Gå til innhold

Til dere som sliter med svangerskapstrøtthet


Saturday

Anbefalte innlegg

For min del, som har vært trøtt og sliten siden dag én, har det gått dårlig med treningen. Når hodet og kroppen verker av trøtthet etter en arbeidsdag, er det vanskelig å motivere seg til trening. Prøver selvsagt å røre meg litt i form av gåturer på enkelte kvelder eller i helgene. Men både underveis og etterpå er jeg helt gåen, og er ektra sliten dagen etterpå. Føler derfor ikke at jeg får energi av den lille "treningen" jeg prøver meg på.

Kolleger og familie prøver å si at "du får energi av å trene", noe som pleier å stemme. Men denne gangen vet jeg ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lotusblomsen

For meg så hjalp det ikke å trene og bevege meg. Jeg ble bare mere sliten og mistet lysten på å gå turer som jeg gjorde ofte før jeg ble gravid med sønnen min.

Jeg levde så og si på sofaen 7 av de 9 mnd :gjeiper:

Men for noen så kan det jo forandre seg utover svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Var vanvittig trøtt og helt ubrukelig etter jobb. Orket ofte ikke å spise miiddag, gikk og la meg kl fem og sov til neste dag. Det hente til og med at jeg sovnet på jobben, stående i heisen etc :fnise: ble bedre når jeg ble 50% sykmeldt, da orket jeg å prate m mann og barn etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Jeg trente noen ganger i uka de første månedene, men var helt utslitt etterpå (også). Sov gjerne fra trening og til jeg skulle legge meg :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vettel

Jeg er lett overvektig så forsøker og trene ja. Men trener når jeg har overskudd, så blir ikke så ofte. Men tenker at alle monner drar. :)

I tillegg så har jeg hatt bekkenløsningsmerter fra uke 7, så treningen er ubeskrivelig kjedelig også. (kan bare sykle litt, ikke jogge/gå fort, ingen ben-øvelser, øvelser med stor bekkenrørelse, etc.)

Men er veldig fornøyd de gangene jeg faktisk orker å dra.

Jobber forøvrig med 26 6 åringer i skolen, så er i aktivitet hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov det du kan!! Jeg sov ekstremt mye. Trøttheten varer ikke så voldsomt lenge, når den er over kan du begynne treninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjalp ikke å trene for meg. Jeg er vanligvis veldig glad i å trene, og helt enig i at det under normale forhold gir masse energi og overskudd. Var helt hinsides trøtt gjennom store deler av svangerskapet, så treninga ble redusert til sykling til og fra jobb (ikke lange biten) og en styrketime i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å trene litt de første mnd, men ble så trøtt at hele dagen ble ødelagt. Når jeg endelig fikk energien min tilbake fikk jeg bare kynnere hele tiden når jeg trente... (gå tur i mer sakte tempo går fint).

Så... blitt støttemedlem på treningssenteret (ikke orket å reise inn dit å få "permisjon" enda...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er så sliten og trøtt og har sååååå dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å trene. Orker faktisk ikke gå en halvtimes tur engang. Ligger rett ut på sofaen stort sett. Veldig trøtt. Veldig veldig veldig trøtt.

Har liksom en drøm om at formen skal bli bedre i 2.trimester og at jeg kan ta meg løpeturer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen. Det eneste som hjalp for min del var å sove.

Mannen min trodde nok ikke helt på meg til å begynne med, helt til han fikk lese det i en bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også igjen. Jeg var ikke så trøtt og sliten i første svangerskapet og da trenet jeg masse. Men nå med full jobb og en liten av fra før, så er det kanskje ikke rart at man er mer sliten og trøtt.

Føler heller ikke at det hjelper å trene, er like trøtt uansett.

Det kan hende at det hadde hjulpet på om jeg hadde jobbet redusert.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Det hjelper å lese at det ikke er bare jeg som har det slik, og at jeg ikke er "lat". For å få litt frisk luft har jeg og samboer bestemt oss for å forsøke med en liten gåtur etter middag hver kveld. Startet i går. Lå i senga resten av kvelden. Men det gjør jeg jo liksom uansett for tida. Og det var litt godt å gå litt, få litt frisk luft og snakket sammen. Får se om vi kommer oss ut i dag også. Dørstokkmila har aldri vært lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar på å produsere et nytt lite menneske. Har ingen ting med latskap å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...