Gå til innhold

Hvor mange pp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange pp gikk dere igjennom før spiren satt? Hvor ofte hadde dere sex? Hadde dere oftere sex den perioden spiren satt, eller hadde dere like mye sex i alle periodene?

MVH

Prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble gravid første uka etter at jeg kuttet ut pillen, i en periode med lite sex (husker jeg tenkte "det kommer til å ta evigheter før jeg blir gravid hvis vi fortsetter å ha så lite sex", hehe, mini er nå en mnd). Første gang ble jeg gravid andre mnd uten pille, etter ett "forsøk" (ikke planlagt graviditet, ONS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Ble gravid 1. PP, er nå nettopp startet i uke 6 av graviditeten, fikk positiv test i går :D Hadde nok sex litt oftere enn vanlig, men det går veldig opp og ned med hyppigheten hos oss. Kan være 1 uke med 1-2 ganger daglig, også 1 uke uten noe fordi begge er slitne... jeg trodde ikke det kom til å klaffe denne PP'en, fordi vi hadde sex frem til dagen før EL (mulig den dagen med EL?) og så var vi borte fra hverandre 1 uke... men allerede 1 uke etter befruktning kom kvalmen snikende... og har vært her siden! Noe jeg tar som et godt tegn, for jeg leste nettopp at risikoen for SA er mindre hos de som er kvalme og kaster opp (nå kaster jeg heldigvis ikke opp!) :)

Jeg har forresten ikke gått på pillen i nesten 2 år, og vi har da brukt kondomer og temperaturmåling, så jeg har vært veldig klar over ca når EL har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble unnfanget i PP5. Det var den eneste PP vi kun hadde sex den dagen jeg hadde positiv EL-test. Ellers hadde vi sex nesten annenhver dag mellom menstruasjonene (mest fordi vi ville det da :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble først gravid i 3 pp. Men hadde en SA etter kort tid. Så tok det 8 pp før jeg ble gravid igjen. I disse månedene prøvde vi aktivt. Sex hvertfall annenhver dag i perioden rundt eggløsning. Brukte el-tester hver mnd. Samtidig hadde jeg en del tegn på hormonubalanse og prøvde div for å få bukt med dette. Til slutt ga jeg mer eller mindre opp. Bestilte time hos lege og tenkte å legge prøvinga på is til jeg hadde vært der.

Men så føltes det litt feil å sløse bort en eggløsning også. Hadde ikke testet etter eggløsning den mnd, men hadde tydelige tegn på el,så jeg hadde en viss anelse om at den var i anmarsj. Tok en el-test som var positiv. Men mannen var bortreist, så sex lot seg ikke gjøre før neste kveld. Den ene gangen holdt det, for jeg ble gravid. Legetimen som jeg hadde 3 uker senere ble da første svangerskapskontroll i stedet for time til utredning.

Nestemann ble til som resultat av prevensjonsslurv, noen mnd før vi hadde tenkt å starte prøvingen :fnise: . Så da fikk jeg oppleve å overraskende få positiv test også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det kan gå så fort noen ganger!

Det er c. 1,5 år siden jeg sluttet på pillen så jeg er i teorien i min 16 pp! Men jeg har hatt hormonforstyrrelser (mistenker PCO) og syklusen min har vært meget uregelmessig. Men 18. November fikk jeg mens som besto av en kraftig blødning i rundt en uke (har spottet så og si hver dag i snart ett år :kjefte: ) og den 18. Desember kom en enda en ordentlig blødning som sluttet akkurat etter en uke (og ingen spotting :rodmer: )

Så i praksis vil jeg si at jeg er i min 2 pp men brukbar syklus :jepp:

Siden det har vært jul og masser av fridager har vi hatt sex så og si hver dag siden julaften og ut i fra mine beregninger har jeg el. rundt som ca. NÅ :fnise:

Krysser fingrer og tær for at spiren sitter!! Skal inn til GU på fertilitetsklinikken i februar og ingenting vil glede meg mer enn å måtte avlyse den pga. av at vi har klart å lage baby selv :lur:

MVH

Prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid to uker etter jeg sluttet på ppilla. Altså første pp :) veldig uforventet for regnet med jeg hvertfall måtte få mens før det stabiliserte seg. Ble en sen eggløsning men den satt gitt.

Samboer var mye bortreist så ble derfor kun helgene.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet med prevensjon og tenkte skjer det så skjer det. Jeg har ustabil syklus, så her var ikke vits i å planlegge noe + at jeg vil helst ha lystbetont sex. Har ikke hatt mensen siden gitt, så det var vel en treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid i pp2 etter p-pillebruk i ca 8år. :sengekos: omtrent hver dag i perioden rundt eggløsning, lysten økte litt da jeg sluttet med pilla :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...