Gå til innhold

Kvinneguiden bare for voksne?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns også underforum er greit fordi som har kjærestespørsmål og lignende som de finner svar på hos feks, klaraklok, ung.no osv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns også underforum er greit fordi som har kjærestespørsmål og lignende som de finner svar på hos feks, klaraklok, ung.no osv.

Skrevet

Kjære alle sammen!

Jeg synes faktisk dere skal ta det som et kompliment at ungdommen søker nettopp hit til dette forumet.

Det tyder jo tross alt på at de føler seg trygge her, at de får gode svar og at de liker brukerne og den generelle tonen på forumet.

Selv er jeg VELDIG fersk her, men altfor dreven på internettforum generelt til ikke å føle meg hjemme.

Vi, dere, alle har selv vært i tenårene.

Vi sitter med verdifulle erfaringer som nettopp disse unge menneskene ønsker at vi skal dele med dem.

Tidligere i tråden foreslo jeg et eget underforum for de under 18.

Ikke for å "slippe og se de", men fordi de da får en felles tumleplass på forumet, og det blir langt enklere for de som måtte føle at "forelder-instinktet" kobler inn og vil ta vare på dem.

Jeg tror også at de som på sikt vil "vokse fra" et sånt underforum kanskje vil være de første til å ønske velkommen og ta vare på nye, unge medlemmer.

Det er vel også sånn at ungdom har helt andre verdier enn oss litt oppi årene.

De er kanskje mer usikre på seg selv, søker mer bekreftelse og har større behov for å bli tatt alvorlig.

Nettopp derfor tror jeg det kan være sunt med et eget underforum for våre aller yngste, ikke for at de skal ekskluderes fra resten av forumet, men fordi de har andre behov og andre problemstillinger enn oss som har levd en stund lenger.

Og deres behov og problemer er vel ikke mindre viktig for dem selv om vi andre kjenner oss igjen i samme situasjon for 5-15-20-30 år siden, og smiler av det i dag?

Vi har alle vært 14 og forelsket. Vi burde huske hvor vondt det var og være usikker. Ønske seg noen å snakke med, noen som ville forstå. Det er derfor de kommer hit.

Selv om mange av oss i dag bare ler av våre naive ungdomsforelsker, tenk tilbake...

Husker dere hvor sårt det var? Husker dere hvor gjerne dere ønsket bekreftelse?

Støtter deg på denne! Jeg synes også at vi som har noen år på baken - og som har noen vinternetter bak oss - skal være stolte over at unge mennesker søker vår kunnskap og klokskap. Vi har også vært uerfarne, stilt spørsmål som for en erfaren kvinne eller mann, kan virke meningsløse. Man ER uerfaren som ung.

Skrevet

Kjære alle sammen!

Jeg synes faktisk dere skal ta det som et kompliment at ungdommen søker nettopp hit til dette forumet.

Det tyder jo tross alt på at de føler seg trygge her, at de får gode svar og at de liker brukerne og den generelle tonen på forumet.

Selv er jeg VELDIG fersk her, men altfor dreven på internettforum generelt til ikke å føle meg hjemme.

Vi, dere, alle har selv vært i tenårene.

Vi sitter med verdifulle erfaringer som nettopp disse unge menneskene ønsker at vi skal dele med dem.

Tidligere i tråden foreslo jeg et eget underforum for de under 18.

Ikke for å "slippe og se de", men fordi de da får en felles tumleplass på forumet, og det blir langt enklere for de som måtte føle at "forelder-instinktet" kobler inn og vil ta vare på dem.

Jeg tror også at de som på sikt vil "vokse fra" et sånt underforum kanskje vil være de første til å ønske velkommen og ta vare på nye, unge medlemmer.

Det er vel også sånn at ungdom har helt andre verdier enn oss litt oppi årene.

De er kanskje mer usikre på seg selv, søker mer bekreftelse og har større behov for å bli tatt alvorlig.

Nettopp derfor tror jeg det kan være sunt med et eget underforum for våre aller yngste, ikke for at de skal ekskluderes fra resten av forumet, men fordi de har andre behov og andre problemstillinger enn oss som har levd en stund lenger.

Og deres behov og problemer er vel ikke mindre viktig for dem selv om vi andre kjenner oss igjen i samme situasjon for 5-15-20-30 år siden, og smiler av det i dag?

