Gå til innhold

MonThe blir fit & fabolous

MonThe

Anbefalte innlegg

Hei hei! :vinke:

For n`te gang så har jeg som nyttårsforsett å gå ned noen kilo til sommeren. Denne gangen SKAL jeg klare det. Jeg skal nemlig gifte meg den 7.juli, og har lyst til å se og føle meg fantastisk på dagen :rodmer: Jeg skal ikke slanke meg (ikke mens jeg ammer), men håper at en kombinasjon av trening og et sunnere kosthold skal gjøre sitt (helst underverker) ;)

Hovedmotivasjonen min er min fantastiske brudekjole som henger i en kjolepose på svigerfars loft. Kjolen er nyyyydelig. Og den kommer til å se enda bedre ut når jeg får strammet opp kroppen og tatt av meg noen kilo! Samtidig gleder jeg meg til å være mer fornøyd med min egen kropp, til å lettere kunne finne klær som passer og ser fine ut! Har foresten alltid drømt om å kunne ha på meg dongeribukse og en singlet, og se fin ut.

Jeg har som mål å gå ned ca ti kilo til sommeren. Fordelt på 6 måneder ca 1,5 kg i måneden. Jeg kunne gått ned enda fem kilo, men jeg er redd at å skulle gå ned 15 kg til sommeren skal være uoverkommelig, og jeg har derfor 10 kg ned til sommeren som mål. Og så får de siste fem være en evt. bonus, eller et mål etter sommeren :) Med vekttapet følger det forhåpentligvis en fastere og strammere kropp, og økt energi og overskudd. Fikk en sønn for akkurat 6 måneder siden, som krever sitt, dag og natt. Kiloene etter graviditeten er borte, men mye slappere, og nå vil jeg ha bort magen (eller "fleskepølsa" som jeg kaller den :ler: ). Ønsker også å stramme opp ryggen og armene, da jeg har en stroppeløs brudekjole ;)

Oppretter denne dagboka egentlig for å kunne motivere meg selv, og for å kunne holde en logg over trening/mat/mål/tiltak. Har lett for å sluntre unna, og dørstokkmila er ofte eeeviglang. Er altfor glad i godteri og søtsaker, og søthungeren etter at lillemann ble født har vært helt enorm (graviditeten var jo bare en lek, sett ift amminga :gjeiper: ) . Så håper at jeg gjenom å føre dagbok over trening/mål vil bli mer bevisst på hva jeg gjør og ikke gjør, og at hele greia ikke bare "flyter ut", som det ofte har lett for å gjøre med slike ting... :sjenert:

En av de store utfordringene vil bli å finne tid/ta meg tid til å trene.

En annen stoor utfordring er å spise mindre, flere ganger. Altså flere måltider, men mindre. Har det med å "glemme" å spise, og kaste i meg maten og spise meg aaltfor mett når jeg først spiser.

Og så var det dette snoperiet da... :sjenert:

Og den der miiiilelange dør-stokk-mila..

...Jepp, en hel masse utfordinger her :ler:

Planen for å gå ned i vekt, og få en strammere kropp fram mot bryllupet er dette;

- snop og søtsaker kun i helgene (fre+lør eller lør+søn)

- spise sunnere og mindre

- trene to ganger i uken

- trille en lang tur med lillemann minst to ganger i uken

Som sagt så skriver åpner jeg denne dagboka mest for min egen del, men om noen skulle finne på å ta turen innom så er det alltids kjekt med en hilsen! :)

"En reise på tusen mil begynner med ett lite skritt."

