Gå til innhold

30 day shred


klakkekatt

Anbefalte innlegg

Oi, vi er på helt lik vekt og har samme mål vi, og omtrentlig lik høyde! :jepp: Lykke til til oss!! Det greier vi!

Hm..angående sit ups.. jeg er sikkert ikke rette til å svare på det siden jeg vet lite om det, men holder du magen inn sånn at korsryggen er på gulvet og ikke svaier?

Nice! :jepp: Dette klarer vi! Har du trent mye tidligere?

Når jeg tenker meg om tror jeg ryggen er svai mens jeg ligger på gulvet.. Det skal den kanskje ikke være? Har aldri tenkt på at man må holde inn magen før.. Men det høres jo logisk ut at man skal stramme og løfte med den.. Skal prøve senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nice! :jepp: Dette klarer vi! Har du trent mye tidligere?

Når jeg tenker meg om tror jeg ryggen er svai mens jeg ligger på gulvet.. Det skal den kanskje ikke være? Har aldri tenkt på at man må holde inn magen før.. Men det høres jo logisk ut at man skal stramme og løfte med den.. Skal prøve senere..

Man skal ha korsryggen ned i gulvet når man tar sit-ups :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også veldig med disse sit-upsene i begynnelsen. Har aldri egentlig klart det skikkelig i hele mitt liv. Men etter noen dager begynte jeg å få litt dreisen på det. Jeg kjenner det ikke i magen like godt på alle øvelsene, synes det er lettere å få rette teknikken på noen av de som også innebærer beina.

Jeg vet fortsatt ikke om jeg gjør det riktig, men jeg gjør i hvert fall det samme som de på dvden og så trøster jeg meg med at ett eller annet blir i hvert fall trent, om det ikke er de riktige magemusklene ;)

Jeg syntes forresten også det var nyttig å se på forskjellige intruksjonsvideoer for sit-ups på youtube =)

Endret av Snop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelp og tips! Da er det altså håp for oss som aldri har tatt en "riktig" situps i sitt liv også! :jepp:

Jeg hadde egentlig gitt opp situps og gjorde mer av de andre øvelsene isteden men så tenkte jeg så synd det ville være hvis alle utenom meg hadde flat mage og markerte magemuskler etter endt program :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4/30 gjennomført. Måtte virkelig gi med selv et spark i rævva i dag, motivasjonen var ikke der! Alltid godt når det er gjennomført ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir 3/30 for min del, jeg tar øktene ca annen hver dag, siden jeg trene relativt mye annet i løpet av uken :sjenert: Håper likevel at det vil gi noen resultater :)

Ferdig med 55 min spinning nå, så er det vel bare å sette i gang med de siste 25 minuttene med 30 days shred på en SØNDAG :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg har hatt et par skikkelig dårlige uker nå. Eksamensstress, masse å gjøre på jobb og vært litt småsyk og i tillegg vært myyye drikking og tull og fjas, så jeg har fått trent kanskje to ganger på disse to ukene, og spist masse ræl.

...så jeg har hoppet fra level 3 tilbake til level 1. Har rolige dager fremover, så satser på jeg kommer inn i en rytme igjen.

MEN nå har jeg økt vektene fra under 1 kg til rundt 3 kg (stang + 2 x 1.25). Skal love deg det er tunge greier, puh! Er det noen som vet hvor tunge vekter Jillian & co bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor tunge vekter Jillian & co bruker?

Tror det sto et sted tidligere i tråden at hun bruker 0,5kg x2 men er ikke sikker.. Synes det høres lite ut! Jeg bruker 2kg x2 og har lyst til å øke men det er så tungt på den siste styrkeøvelsen med rumpa ut og armene frem så tror jeg venter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det sto et sted tidligere i tråden at hun bruker 0,5kg x2 men er ikke sikker.. Synes det høres lite ut! Jeg bruker 2kg x2 og har lyst til å øke men det er så tungt på den siste styrkeøvelsen med rumpa ut og armene frem så tror jeg venter :sjenert:

Er det bare jeg som får skikkelig vondt i rompa av den? Føler jeg får en strekk eller noe i rompemuskelen :sjenert:

gjør jeg den øvelsen feil eller? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter imårra!

