Kamikatze Skrevet 5. januar 2012 #41 Skrevet 5. januar 2012 Hmmm... Ei venninne av meg, da i slutten av tjueårene, pleide å gi bort tegninger og malerier med varierende grad av vellykkethet. De få som ble bra, var åpenbare plagiat, selv om hun indignert blånekta, hehe. Det mest spesielle ved henne var ikke at hun ga meg tegninger. For jeg setter faktisk pris på innsatsen og omtanken som ligger bak, selv om motiv og kvalitet ikke falt innenfor min personlige smak. De ble tatt vare på. Og det spesielle var at når hun var ferdig å sole seg i glansen av takknemligheten, tok hun det tilbake for å gi det til noen andre. Akkurat som med andre gaver hun ga, blant annet et pledd for sofaen. - Det var litt spesielt, synes jeg. En slags gjenbruk, for hun hadde mange flere venner enn tegningene strakk til, hehe. Synes vi er kjappe med å tillegge giver feile motiver, og ser ikke på det som en hyggelig og personlig oppmerksomhet, som faktisk har kostet både tid og innsats. Hey, hvem venter seg en Rembrant fra en tenåring? Alle kan jo ikke være like rå som Joe med blyanten?
Gjest Bond Skrevet 5. januar 2012 #42 Skrevet 5. januar 2012 Høhh.. jeg har til og med gitt hele malerier. Må jo være direkte unormal og merkelig jeg. Synes det er tøft å tørre å gi, tok meg en del tid før jeg turde å gjøre noe med tegningene og maleriene selv. I tenårene ga jeg bort ca ingenting før jeg gikk på skole - og selv da ble jo ikke noe helt helt riktig. Det hele ble nok aldri noe fulltidskarriere av diverse årsaker men det jeg har gitt bort har nå da blitt mottatt med glede (enten det eller folk er villige til å ha på stueveggen noe som de ikke kan fordra - kan jo hende sistenevnte også ) At tegningene til en 16-åring er litt naive er nok helt naturlig. Jeg tenker derimot at det er viktig at alle tenåringene har noe de kan gjøre for å riste av seg hverdagen av tenåringsdrama. Enten det er tegning, male eller det å spille Beethoven i full guffe på piano (alle tre hjelper ganske bra). Om andre synes det er normalt? Når ble noe tenåringene gjorde helt normalt
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #43 Skrevet 5. januar 2012 Men voksne gjør det samme i gallerier og selger det for tusenvis av kroner... Det er kunst. Det blir noe annet. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #44 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tenker at vedkommende ikke må være tilbakestående da. Jeg tenker at vedkommende er da slik som vedkommende er. Hvorfor må all oppførsel settes i bås? For det er slik verden er
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #45 Skrevet 5. januar 2012 Fordi hun mener det er barnslig og merkelig at en 16-åring gir bort tegninger. Har selv gjort det en del, og kan tegne. Er vell barnslig jeg da, som 22-åring? Nei for du kan jo tegne. Har man talent for tegning er det jo selvsagt greit. 1
pinar Skrevet 5. januar 2012 #46 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tenker ikke at det er unormalt å gi bort tegninger, uansett alder. Derimot kan jeg tenke meg til at det for noen er veldig hyggelig å motta tegninger og andre hjemmelagede ting, imens andre kanskje kan føle seg litt brydd med å få noe de føler de må bli glad for, men som de kanskje egentlig bare kommer til å legge i en skuff uansett...
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #47 Skrevet 5. januar 2012 For det er slik verden er Hvordan vil verden bli til slutt lurer jeg på da. Liker ikke utviklingen.
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #48 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tenker ikke at det er unormalt å gi bort tegninger, uansett alder. Derimot kan jeg tenke meg til at det for noen er veldig hyggelig å motta tegninger og andre hjemmelagede ting, imens andre kanskje kan føle seg litt brydd med å få noe de føler de må bli glad for, men som de kanskje egentlig bare kommer til å legge i en skuff uansett... Sånn er det vel med de fleste gaver?
Joe Skrevet 5. januar 2012 #49 Skrevet 5. januar 2012 Det er kunst. Det blir noe annet. Lyst til å forklare meg forskjellen? 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #50 Skrevet 5. januar 2012 Lyst til å forklare meg forskjellen? kunstnere er bare ute etter å få penger for det de gjør og de får ofte mye betalt pga hvem de er mer enn for hva de lager. Lager man en tegning til noen så gjør man det bare fordi man hadde lyst til å tegne en tegning til noen.
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #51 Skrevet 5. januar 2012 kunstnere er bare ute etter å få penger for det de gjør og de får ofte mye betalt pga hvem de er mer enn for hva de lager. Lager man en tegning til noen så gjør man det bare fordi man hadde lyst til å tegne en tegning til noen. Er det dumt å tegne en tegning til noen fordi man har lyst?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #52 Skrevet 5. januar 2012 Er det dumt å tegne en tegning til noen fordi man har lyst? Nei forsåvidt ikke, men om man er elendig til å tegne, hva er egentlig vitsen?
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #53 Skrevet 5. januar 2012 Nei forsåvidt ikke, men om man er elendig til å tegne, hva er egentlig vitsen? Glede
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #54 Skrevet 5. januar 2012 Glede Ok la oss si da at du har gitt en kjempefin gave til noen, så får du en stygg strektegning tilbake (dette fre en person på din egen alder), hadde du blitt glad da?
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #55 Skrevet 5. januar 2012 Ok la oss si da at du har gitt en kjempefin gave til noen, så får du en stygg strektegning tilbake (dette fre en person på din egen alder), hadde du blitt glad da? Ja
Chelmon Skrevet 5. januar 2012 #56 Skrevet 5. januar 2012 Det var jo ikke snakk om å gi dette som bursdagsgave eller julegave i TS sitt tilfelle. Regner med 16 åringen synes tegningene er fine selv, og at h*n derfor gir dem bort for å glede andre.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #57 Skrevet 5. januar 2012 Ja Ok hvis din gave hadde vært veldig dyr og det hadde vært noe som den andre hadde bruk for og glede av i lengre tid og du fikk en verdiløs gave som takk så hadde du likevel blitt glad?
Gjest Hannee Skrevet 5. januar 2012 #58 Skrevet 5. januar 2012 Ok hvis din gave hadde vært veldig dyr og det hadde vært noe som den andre hadde bruk for og glede av i lengre tid og du fikk en verdiløs gave som takk så hadde du likevel blitt glad? For meg hadde den ikke vært verdiløs
ainna Skrevet 5. januar 2012 #59 Skrevet 5. januar 2012 Min kollega på 27 år gir stadig vekk tegninger hun selv har laget. Dekorerer også kontoret med diverse plakater og tenginger. Jeg mener ikke ser ut som de er utført som en "kunstner" men av en som liker å tegne. Pene motiver er det også. Hva er egentlig normalt da? Gi henne noen proffe motiv bøker, det er masse ute på markedet for hobby tegnere. Kanskje hun utvikler teknikken sin.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #60 Skrevet 5. januar 2012 Min kollega på 27 år gir stadig vekk tegninger hun selv har laget. Dekorerer også kontoret med diverse plakater og tenginger. Jeg mener ikke ser ut som de er utført som en "kunstner" men av en som liker å tegne. Pene motiver er det også. Hva er egentlig normalt da? Gi henne noen proffe motiv bøker, det er masse ute på markedet for hobby tegnere. Kanskje hun utvikler teknikken sin. Er det pene motiver så er hun jo flink da..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå