitt nå. :jepp:

Tusen takk :)

Gjest Hannee
Skrevet

Men en normal 16 åring som ikke kan tegne er jo ikke normal om h..n forventer skryt for å ha tegnet noe en 6 åring kunne tegnet, da må jo vedklommende være tilbakestående.

Jeg tenker at vedkommende ikke må være tilbakestående da. Jeg tenker at vedkommende er da slik som vedkommende er. Hvorfor må all oppførsel settes i bås?

Skrevet

Men voksne gjør det samme i gallerier og selger det for tusenvis av kroner...

• Liker 2
Skrevet

Synes det lukter litt av at TS er sjalu jeg :fnise:

Skrevet

sjalu på hva? At ikke hun også kan gi bort tegninger?:P

• Liker 1
Skrevet

Er det "normalt" at en 16-åring gir tegninger til andre når hun møter dem/ drar på besøk til tanter etc? Synes det virker barnslig...

Beste jeg får, tegninger fra tantebarn og enda bedre jo eldre de blir. De må jo være stolt selv av å tegne når de gir det bort til noen. Vanligvis blir det jo "stygt" når de er i 7 års alderen.

AnonymBruker
Skrevet

...hva ER det med nordmenn som må forklare alt de ikke liker med sjalusi?

• Liker 2
Skrevet

Fordi hun mener det er barnslig og merkelig at en 16-åring gir bort tegninger. Har selv gjort det en del, og kan tegne. Er vell barnslig jeg da, som 22-åring? :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type tegning er det siden du sier det ikke er så pent? Er det av typen "prøver å tegne realistisk, men får det ikke helt til"? Hvis det ikke er det så kan det jo være vanskelig å bedømme for pent og stygt er jo subjektivt.

AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på.

Hvorfor skal man lete etter feil og unormale ting?

Hva så om hun er 16 år, hva så om hun tegner og gir de bort til sin tante, og gud forby at hun selv syns hun er flink til å tegne!!

Hva med å heller bry seg om litt viktigere ting?

Helt enig!

Jeg er misunnelig på deg, vil gjerne ha tegninger selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...