Gå til innhold

forhold, med barn fra tidligere


Gjest gts255

Anbefalte innlegg

Hei, mann her, har ett spm. til dere damer med barn fra tidligere forhold, OG med ny kjæreste.

Har dere tid til å pleie forholdet?

Er nemlig i ett slikt forhold, selv om vi ikke bor sammen,(hun ville ha det slik) men problemet her, er at, etter hun skilte seg, har blitt TOTALT oppslukt i sine barn(hun har de 100%), og har omtrent ikke tid til noe som innbefatter OSS TO. Det skal nevnes at Barnefaren bor i samme byggefelt som henne og er i tillegg sykelig sjalu:-(

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun ikke har tid til noe som immbefatter dere to så skjønner ikke jeg hvordan dere traff hverandre/datet.

Er man aleneforelder så kommer barna mer i fokus for du er alene men dem hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er småbarn hun har under skolealder så heter det ikke å være oppslukt da heter det å ta ansvar for barn og de drar energien ut av foreldrene som til slutt ikke har ork til noe annet. Har du ikke barn selv så ser du ikke dette.

Har hun ikke tid til deg i den grad du ønsker, så si fra og vær heller alene.

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde vel bedre tid til dating/flørting før hun skilte seg da, kan det se ut som ifølge det TS skriver...

TS hva er spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tid til å pleie et nytt forhold. Så sant den andre parten er inneforstått med at det er barn involvert, og at ting derfor må planlegges og gjennomføres på andre måter enn om begge hadde vært alene. Dersom du føler at barn er en hindring, bør du kanskje se deg om etter en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innlegget er IKKE ment som noen kritikk av kvinner som bruker mye tid på barna, slik skal det være, men forskjellen her, før og etter skilsmisse har blitt STOR, og hennes arb.oppgaver var større før, siden hun i tillegg til å også da, å ordne alt med barn, hus hjem, ute og inne,, også måtte rydde etter mannen sin.

hvis det er småbarn hun har under skolealder så heter det ikke å være oppslukt da heter det å ta ansvar for barn og de drar energien ut av foreldrene som til slutt ikke har ork til noe annet. Har du ikke barn selv så ser du ikke dette.

Har hun ikke tid til deg i den grad du ønsker, så si fra og vær heller alene.

Til spm. om barnas alder, Har barn under skolealdrer ja, dvs under videregående skolealder!!, 13 og 15år.

Og ja, jeg er VELDIG inneforstått med at barn krever tid, men så ikke på det som en hindring da vi ble sammen, da var alt mer normalt,mtp. tid til barna sine, nå er det på grensen til sykt, så forholdet vårt går mot slutten ja.

Og til anonym bruker, som lurte på hva spm. mitt var, så står det i tråden, Om eneforsørgende kvinner har tid til overs, til sin kjæreste? Men kan komme med ett tilleggspm. om hele den mentale biten blir anderledes når man er skilt, at man blir nærmest utslitt av evt. dårlig samvittighet ovenfor barn, eks etc.. Det kan kanskje noen kaste litt lys over, som har vært gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke helt hva du mener med at hun har blitt oppslukt i barna. Om det går på følelser eller gjøremål. Hvis hun akkurat har blitt skilt, og plutselig har barna helt alene, så er det kanskje ikke så rart at hun blir litt oppslukt av dem nå. Det er en stor forandring å være alene med barn i forhold til å være to om dem. Det kan også tenkes at hun har litt dårlig samvittighet ovenfor dem, og derfor blir mer knyttet til dem følelsesmessig.

Selv har jeg to barn under skolealder 100%, og i begynnelsen ble jeg nok litt utslitt bare av tanken på å ha ansvaret for to barn alene. Men dette har gått seg til, og nå føler jeg at jeg har masse overskudd å gi til en partner.

Vet ikke hvor involvert du er i barna hennes, men hadde det hjulpet om du tilbød deg å "hjelpe" henne med dem?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mann her, har ett spm. til dere damer med barn fra tidligere forhold, OG med ny kjæreste.

Har dere tid til å pleie forholdet?

Er nemlig i ett slikt forhold, selv om vi ikke bor sammen,(hun ville ha det slik) men problemet her, er at, etter hun skilte seg, har blitt TOTALT oppslukt i sine barn(hun har de 100%), og har omtrent ikke tid til noe som innbefatter OSS TO. Det skal nevnes at Barnefaren bor i samme byggefelt som henne og er i tillegg sykelig sjalu:-(

På forhånd takk

Hele poenget er vel at det ikke lenger er noe som heter "oss to" for henne. Dater du noen med barn, er barna endel av forholdet. Og de kommer ikke med pause - eller mute knapp. Klart hun er oppslukt av barna. De har nettopp mistet det tryggeste de eide, nemlig en familie med mor og far. Hvis du ikke forstår hennes situasjon, er du ikke moden nok til å date noen med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget er vel at det ikke lenger er noe som heter "oss to" for henne. Dater du noen med barn, er barna endel av forholdet. Og de kommer ikke med pause - eller mute knapp. Klart hun er oppslukt av barna. De har nettopp mistet det tryggeste de eide, nemlig en familie med mor og far. Hvis du ikke forstår hennes situasjon, er du ikke moden nok til å date noen med barn.

Nettopp mistet, er nok feil, det er nesten 3 år siden, så vil si jeg har vært super tolmodig og forståelsesfull. Jeg har foreslått å hjelpe henne med barna,hva det enn måtte være, har bedt de ut på middager, kino,, ferieturer,hva som helst, for å finne på ett eller annet for alle oss. og svarene har da vært: "nei jeg vil ikke det" på alt.,dvs, mor har sagt nei,og hun har nok ikke nevnt noe til barna om det i det hele tatt, selv om jeg og de kommer veldig godt overens. Så hvis dette kan kalles å være for umoden til å date noen med barn,så tilhører jeg nok den kategorien..........

Jeg er nesten sikker på at hun blir truet på ett vis av sin eks. selv om hun nekter for det.

Men det er vel ingen fremtid for oss;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nettopp mistet, er nok feil, det er nesten 3 år siden, så vil si jeg har vært super tolmodig og forståelsesfull. Jeg har foreslått å hjelpe henne med barna,hva det enn måtte være, har bedt de ut på middager, kino,, ferieturer,hva som helst, for å finne på ett eller annet for alle oss. og svarene har da vært: "nei jeg vil ikke det" på alt.,dvs, mor har sagt nei,og hun har nok ikke nevnt noe til barna om det i det hele tatt, selv om jeg og de kommer veldig godt overens. Så hvis dette kan kalles å være for umoden til å date noen med barn,så tilhører jeg nok den kategorien..........

Jeg er nesten sikker på at hun blir truet på ett vis av sin eks. selv om hun nekter for det.

Men det er vel ingen fremtid for oss;-(

du beskriver jo en litt annen situasjon her da, så det høres vel heller ut som om hun ikke helt vet sitt eget beste. Har selv datet en kvinne (holdt ut noen få uker) hvis eks-mann hadde som favoritthobby å lage livet surt for henne. Jeg tok for min del valget med å la være å involvere meg dypere enn det jeg var. Livet er rett og slett for kort. Men dama har visstnok vært singel siden, og dette er 6-7 år siden. Finnes dessverre mange idiot-ekser av begge kjønn. Og de ødelegger for alle de kommer i kontakt med, eller som eksen kommer i kontakt med rettere sagt. Hold deg unna vil være mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...