Gå til innhold

Julegaver fra barn til barn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Syns det begynner å bli drøyt når førsteklassinger skal kjøpe julegaver til hverandre.....

Hvorfor skal vi voksne lage sånne teite regler?

Er det noen som syns at barn ikke får nok gaver og at voksne ikke bruker nok penger?

Er det noen som syns at barn på barneskolen bør kjøpe julegaver til hverandre? De fleste av dem disponerer jo ikke egne midler, så det er jo foreldrene som sitter med utgiftene.....

Meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter (som alltid sparer ALT av penger, liten onkel skrue jeg har) har brukt sine egne penger til julegavene til vennindene (ok, jeg sponset litt da hun fant en fin bok til bestisen som er en lesehet). De jentene har fått småting som en gullpenn, hårglitter, ting fra Glitter osv. ikke dyre saker og ikke til flere en 5 venninder. Det syns jeg er ok, for da lærer hun seg gleden ved å gi, + at pengene ikke vokser på trær. De skal faktisk hentes fra et sted. Hun har jobbet hjemme for å tjene penger til gavene hun skal gi bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga alltid julegave til bestevenninnen min på barneskolen. Kjøpte for egne, oppsparte ukepenger- noe som var helt greit. Noe av spenningen var jo nettopp det å spare selv- at man faktisk måtte forsake noe for å glede en annen.

Utover det syns jeg også det er unødvendig at foreldre skal kjøpe presanger til barnas klassevenner, med mindre det er et barn man har et spesielt forhold til, fordi man er venner med foreldrene e.l, og det slik blir naturlig å gi en liten ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...