:duskedame::hoppendeglad::bolledeig:

Vektnedgang:

Uke 1: Ned 1,6 kg

Uke 2: Opp 0,1 kg

Uke 3: Ned 1,1 kg

Uke 4: Ned 0,5 kg

Uke 5: Ned 0,6 kg

Uke 6: Opp 0,2 kg

Uke 7; Ned 1,4 kg

Uke 8: Opp 0,1 kg

Uke 9: Ned 1,1 kg

Uke 10: Ned 1,2

Uke 11: Ned 0,5 kg

Uke 12: Ned 0,1 kg

Uke 13: Ned 1.2

Uke 14: Ned 0,5

Uke 15: 0 kg

Uke 16: Ned 0.7

Uke 17: Ned 0,3

Uke 18: Ned 0,6 kg

Uke 19: Ned 1,3 kg

Uke 20: Opp 0,1 kg

Uke 21: Opp 0,3 kg

Uke 22: Ned 0,1 kg

Uke 23: Ned 0,7

Totalt: Ned 12,7 kg

:duskedame::hoppendeglad::bolledeig:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hå!! :)

Å ta seg godt ut i brudekjolen er jo et supert mål. Dette blir bra! :)

Jeg har ei jente på fire mnd og det er ikke like lett som før å "stikke" på trening. Det må planlegges. Nå ammer ikke jeg om natten så har heller ikke behov for å legge meg nedpå om dagen, men jeg får mye mer overskudd når jeg kommer meg på trening. Så egentlig er det en vinn-vinn situasjon for hele familien! :)

Stå på, dette klarer du! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!! :)

Å ta seg godt ut i brudekjolen er jo et supert mål. Dette blir bra! :)

Jeg har ei jente på fire mnd og det er ikke like lett som før å "stikke" på trening. Det må planlegges. Nå ammer ikke jeg om natten så har heller ikke behov for å legge meg nedpå om dagen, men jeg får mye mer overskudd når jeg kommer meg på trening. Så egentlig er det en vinn-vinn situasjon for hele familien! :)

Stå på, dette klarer du! :jepp:

:velkommen: BareBea!

Så hyggelig med "besøk" :jepp:

Det er nok som du sier, en "vinn-vinn" situasjon for hele familien - alenetid på oss, og resten av familien får en mamma/kjæreste med mer energi og bedre humør. Du er flink som er i gang med treningen allerede med ei lita ei på 4 måneder :5:

---------

I dag og i går ble det til at jeg måtte kjøre mannen på kurs i nabobyen, så ingen treningssenter relaterte akitivteter. Ikke har jeg ringt treningssenteret heller :sjenert: Meen, jeg har tråkka milevis på kjøpesenter mens jeg har venta på mannen, og ikke spist noe snop eller drukket brus, det må vel telle for noe? ;)

Titta litt på nett nå - og ramlet over noe som het 30 days Shred. Enkelt, effektivt program, som man kan gjøre hjemme. Har jo vektmanualer her hjemme.. Lurer på om det kan være noe for meg? *snoker rundt etter litt mer info på nett*

Skal foresten ha veiedager på fredager har jeg bestemt meg for.

Blir nok ikke noe særlig vektnedgang denne uka, ettersom det nok ikke blir noe særlig trening på meg. Men har en avtale med ei venninne om trim-trilletur i morgen samt fredag. :)

Må jo begynne en plass...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MonThe-mor :klemmer:

Masse lykke til med oppstramming av kropp, og vektnedgang. Jeg burde slenge meg på selv, og ønsker meg Zumba av mannen i bursdagsgave :) Jeg er alt for flink til gå i skapene og finne snop så lenge jeg vet at det er der - jeg kan egentlig ikke ha noe i skapene, for jeg stopper ikke før det er tomt :sukk:

Tenk at du skal gifte deg - så utrolig gøy :) En brudekjole er jo en stor motivator, så dette skal nok gå bra :)

Forresten: jeg skal begynne å jobbe igjen til mandag - på ny arbeidsplass. Grugleder meg, for jeg har jo ikke jobbet siden oktober 2010. Det skal bli godt å komme i gang igjen, men jeg gruer meg til å være borte fra snuppa. Heldigvis er det bare en' gang i uka i januar, to ganger i uka i februar, og fullt fra mars.

