Gjest snoopy_93 Skrevet 3. januar 2012 #21 Skrevet 3. januar 2012 Jeg synes allikevel ikke noe om at man skal stå å se på at barnet blir bitt og klort. Det går an å skåne barnet så godt som mulig fram til det er gammelt nok til å forstå hvordan man skal behandle dyr. På en annen side hvis de vil skåne barnet mest mulig skjønner jeg ikke hvorfor de har katten? Et barn vil jo benytte de fleste anledninger til å plage katten litt, selv om det er ment som kos. En del barn har jo en tendens til å være hardhendte med dyr siden de ikke forstår bedre. Sånn var ihvertfall jeg når jeg var litta. Jeg satt å stirra på katta helt til han hoppet opp å klorte meg i ansiktet for no reason.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #22 Skrevet 3. januar 2012 Ja, så lærer ungen til neste gang at man slår ikke dyr!
klakkekatt Skrevet 3. januar 2012 #23 Skrevet 3. januar 2012 Har ikke ord jeg! Hvordan kan foreldrene stå å filme isteden for å gripe inn? I tillegg le i slutten..
Gjest D_flatmajor Skrevet 3. januar 2012 #24 Skrevet 3. januar 2012 Ja, så lærer ungen til neste gang at man slår ikke dyr! Nei, dette er det dessverre ingen automatikk i. Og den voksne har ansvaret her, ikke barnet. Forøvrig er det synd at dette skulle bli en debatt om hvorvidt man skal kunne slå et dyr. For de fleste av oss er det en klar sak at det skal ingen gjøre. Men det er noe med å plassere skylden der den hører hjemme: hos foreldrene.
Gjest Thessie! Skrevet 3. januar 2012 #25 Skrevet 3. januar 2012 På en annen side hvis de vil skåne barnet mest mulig skjønner jeg ikke hvorfor de har katten? Et barn vil jo benytte de fleste anledninger til å plage katten litt, selv om det er ment som kos. En del barn har jo en tendens til å være hardhendte med dyr siden de ikke forstår bedre. Sånn var ihvertfall jeg når jeg var litta. Jeg satt å stirra på katta helt til han hoppet opp å klorte meg i ansiktet for no reason. Men det er ikke så veldig realistisk. Man kan ikke selge katten med en gang man får barn, selv om det er tydelig at det er det dette paret skulle gjort. Man bør heller gå inn for å passe på og lære barna hvordan man skal opptre rundt dyr og hvordan man skal behandle dem.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #26 Skrevet 3. januar 2012 Snakk om manglende innsikt i det menneskelige sinn... For ikke å snakke om en ubeskrivelig undervurdering av nesten alle mennesker sin evne til empati og tankekraft. Barn med skikkelige foreldre lærer fint slike ting på den lette, og riktige, måten. Din manglende kunnskap om og erfaring med barn er åpenbar, så du er unnskyldt.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. januar 2012 #27 Skrevet 3. januar 2012 Her er videoen/filmsnutten. Synes du barnet fortjente det? Jaa. Det var da ungen som begynte. Like greit at de lærer at det ikke er greit å slå dyr. klart man risikerer at katten tar igjen, hallo.
fruBeist Skrevet 3. januar 2012 #28 Skrevet 3. januar 2012 Jaa. Det var da ungen som begynte. Like greit at de lærer at det ikke er greit å slå dyr. klart man risikerer at katten tar igjen, hallo. Så du videoen i innlegg #7? Det nytter ikke å si om det var gutten eller katten som "begynte". Hvem vet hva som foregikk før noen begynte å filme. 2
Gjest Grønnblomst Skrevet 3. januar 2012 #29 Skrevet 3. januar 2012 (endret) Synes det var morsomt når katten tok igjen jeg. haha. Var fortjent. Primitive hendvendelser får som regel primitive svar ja. :gjeiper: Men foreldrene burde ha lært ungen at man ikke skal slå. Endret 3. januar 2012 av Grønnblomst 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. januar 2012 #30 Skrevet 4. januar 2012 Så du videoen i innlegg #7? Det nytter ikke å si om det var gutten eller katten som "begynte". Hvem vet hva som foregikk før noen begynte å filme. Poenget er at det er en unge og en katt og de skjønner omtrent like lite. Eneste forskjellen er at man kan lære en unge at det er galt å slå. katten kan aldri lære at det er galt å klore i forsvar når noemn slår den. 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #31 Skrevet 4. januar 2012 He had it coming. Sjokkerende at de filmer uten å gripe inn. De har vel den tankegangen at "det er jo bare en katt"
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. januar 2012 #32 Skrevet 4. januar 2012 He had it coming. Sjokkerende at de filmer uten å gripe inn. De har vel den tankegangen at "det er jo bare en katt" GOD Big deal. Det var da ingen som ble alvorlig skadet her.
Gjest MorAase Skrevet 4. januar 2012 #33 Skrevet 4. januar 2012 GOD Big deal. Det var da ingen som ble alvorlig skadet her. Nei, ikke fysisk...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. januar 2012 #34 Skrevet 4. januar 2012 Nei, ikke fysisk... Ja ungen opplever alvorlige traumer og vil ha behov for psykologhjelp resten av livet for at en katt klora han... jadda
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #35 Skrevet 4. januar 2012 Trist å se at ingen voksne griper inn for å skille ungen og katten. Det er klart at små barn og katter ikke skal være alene på denne måten. Vedkommende som filmer burde heller ha brukt tiden på å avverge at situasjonen ble som den ble.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #36 Skrevet 4. januar 2012 GOD Big deal. Det var da ingen som ble alvorlig skadet her. Nei, å det har jeg da heller ikke sagt vel.
Gjest "gjest" Skrevet 4. januar 2012 #37 Skrevet 4. januar 2012 Katten var sint, han hadde ørene bak. Noen voksne skulle rett og slett bare ha fjernet ham før det ble så alvorlig som det ble. 1
Gjest MorAase Skrevet 4. januar 2012 #38 Skrevet 4. januar 2012 Ja ungen opplever alvorlige traumer og vil ha behov for psykologhjelp resten av livet for at en katt klora han... jadda Hva tror du utryggheten den ungen føler i forhold til dyr og sin mor egentlig gjør med ungen? Ikke du en gang er så naiv at du tror denne type foreldre lar det bli med en slik gjennomført ond hendelse.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #39 Skrevet 4. januar 2012 Hvorfor er det startet en ny tråd? Er det ikke bare å fortsette på den andre?
Gjest snoopy_93 Skrevet 4. januar 2012 #40 Skrevet 4. januar 2012 Tviler på at ungen blir lagt inn med traumatiske lidelser.. Når min katt klora meg i ansiktet var sorgen over i løpet av natta, for jeg husker at jeg dreiv å herja med katten dagen etterpå, så det kan ikke være sååååååå ille.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå