Gå til innhold

Gave til barn nummer to


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer stadig opp spørsmål om forslag til gaver til nyfødte. Jeg skal snart gi gave til to forskjellige som venter barn nummer to.

Den ene vet jeg venter jente nummer to. Den andre har en gutt fra før og vet ikke kjønnet på nestemann.

Til ho som har gutt tenkte jeg at jeg kunne gi noen typiske jenteklær dersom hun får jente.

Men hvis de får samme kjønn, er det noe typisk man trenger til nummer to? Kanskje vanskelig for andre å svare, men håper noen har noen tips til ting/klær som man gjerne vil ha nytt av når man får nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modig mor

Det vi satte veldig stor pris på, var at den som kom på besøk, hadde med en liten leke eller noe til storesøskenet. Det trenger ikke være så mye, en lekebil eller noe sånt - men det er veldig stas å åpne pakke og ikke bli glemt. (Kommer selvfølgelig litt an på alder også.) Alt man trenger til en baby, er som regel allerede i hus. Selv har jeg pleid å kjøpe en koselig smekke eller body til den nyfødte og papirdukker eller noe annet sånt til den store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi satte veldig stor pris på, var at den som kom på besøk, hadde med en liten leke eller noe til storesøskenet. Det trenger ikke være så mye, en lekebil eller noe sånt - men det er veldig stas å åpne pakke og ikke bli glemt. (Kommer selvfølgelig litt an på alder også.) Alt man trenger til en baby, er som regel allerede i hus. Selv har jeg pleid å kjøpe en koselig smekke eller body til den nyfødte og papirdukker eller noe annet sånt til den store.

God idé å huske på storebror/søster ja!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes klær er koselig presang. Vi har to gutter, så det ble naturlig nok ikke kjøpt nevneverdig med klær da vi ventet nr 2 så det er koselig når andre kjøper klær til ham slik at han ikke bare har arveklær. En annen ting er dette med sesong i forhold til alder. Søsken er ikke nødvendigvis født på samme årstid så selv om begge er samme kjønn hjelper ikke det når storebror brukte str 80 midt på vinteren, mens lillebror er str 80 på sommeren. Når vi da fikk klær til lillebror i forhold til sesong sparte vi oss noen kjøp der, så jeg synes absolutt man kan kjøpe klær selv om de får to av samme kjønn. Bøker synes jeg også at man ikke får nok av, selv om de ikke er så mye i bruk akkurat mens de er nyfødte, det setter vi alltid pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes klær er koselig presang. Vi har to gutter, så det ble naturlig nok ikke kjøpt nevneverdig med klær da vi ventet nr 2 så det er koselig når andre kjøper klær til ham slik at han ikke bare har arveklær. En annen ting er dette med sesong i forhold til alder. Søsken er ikke nødvendigvis født på samme årstid så selv om begge er samme kjønn hjelper ikke det når storebror brukte str 80 midt på vinteren, mens lillebror er str 80 på sommeren. Når vi da fikk klær til lillebror i forhold til sesong sparte vi oss noen kjøp der, så jeg synes absolutt man kan kjøpe klær selv om de får to av samme kjønn. Bøker synes jeg også at man ikke får nok av, selv om de ikke er så mye i bruk akkurat mens de er nyfødte, det setter vi alltid pris på.

Takk for nok et tips! De som har gutt fra før venter på samme tid som gutten er født, men de andre er jeg usikker på når hun er født (har nettopp blitt kjent med de). Men det skal jeg finne ut av :)

Og det stemmer sikkert det du sier at det er koselig med noe nytt selvom de sikkert har mye fra før :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper noe veldig "kjønnet", vent til barnet er ute så du slipper å gi rosa klær til en gutt. Det hender de tar feil på UL. ;)

Jeg synes det er koselig med klær til nr 2, det er jo fint at den siste babyen får noe som er helt nytt også. Og jeg støtter virkelig tipset om å gi noe til storesøsken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du kjøper noe veldig "kjønnet", vent til barnet er ute så du slipper å gi rosa klær til en gutt. Det hender de tar feil på UL. ;)

Jeg synes det er koselig med klær til nr 2, det er jo fint at den siste babyen får noe som er helt nytt også. Og jeg støtter virkelig tipset om å gi noe til storesøsken også.

Ja, kommer ikke til å kjøpe noe før de er ute, bare satt og tenkte litt på det nå :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matboks, drikkeflaske, bøker, barnehagesekk. Når man har barn fra før vet man at det ikke er lenge før det blir brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var ulltøy en vinner, og vil være det også når lillebror kommer. Dessuten vil våre barn være av hver sin sesong, så en del arvetøy vil ikke være riktig i forhold til sesong. I og med at vi fikk en liten gutt, manglet vi faktisk mye i str.50, og han druknet i 56. Så vent til barnet er ute før du evt. kjøper noe. Nesten alle gaver vi fikk var i str. 56-62, så da byttet vi noe til en mindre størrelse vi.

Ellers signerer jeg det å huske på små storesøsken. Det er nok sårt for en stolt liten storebror eller søster å se at bare babyen får alt.

Ellers ble vi glad for ullpledd, bøker og enkle rangleleker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Nå er det ikke noen nr. 2 på vei her, men vi kommer nok til å ønske oss ullundertøy til nestemann. Det ble så slitt med nr. 1 at vi tok ikke vare på det ;) Vi tok nesten ikke vare på vanlige klær heller.

Ellers er det jo skikkelig stas med gave til storebror/søster da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...