God klem til deg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MonThe-mor :klemmer

Masse lykke til med oppstramming av kropp, og vektnedgang. Jeg burde slenge meg på selv, og ønsker meg Zumba av mannen i bursdagsgave :) Jeg er alt for flink til gå i skapene og finne snop så lenge jeg vet at det er der - jeg kan egentlig ikke ha noe i skapene, for jeg stopper ikke før det er tomt :sukk

Tenk at du skal gifte deg - så utrolig gøy :) En brudekjole er jo en stor motivator, så dette skal nok gå bra :)

Forresten: jeg skal begynne å jobbe igjen til mandag - på ny arbeidsplass. Grugleder meg, for jeg har jo ikke jobbet siden oktober 2010. Det skal bli godt å komme i gang igjen, men jeg gruer meg til å være borte fra snuppa. Heldigvis er det bare en' gang i uka i januar, to ganger i uka i februar, og fullt fra mars.

God klem til deg :goodbye:

Heii lillefot :vinke: Så koselig å se deg her inne også ! :jepp:

Åh, ikke snakk en gang - jeg er håpløs på snop :filer: Zumba på dvd er nok kjempegøy!! Har prøvd det "live" ett par ganger, var kjempemorsomt! Bra musikk, og bra rytmer!! Det blir nok gøy til deg skal du se :jepp: Lykke, lykke til i nyjobben! Håper de tar godt i mot deg! :klemmer:

------

Da har jeg bestilt med 30 days shred!! : :hoppe: Så planen om å åpne medlemsskapet på treningssenteret er herved utsatt, jeg gir Jillian Michaels en sjanse!! Ikke kosta den mye heller, kun 108 kroner inkl. frakt på cdon! :) (mot 490 kroner i mnd på trenigssenteret)

Fant denne bloggen på nett, og var den som fikk meg til å bestille den;

Shredhead

Jeg har ingen tro på at dette er en "enkel mirakelkur", men håper at dette er et opplegg som tilgomed jeg kan klare å følge, og at dette med et bedre kosthold vil kickstarte mitt nye og bedre liv! :jepp:

Nå skal jeg finne senga, er vel ikke lenge før det er en liten en som skal ha mat! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Gratulerer med giftemål og med å starte ny livsstil :jepp:

Å powerwalk med trillevogn er en super start for å begynne med jogging. (Så et par med vogn for noen dager siden som jogget med barnevogn :tommelsmil: )

Jogging er supereffektivt når det kommer til å trene opp kondis og brenne fettet!

1.5 kilo per måned et fullt mulig med rett kosthold og trening :hoppendeglad::trene::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Hei - så gøy at du også har startet treningsdagbok!

Og målet ditt må jo være en fantastisk motivasjon!

Jeg vil anbefale deg å ta mål av kroppen også, det er enda mer gøy å se centimeterne forsvinner enn kiloene :jepp: . Men pass på at det går en del uker mellom hver gang. Jeg har akkurat sjekket etter to måneder nå og det var gøy :nigo:

Lykke til med shred-programmet. Har så vidt hørt om det, men gleder meg til å følge med på hvordan det går for deg!

Han en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med giftemål og med å starte ny livsstil :jepp

Å powerwalk med trillevogn er en super start for å begynne med jogging. (Så et par med vogn for noen dager siden som jogget med barnevogn :tommelsmil: )

Jogging er supereffektivt når det kommer til å trene opp kondis og brenne fettet!

1.5 kilo per måned et fullt mulig med rett kosthold og trening :hoppendeglad::trene::hoppe:

:velkommen: Maja! :)

Powerwalke er bra ja - har faktisk vært flink til å trille i sommer/høst. Merker det er vanskeligere å komme seg ut nå som vinteren er her, med snø/is/sludd og kulde.. Men så lenge det ikke er glatt så har man egentlig iingen unnskyldning ;)

:goodbye Hei - så gøy at du også har startet treningsdagbok!

Og målet ditt må jo være en fantastisk motivasjon!

