Gå til innhold

Barn som slo katt

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet
Her er videoen/filmsnutten. Synes du barnet fortjente det?
Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Har allerede vært en diskusjon om dette tidligere. :P

in case you didn't know.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ja helt klart. Det der var et språk både katt og barn skjønte godt. Learning by doing.

• Liker 7
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

er en lang tråd her inne om den samme videoen.

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Har allerede vært en diskusjon om dette tidligere. :P

in case you didn't know.

Åjaa :P Viste ikke det. :fnise:

Skrevet

Her er videoen/filmsnutten. Synes du barnet fortjente det?

Ja, selvfølgelig. Man skal ikke skade dyr. Om de straffet katten etterpå er de idioter. Hadde jeg hatt barn som skadet dyr så hadde jeg nok håpet at dyret fikk skremt dem fra det.

• Liker 6
Gjest Apophis
Skrevet

Definitivt. Lo litt eg :popcorn: Stakkars pusen.

Skrevet

Etter å ha sett hele klippet tenker jeg at de foreldra må være noen idioter som ikke skiller barn og katt mye tidligere!!

• Liker 7
Skrevet

Etter å ha sett hele klippet tenker jeg at de foreldra må være noen idioter som ikke skiller barn og katt mye tidligere!!

Enig. Katta kan ikke lastes da den er et dyr og ikke skjønner at det er vondt for ungen. Ungen er liten og vet ikke hvordan han skal takle en katt som leker voldsomt.

• Liker 4
Gjest badeand1
Skrevet

Kan noen skyte foreldrene?

I'd love to!

Gjest Thessie!
Skrevet

Det jeg ser i denne filmen er en helt vanlig gutt som vil leke med katten, noe som fører til at katten begynner å bite. Da får gutten vondt å slår den. HVORFOR SKILLER IKKE FORELDRENE KATTEN OG BARNET FØR GUTTEN SLÅR? Foreldrene må lære barna hvordan de skal håndtere og være med dyr dersom de skal ha dyr.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Katten min pleier å bite meg når vi har lekt rolig og det blir mer voldsomt. Han biter og klorer vel mest fordi han mener at "nå er det nok", men ikke får "sagt ifra" på en annen måte. Etter at han har bitt går han og legger seg i kurven sin.

Tror faktisk man må provosere katten på et sett for at den skal gå til angrep. (Når katten min var yngre gjemte han seg og hoppet i beina våre, klorte og bet når vi gikk forbi han.)

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ser i denne filmen er en helt vanlig gutt som vil leke med katten, noe som fører til at katten begynner å bite. Da får gutten vondt å slår den. HVORFOR SKILLER IKKE FORELDRENE KATTEN OG BARNET FØR GUTTEN SLÅR? Foreldrene må lære barna hvordan de skal håndtere og være med dyr dersom de skal ha dyr.

Tja. I dette eksempelet er det relevant, da de fikk krangle i fred en stund uten at foreldrene grep inn. Men ofte setter barn i gang og herje med dyr før man rekker å gjøre noe. At kjæledyr er levende vesener som uttrykker sin mening om måten de blir behandlet på, er ikke noe babyer forstår før de har lært det the hard way.

Gjest Thessie!
Skrevet

Tja. I dette eksempelet er det relevant, da de fikk krangle i fred en stund uten at foreldrene grep inn. Men ofte setter barn i gang og herje med dyr før man rekker å gjøre noe. At kjæledyr er levende vesener som uttrykker sin mening om måten de blir behandlet på, er ikke noe babyer forstår før de har lært det the hard way.

Jeg synes allikevel ikke noe om at man skal stå å se på at barnet blir bitt og klort. Det går an å skåne barnet så godt som mulig fram til det er gammelt nok til å forstå hvordan man skal behandle dyr.

Skrevet

Ja, synes barnet "had it coming". Nå har han kanskje lært.

Gjest MorAase
Skrevet

Snakk om manglende innsikt i det menneskelige sinn... For ikke å snakke om en ubeskrivelig undervurdering av nesten alle mennesker sin evne til empati og tankekraft. Barn med skikkelige foreldre lærer fint slike ting på den lette, og riktige, måten.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, synes klippet var litt morsomt, jeg. Det ser ut som om katten bare "oh no you didn't!", og angriper!

Men det er selvfølgelig ikke bra at barn slår dyr...

Skrevet

Hva så om barnet (som maks er 3 år gammel?) provoserte katten først? Det som er forstyrrende med denne videoen er at det står noen voksne og filmer hendelsen, mens de flirer og ler. En liten gutt og en katt som herjer på denne måten burde blitt stoppa, ikke filma.

Se hvordan katten ser ut på 19 sekunder. Det er ingen fornøyd katt, og det var før gutten slo. Dessuten høres det ut som han får beskjed fra bak kamera om å slå (jeg forstår ikke russisk, så jeg tar kanskje feil)

Den voksenfliringa bak kamera gjør meg kvalm :kjefte:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...