Gå til innhold

Bilstol som kan festes på vognunderstell


Martine84

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vi venter barn i juni og er på utkikk etter en bilstol til barnet. Synes det høres så praktisk ut å ha et vognunderstell å feste bilstolen på om man f.eks skal en rask tur på butikken osv.

Ser det selges flere pakkeløsninger, med vogn og bilstol i ett.

Nå har vi allerede kjøpt vogn, simo duo.

Slik at jeg ønsker egentlig kun å kjøpe bilsete og et vognunderstell som passer til. Er det mulig å kun få kjøpt vognunderstell og bilsete?

Føler meg ganske "grønn" i barneutstyrsjungelen. Håper noen av dere kan svare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Vi hadde Acta Graco Logico (og noe mer) bilsete og kjøpte en trille fra samme leverandør som vi kunne klikke setet på. Trillen kan også brukes som reisetrille så det var supert synes vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi Cosi Cabriofix, er såvidt jeg vet, den stolen som kan festes på flest understell. Det er også en god bilstol.

De vognene som er mest vanlige er Quinny Zapp/Zapp Extra, Zero2Four Breeze (tidl Titanium Breeze) og 4me Fusion. Disse vognene er også veldig greie som reise/shoppingtriller. Disse vognene fås i de fleste babyutstyrsbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde maxi cosi cabriofix (var testvinner for noen år siden), og kjøpte adaptere slik at vi kunne klikke stolen på understellet til bugaboo cameleonen vår. Da var det bare å klikke setet på understellet til vogna, og vi var good to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde maxi cosi cabriofix og quinny zapp til storesøster, helt supert, men solgte vognen når hun vokste ut av setet da det ikke kunne legges ned. Kjøpte en babyjogger city mini trille i stedet.

Nå har jeg kjøpt adapter til bebyjoggeren og skal låne/kjøpe et maxi cosi sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt gå innom butikken der dere kjøpte vogna , og høre om de har en bisltol som passer til, evt. adapter til vogna?

Vet emmaljunga har adaptere til sine vogner, som passer med Britax-barneseter.

Ville foresten anbefalt dere å vente med å kjøpe adapter/vognunerstell til bilstolen før dere ser omd ere tregner det. Venninna mi kjøpte et slikt (emmaljunga vogn med adapter og britax-sete) , og har bare beynttet det to ganger. Synes det var tungvint å må bytte understell på vogna - drasse rundt med adapteren i bilen etc.

I tillegg er det ikek sikkert at poden vil trives så godt i bilstolen? Her blir han fort lei av å sitte i bilstol, og det er kjekt å få variere ligge/sittestillingene med å legge ham over i vogn/over i "handle-vogn-stol" etc. Om han sover når jeg f.eks skal inn å handle så tar jeg bare med bilstolen inn, og setter den ned i ei handlevogn. Enkelt og greit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har tfk buggster og britax. Funker helt topp. bilstolen har adapter og hurtig knapp for å løsne den fra vognen. Vognen har også adaptere festet på, så en slipper å drasse rundt på store adaptere der en nesten må ommøbelere hele vognen for å kunne putte på bilstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...