Utrolig motiverende tråd! :5:

Lykke til! :5: Det er kjempegøy :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som får skikkelig vondt i rompa av den? Føler jeg får en strekk eller noe i rompemuskelen :sjenert:

gjør jeg den øvelsen feil eller? :sjenert:

Jeg har skjønt såpass at knærne ihvertfall ikke skal lenger frem enn føttene, utenom det vet jeg ikke.. Jeg kjenner det ihvertfall godt på undersiden av lårene men ikke noe særlig på rumpa.. Er du rett i ryggen når du gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt såpass at knærne ihvertfall ikke skal lenger frem enn føttene, utenom det vet jeg ikke.. Jeg kjenner det ihvertfall godt på undersiden av lårene men ikke noe særlig på rumpa.. Er du rett i ryggen når du gjør det?

Tror jeg er rett i ryggen... jeg har egentlig ikke kjent noe til det før i dag, men jeg var på spinning tidligere i dag, kanskje strekken kom der, og jeg kjente det når jeg gjorde den øvelsen i kveld på 30 days shred :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig!! 13/30 i dag. Det var skikkelig godt, for nå har jeg hatt fire dager uten trening.. :sjenert:

For å prøve å "gjøre det godt igjen", så gikk jeg en tur først, ca 40 min, så 30 days shred, og syklet en mil etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! 13/30 i dag. Det var skikkelig godt, for nå har jeg hatt fire dager uten trening.. :sjenert:

For å prøve å "gjøre det godt igjen", så gikk jeg en tur først, ca 40 min, så 30 days shred, og syklet en mil etterpå.

Oioi så flink du er da :)

Jeg var på styrketrening før jobb idag, og tenkte å avsluttekvelden med dag 4/30 av 30 days shred :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5/30 unnagjort :-D Det går bare lettere og lettere, godt! begynner å bli på tide å prøve seg på noen ordentlige push ups nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5/30 unnagjort :-D Det går bare lettere og lettere, godt! begynner å bli på tide å prøve seg på noen ordentlige push ups nå!

Tar du push ups på knæra? :sjenert:

Jeg klarer ikke det en gang, jeg er for svak i armene :tristbla:

Så jeg tar dem langs en benkeplate... jeg kjenner det godt i armene... kanskje jeg snart må prøve på knæra :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HuskyPusky

Dag 13/30!

Jeg er igang på lv2, men i dag hadde jeg litt lyst på en lengre treningsøkt så nå har jeg akkurat gjennomført lv 1 en gang og tar et minutts drikke(og kg)pause før jeg tar lv2 1 gang!

Er veldig fornøyd med at jeg har klart å trene 13 dager på rad! Det hadde jeg egentlig ikke trodd om meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! :jepp: Dette klarer vi! Har du trent mye tidligere?

Når jeg tenker meg om tror jeg ryggen er svai mens jeg ligger på gulvet.. Det skal den kanskje ikke være? Har aldri tenkt på at man må holde inn magen før.. Men det høres jo logisk ut at man skal stramme og løfte med den.. Skal prøve senere..

Nei! I grunn ganske lite! Så dette er veldig uvant for meg! :fnise:

------------------------------------------------------

8/30 i dag! Har ikke greid å holde tellingen helt, for trodde det var 7/30! Men neida! Hurra!! En dag nærmere levelskifte! Gleder meg til nye øvelser! Har titta litt på level 2, og er glad det ikke er liiike mange rett opp og ned-hoppinger på den! Leggene mine (skinnbeina dvs!) gråter!

Btw, er det flere av dere som har sett at Nathalie "jukser" litt på den ene øvelsen, når Jillian snur seg!? :fnise: Tror det er i runde 2 på styrke, knebøy med biceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du push ups på knæra? :sjenert:

Jeg klarer ikke det en gang, jeg er for svak i armene :tristbla:

Så jeg tar dem langs en benkeplate... jeg kjenner det godt i armene... kanskje jeg snart må prøve på knæra :sjenert:

Alt er bedre enn ingenting ;) bare vent å se hvor sterk du kommer til å bli i armene! prøv deg på å ta på knærne neste gang, så skal du se du overrasker deg selv :) og husk på at 1 eller 2 er bedre enn ingen. :-D you can do it!

Tussla: haha, ja, har sett det! Får meg til å tenke: "Ikke rart det ser ut som om dette er lett for dem" :fnise:

Virkelig motiverende å ha så mange "å trene med" :-D Syns dere alle er kjempeflinke!

Endret av Ina91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...