Gå til innhold

Første kontroll på sykehus


Amys

Anbefalte innlegg

Jeg har fått fødeplass på ullevål, og har fått innkalling til kontroll da jeg er ca i uke 16. Noen som vet hva som skjer på denne kontrollen? Jeg tenkte først at det var ultralyd, men det skal vel være nærmere uke 19?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det er ordinør ul du har fått innkalling til. Såvidt jeg vet er det ikke vanlig med andre kontroller på sykehus(om man da ikke har en eller annen grunn til ekstra oppfølging).

De kan ha feilberegnet hvor langt du er på vei, så du kan jo ta kontakt for å høre om det stemmer at du skal ha ul så tidlig. Men uansett, er det for tidlig, får du jo bare komme tilbake senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindatoen på helsekortet for gravide som fastlegen skrev er iallefall riktig, men kan jo være noen har feiltastet. Gjør uansett ikke meg noe om jeg får 2 ultralyder om de har rotet med ukene :) Synes det var rart de ikke skrev at det var ultralyd da.. sto bare "innkalling til kontroll hos lege/jordmor".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkallelse til ultralyd på Ullevål nå i romjulen, det ligger ved et eget vedlegg om ultralyd der og det står klart og tydelig i brevet at det er snakk om ultralydundersøkelse. Jeg skal på det når jeg er 18+4. Du kan jo evt ringe dem å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindatoen på helsekortet for gravide som fastlegen skrev er iallefall riktig, men kan jo være noen har feiltastet. Gjør uansett ikke meg noe om jeg får 2 ultralyder om de har rotet med ukene :) Synes det var rart de ikke skrev at det var ultralyd da.. sto bare "innkalling til kontroll hos lege/jordmor".

Er det på ABC du har fått fødeplass? I så fall går du til kontroller der i tillegg til ordinær ultralyd, i stedet for å gå til fastlege. Men uke 16 høres uansett tidlig ut til å være første kontroll på ABC da. Jeg hadde vel min første jordmorkontroll der i uke 22 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ABC nei (men har søkt der, så håper på at det er der jeg ender opp med å føde :) ).

På svarene her virker det ganske sannsynlig at det er ultralyd, men jeg får vel ringe for å bli sikker, ingen vits å dra med samboeren om det ikke er det.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...