Gjest MorAase Skrevet 4. januar 2012 #41 Skrevet 4. januar 2012 Tviler på at ungen blir lagt inn med traumatiske lidelser.. Når min katt klora meg i ansiktet var sorgen over i løpet av natta, for jeg husker at jeg dreiv å herja med katten dagen etterpå, så det kan ikke være sååååååå ille. Men så hadde du nok ikke foreldre som ikke gav deg et annet valg...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. januar 2012 #42 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Hva tror du utryggheten den ungen føler i forhold til dyr og sin mor egentlig gjør med ungen? Ikke du en gang er så naiv at du tror denne type foreldre lar det bli med en slik gjennomført ond hendelse. Herreguud. Og hva med katten da? tenk så redd den blir unger da når den blir dengt? Endret 5. januar 2012 av BettyBoop28
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. januar 2012 #43 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Barnet burde fengsles for dyremishandling og katten burde bli fenglset for menneskemishandling Endret 5. januar 2012 av Corto Maltese
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #44 Skrevet 5. januar 2012 Sann mine ord, både ungen og katta kommer til å ende opp som ketchupspisere!
Gjest MorAase Skrevet 5. januar 2012 #45 Skrevet 5. januar 2012 Din manglende kunnskap om og erfaring med barn er åpenbar, så du er unnskyldt. Siden jeg har bred erfaring med barn og aldri har hatt behov for å slå noen av dem for at de skal bli empatiske og selvstendige individer?
Gjest MorAase Skrevet 5. januar 2012 #46 Skrevet 5. januar 2012 Herreguud. Og hva med katten da? tenk så redd den blir unger da når den blir dengt? Dette kunne vært et bra svar fra deg, om du hadde kuttet geipingen på slutten.
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. januar 2012 #47 Skrevet 5. januar 2012 Men så hadde du nok ikke foreldre som ikke gav deg et annet valg... Jaha? Skjønner egentlig ikke helt kommentaren din men.
Gjest alille Skrevet 5. januar 2012 #48 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Tviler på at ungen blir lagt inn med traumatiske lidelser.. Med foreldre som ler av deg når du blir angrepet av et dyr og som ikke fjerner deg fra slike situasjoner er det godt mulig man får en del traumatiske minner, jo. Hva blir det neste? Plassere ungen sammen med en agressiv hund og le når ungen blir bitt? Fantastisk god TV... Men man får bare håpe at det ikke er foreldrene som har observert ungen sin her, men en skrudd barnepasser eller noe. Min mening? Ingen får som fortjent - både katten og dyret fortjener å bli respektert ved at de fjernes fra situasjonen før det utarter seg. Det er patetiske mennesker som tillater denne situasjonen, det er patetiske mennesker som ler av dette klippet, og det er patetiske mennesker som mener at ungen fortjener det. Edit: Katten og barnet mener jeg. Tror jeg. Endret 5. januar 2012 av alille 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #49 Skrevet 5. januar 2012 Jaha? Skjønner egentlig ikke helt kommentaren din men. Foreldrene (hvis filmeren er forelder) gir ikke barnet noe annet valg enn å slå, da de ikke fjerner barnet fra katten (som, i barnets perspektiv, angriper barnet). Dine foreldre var forhåpentligvis ikke like blåste?
Gjest MorAase Skrevet 5. januar 2012 #50 Skrevet 5. januar 2012 Jaha? Skjønner egentlig ikke helt kommentaren din men. Nei, men så har du da ikke forstått hele situasjonen heller.
Gjest MorAase Skrevet 5. januar 2012 #51 Skrevet 5. januar 2012 Med foreldre som ler av deg når du blir angrepet av et dyr og som ikke fjerner deg fra slike situasjoner er det godt mulig man får en del traumatiske minner, jo. Hva blir det neste? Plassere ungen sammen med en agressiv hund og le når ungen blir bitt? Fantastisk god TV... Men man får bare håpe at det ikke er foreldrene som har observert ungen sin her, men en skrudd barnepasser eller noe. Min mening? Ingen får som fortjent - både katten og dyret fortjener å bli respektert ved at de fjernes fra situasjonen før det utarter seg. Det er patetiske mennesker som tillater denne situasjonen, det er patetiske mennesker som ler av dette klippet, og det er patetiske mennesker som mener at ungen fortjener det. Eeeeeh... :gjeiper:
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. januar 2012 #53 Skrevet 5. januar 2012 Nei, men så har du da ikke forstått hele situasjonen heller. Trenger ikke bli så kvass for det.
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. januar 2012 #54 Skrevet 5. januar 2012 Foreldrene (hvis filmeren er forelder) gir ikke barnet noe annet valg enn å slå, da de ikke fjerner barnet fra katten (som, i barnets perspektiv, angriper barnet). Dine foreldre var forhåpentligvis ikke like blåste? Sånn å forstå. Nå hadde ikke jeg gjort katten noe annet en å se på den heller, så ut i snøen med den. plaster på såret + en pappa som trøstet, så var alt bra igjen sånn ca. (sett bort ifra at jeg fortsatt har arr i panna etter det. Ser på det som et minne fra min første katt.)
Rararara Skrevet 5. januar 2012 #55 Skrevet 5. januar 2012 Synes det var trist å se denne videoen jeg. Barnet kan jo ikke være mer enn to år, og katten klorer og biter på de nakne føttene hans. Det er jo helt tydelig at han ikke liker seg.. De voksne burde virkelig avverget denne situasjonen istedet for å stå og le.. Stakkars barn! Jeg forstår barnets reaksjon, jeg forstår kattens reaksjon men jeg forstår absolutt ikke de voksnes reaksjon..
Rararara Skrevet 5. januar 2012 #56 Skrevet 5. januar 2012 Sånn å forstå. Nå hadde ikke jeg gjort katten noe annet en å se på den heller, så ut i snøen med den. plaster på såret + en pappa som trøstet, så var alt bra igjen sånn ca. (sett bort ifra at jeg fortsatt har arr i panna etter det. Ser på det som et minne fra min første katt.) Vel, jeg syntes først det så ut som katten klorte barnet i øynene...kunne gått verre enn at han endte opp med et arr som minne.
Lutetium 71 Skrevet 6. januar 2012 #57 Skrevet 6. januar 2012 Poenget er at det er en unge og en katt og de skjønner omtrent like lite. Eneste forskjellen er at man kan lære en unge at det er galt å slå. katten kan aldri lære at det er galt å klore i forsvar når noemn slår den. Jeg er faktisk enig med BettyBoop her, barn lærer av erfaring. Det å skåne barn for alt som er vondt og ubehagelig, er å gjøre dem en bjørnetjeneste. Da ender man, ikke uventet, opp med innehjelm, forbud mot treklatring, og EU-godkjent sand under huskestativet. At dette muligens var en manipulert situasjon, der foreldrene ser ut til å more over barnets uforstand, er dog ikke så tillitvekkende, men det endrer ikke hovedpoenget, syns jeg. 1
Gjest MorAase Skrevet 6. januar 2012 #59 Skrevet 6. januar 2012 Sånn å forstå. Nå hadde ikke jeg gjort katten noe annet en å se på den heller, så ut i snøen med den. plaster på såret + en pappa som trøstet, så var alt bra igjen sånn ca. (sett bort ifra at jeg fortsatt har arr i panna etter det. Ser på det som et minne fra min første katt.) Nei, men kan du da sette deg inn i situasjonen til barnet som ikke har noen plass å rømme, foreldre som legger opp til at situasjonen skal eskalere og som ler av det hele i etterkant? Det er jo i helt andre skalaen av hva du opplevde. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. januar 2012 #60 Skrevet 7. januar 2012 Nei, men kan du da sette deg inn i situasjonen til barnet som ikke har noen plass å rømme, foreldre som legger opp til at situasjonen skal eskalere og som ler av det hele i etterkant? Det er jo i helt andre skalaen av hva du opplevde. Kan du sette deg inn i situasjonen til katten :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå