Gå til innhold

Kan det være at hun er varm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste to nettene har datteren vår sovet ganske dårlig om natta. Hun er 2,5 måneder. Hun har de siste par ukene sovet bra om natta. Lagt seg rundt kl 19, har sovet til kl 02, fått mat og sovet videre til 6-7 tiden.

De siste to dagene har hun sovet mye dårligere. Hun har lagt seg til samme tid, men har våknet ved 23 tiden og kavet veldig og virket sulten. Jeg har stått opp og laget mat til henne, men hun har ikke spist så mye av det før hun har sovnet igjen. Deretter har hun sovet til 02 og det har vært samme "reisen" som når hun har våknet kl. 23. Deretter har hun sovet til rundt kl 05 og da har vi stått opp. I dag lagde jeg ikke mat til henne kl 05. Jeg la henne i leikegrinda, gav henne smokken og hun sovnet litt igjen. Hun var ikke sulten før kl 07, så hun våknet ikke pga at hun var sulten. Hun lager masse lyder når hun våkner og kaver veldig i senga.

På dagtid går det 4-5 timer mellom hvert måltid,og hun har sovet lenge på natten inntil nå så det er rart at det plutselig skal snu seg.

Jeg lurer på om det kan være for varmt for henne? Det er 18-19 grader på soverommet og vi har hatt på henne pysjamas i ull, sokker og dundyne. De siste dagene syns jeg det har vært veldig varmt på rommet selv. Jeg bruker sommerdyne og sover i truse og jeg svetter! I natt forsøkte vi med bare langarmet ullbody og sokker, men det var like dan som dagen før. Jeg kjente henne i nakken da hun våknet ved 5 tiden og hun var skikkelig varm! På grensen til klam i nakken og god og varm på kroppen. Det eneste som var kaldt var fingrene, men de er hun sjelden varm på.

På dagen har hun på seg langarmet ullbody og ullstrømpebukse på seg og sover ofte under babygym liggende på lammeskinn og bare et ullpledd over seg på gulvet i stua. Hun sover ikke så lenge av gangen på dagen (det har hun aldri gjort), men hun virker ikke så varm da til tross for at hun ligger på lammeskinnet.

Kan det være at det blir altfor varmt på soverommet iløpet av natta når vi er tre stk som ligger der? At hun våkner og kaver så mye pga at hun er for varm? Hun roer seg heller ikke når hun får smokken om natta, bare fortsetter å kave.

Jeg lurer på å prøve å bare ha på henne langarmet ullbody og ullstrømpebukse om natta, også legge lammeskinnet i senga og bruke det ullpledet over henne. Jeg syns det virker litt lite for alle jeg kjenner har på ungen masse klær om natten og jeg føler at hvis jeg ikke skal bruke dyne så blir det altfor lite klær på henne. Men det er vel verdt et forsøk?

Er det andre som har/har hatt veldig varme babyer og som kan gi meg noen råd?

Jeg vet at det er ikke så ille netter hun har hatt de to siste nettene heller, men jeg meker at hun sover ikke på samme måten som hun har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er helt vanlig med litt urolige netter innimellom. Spesielt om det har vært mye intrykk iløpet av dagen, eller om hun jobber med å lære noe nytt. Viss du googler utviklingssprang (er på mobil nå så kan ikke gjøre det) så står det litt om det.

Men det ka godt være at hun er varm. Min gutt på 17 mnd sover i pysjamas (ull el bomul) å en ganske tynn dyne. Han blir veldig svett å kavete om han får mer på seg. Har sovet slik siden han var liten. Av og til er dyna byttet ut med fleece pledd, om han eks har lagt seg oppå dyna. Bare prøv med teppe en natt du :) værre for de små å være for varme enn bittelitt for kalde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...