Jeg vil anbefale deg å ta mål av kroppen også, det er enda mer gøy å se centimeterne forsvinner enn kiloene :jepp . Men pass på at det går en del uker mellom hver gang. Jeg har akkurat sjekket etter to måneder nå og det var gøy :nigo

Lykke til med shred-programmet. Har så vidt hørt om det, men gleder meg til å følge med på hvordan det går for deg!

Han en fin dag :klemmer

Heii Ripsy :klem:

Ta mål ja, det var ikke dumt! ...merker jeg er litt redd for målene.. Vekta har jeg lissom blitt vant til, etter å ha måttet veie meg jevnlig under graviditeten.. Men er sikkert som du sier, gøy å se at cm forsvinner! Jeg skal måle meg den dagen jeg starter med Shred`en :jepp: Skal titte innom din dagbok også! :klemmer:

------

I dag sludder, snør og blåser det som bare det! Merker at jeg allerede sitter og tenker på å skippe trim-trilleturen med venninna mi. Men det skal jeg ikke! :opplyser:

Gleder meg vilt til Shred-dvden kommer i posten, føler jeg er så motivert! Skal oppdatere daglig her inne mens jeg bruker det -- på den måten kan jeg ikke sluntre unna!

En annen positiv ting med Shred-dvd`en -- det er ingen dørstokkmil! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med Shred i går - kjenner det i kroppen for å si det sånn ;P

Lykke til når dvd'en kommer :)

Level 1 ligger forresten her;

Så kan du begynne allerede i dag om DVD'en ikke kommer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med Shred i går - kjenner det i kroppen for å si det sånn ;P

Lykke til når dvd'en kommer :)

Level 1 ligger forresten her; http://...

Så kan du begynne allerede i dag om DVD'en ikke kommer :-D

Venter til DVD`en kommer, men takk for tips! :jepp:

Høres bra ut at det kjennes, det skal det gjøre! ;) *holde på den tanken når jeg selv kjenner det*

Lykke til videre! :)

Ville også tatt bilder fra måned til måned. Det er som oftest da en SER forskjellen selv ;)

Det er nok ingen dum ide :)

--------

Da er 1,5 times trilletur i skikkelig ruskevær overstått, det var kaldt, men godt :hoppe: Ingen "kondistur", da det var sørpete og glatt, men ble god og varm, og svett i oppoverbakkene :)

Har også tatt fram min "innersvingen rockering" - ble ett par minutter på den også! Er ikke så veeldig god på å rocke så mister den etter en liten stund, (har kun prøvd den ett par ganger før), men ble nok 2-3 minutter sammenlagt, iallefall nok til at jeg kjenner det på sidene. Blir nok blå i morgen :fnise:

Har ikke spist godteri/brus i dag heller, og en skål med blå druer er satt fram til tvkvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig godt å komme seg ut selv om ikke intensitetnivået er på fullt. Og ekstra godt å komme seg inn igjen. Flinka! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pip, pip - her er du også :trene:

Støtter Ripsy på å ta mål også, det sier mye mer enn vekta ;)

Selv er jeg så umotivert at jeg har tenkt å melde meg ut av sats, men kanskje jeg ombestemmer meg etter å ha vært litt her en stund :fnise:

Lillemann er våken....... :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pip, pip - her er du også :trene:

Støtter Ripsy på å ta mål også, det sier mye mer enn vekta ;)

Selv er jeg så umotivert at jeg har tenkt å melde meg ut av sats, men kanskje jeg ombestemmer meg etter å ha vært litt her en stund :fnise

Lillemann er våken....... :ball

Her er jeg, du og ser jeg! :tommelopp:

-----------

Times trilletur i raskt tempo i dag også, deiilig :hoppe:

Kostholdet har vært bra i dag også, nå må jeg bare klare å være flink i kveld, da vet jeg nemlig at kjæresten har lyst på snoperier når vi skal se film (akkurat gått på fri etter en langperiode med nattevakter på jobb).

Veie- og måledag i morgen. Regner ikke med å ha gått ned noe, har jo ikke trent skikkelig, men hadde vært gøy om noen dager uten snoperier og sunnere kosthold hadde hjulpet pittelitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Her var det iver og glød ja :nigo: Her skal jeg følge med!

Enig at det blir mer kvialt med trilleturer når det er glatt ute ja.. Men vi blir i det minste litt svette da :gjeiper:

Ønsker deg lykke til med målet ditt, tipper du blir en veldig flott brud :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Her var det iver og glød ja :nigo: Her skal jeg følge med!

Enig at det blir mer kvialt med trilleturer når det er glatt ute ja.. Men vi blir i det minste litt svette da :gjeiper

Ønsker deg lykke til med målet ditt, tipper du blir en veldig flott brud :nigo

:klemmer

Takk søte du :klemmer: *tviholder på iver og glød, og håper det holder seg sånn* :fnise:

---------

Klapper meg selv på skuldra for å ha rocka meg gjennom en "A kind of magic" uten å nesten ikke miste ringen :tommelsmil: Gjorde rimelig vondt da, stiv og blå etter i går. Håper man blir herda etter en stund.

Nå sover lillemann, og jeg skal finne sofaen. Regner med jeg blir der, til jeg skal flytte meg over i senga etterhvert :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk søte du :klemmer: *tviholder på iver og glød, og håper det holder seg sånn* :fnise:

---------

Klapper meg selv på skuldra for å ha rocka meg gjennom en "A kind of magic" uten å nesten ikke miste ringen :tommelsmil: Gjorde rimelig vondt da, stiv og blå etter i går. Håper man blir herda etter en stund.

Nå sover lillemann, og jeg skal finne sofaen. Regner med jeg blir der, til jeg skal flytte meg over i senga etterhvert :Gjesp:

haha.. kjenner til råkke-smerter :gjeiper:

Jeg har en slik en jeg og.. Da jeg prøvde den ca 10 uker etter fødselen klarte jeg kanskje bare 1 minutt før jeg følte meg helt blå.. Nå klarer jeg 30 min på det meste, men... problemet er at da er sidene så ømme at jeg ikke klarer å rocke før etter 5-6 dager :sjenert: Klarer omtrent ikke å få på meg truse / bukse dagen derpå engang :fnise:

Joiner soffaen gitt, den er god å ha når lillegull sover :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. kjenner til råkke-smerter :gjeiper:

Jeg har en slik en jeg og.. Da jeg prøvde den ca 10 uker etter fødselen klarte jeg kanskje bare 1 minutt før jeg følte meg helt blå.. Nå klarer jeg 30 min på det meste, men... problemet er at da er sidene så ømme at jeg ikke klarer å rocke før etter 5-6 dager :sjenert: Klarer omtrent ikke å få på meg truse / bukse dagen derpå engang :fnise:

Joiner soffaen gitt, den er god å ha når lillegull sover :rodmer:

Ojj, du rocker lenge, flinkis!!! :hakeslepp: Kjekt for mannen det da, dagen etterpå altså :ler:

---------------

Har ikke fått målt meg i dag, for jeg finner nemlig ikke målebåndet. Men var en tur på vekta, og den viser 1,6 kg mindre enn den gjorde sist uke!! :hakeslepp: Nå er nok sikkert ikke tallet heelt riktig, men det er første gang på mange måneder den har vist et annet tall enn.. ja, det den bruker å vise! Så jeg er kjempefornøyd (selv om det nok er vann etc) - super motivasjon til å fortsette! :tommelsmil:

Straks trimtrilletur til butikken :jepp:

Har fått mail fra cd.on om at Shred`en er sendt og på vei :hoppendeglad:

Foresten nyttåsbord med venninnegjengen i kveld, da blir det nok ikke det sunneste kostholdet i tillegg til at jeg skal drikke alohol. Men tenker at det må være lov. Hører jo til sjeldenhetene! :lur:

Goo` freedag!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 1,5 times trilletur i dag også! :tommelopp:

N åer jeg sæærdeles klar for en kveld med utskeielser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...