Vi har alle vært 14 og forelsket. Vi burde huske hvor vondt det var og være usikker. Ønske seg noen å snakke med, noen som ville forstå. Det er derfor de kommer hit.

Selv om mange av oss i dag bare ler av våre naive ungdomsforelsker, tenk tilbake...

Husker dere hvor sårt det var? Husker dere hvor gjerne dere ønsket bekreftelse?

Godt sagt! + til deg!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 14 år, og har noen tråder her som anonym bruker. Jeg har hatt noen kommentarer på at jeg burde finne et annet forum, fordi dette er "kjerringuiden" og ikke "ungdomsguiden". Men fra spøk til alvor, jeg er en meget moden person, har deltids jobb og så videre, men er det en ting jeg sliter med så er det å ha noen å snakke med. Jeg har mine problemer når det gjelder venner, jenter og lignende, og jeg er ikke så veldig "nærme" faren min. Jeg kom hit fordi jeg fikk gode svar her, og ikke korte og dårlige svar fra Klara klok. Jeg fikk hjelp der, men da oppstod det jo bare et nytt problem, og det er ikke et forum der man kan svare på nytt. Her føler jeg meg trygg til å stille spørsmål som jeg ikke kan stille mine foreldre, eller andre voksne, og jeg synes det er fint å høre forskjellige syn på et spørsmål, fra både menn og kvinner, unge og gamle.

Til dere som klager på at "vi" tar over forumet deres, så er det jo bare å la være å lese en tråd? For dere som ikke var klar over det, så er det jo et rødt korst til høyre i toppen til nettleseren din.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 14 år, og har noen tråder her som anonym bruker. Jeg har hatt noen kommentarer på at jeg burde finne et annet forum, fordi dette er "kjerringuiden" og ikke "ungdomsguiden". Men fra spøk til alvor, jeg er en meget moden person, har deltids jobb og så videre, men er det en ting jeg sliter med så er det å ha noen å snakke med. Jeg har mine problemer når det gjelder venner, jenter og lignende, og jeg er ikke så veldig "nærme" faren min. Jeg kom hit fordi jeg fikk gode svar her, og ikke korte og dårlige svar fra Klara klok. Jeg fikk hjelp der, men da oppstod det jo bare et nytt problem, og det er ikke et forum der man kan svare på nytt. Her føler jeg meg trygg til å stille spørsmål som jeg ikke kan stille mine foreldre, eller andre voksne, og jeg synes det er fint å høre forskjellige syn på et spørsmål, fra både menn og kvinner, unge og gamle.

Til dere som klager på at "vi" tar over forumet deres, så er det jo bare å la være å lese en tråd? For dere som ikke var klar over det, så er det jo et rødt korst til høyre i toppen til nettleseren din.

Folk kommer med konstruktive ideer om hvordan man kan eksistere sammen, og så ber du de om å "trykke på krysset" ? Ja jøss, som 14 er man "moden". DU HAR IKKE FORUTSETTNINGEN TIL Å HA BLITT MODEN SOM EN KVINNE, DU ER SÅ VIDT TENÅRING!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk kommer med konstruktive ideer om hvordan man kan eksistere sammen, og så ber du de om å "trykke på krysset" ? Ja jøss, som 14 er man "moden". DU HAR IKKE FORUTSETTNINGEN TIL Å HA BLITT MODEN SOM EN KVINNE, DU ER SÅ VIDT TENÅRING!

:balltre:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alderen har ikke noe å si, det er hordan du oppfører deg. Og det kun de under 18 her som slenger med leppa? For det tror jeg ikke.

Gjest MorAase
Skrevet

Håper virkelig ungdommen holder seg for seg selv og unngår å høste av eldre sin erfaring.

:ironi:

AnonymBruker
Skrevet

Du er et strålende eksempel på at modenhet ikke alltid har noe med alder å gjøre.

H*n snakket til de som klager på at ungdommen tar over forumet deres.

Synes du klaging er konstruktivt?

Det er ikke "forumet deres" - forumet er åpent for alle.

Liker man det ikke så kan man gå et annet sted - eller komme med konstruktive ideer til forbedring, slik som noen gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 17 år, 2 måneder og 18 dager gammel. Er jeg over eller under sperregrensa di? :klo:

Men fra spøk til alvor. Det her kvinneguiden, ikke kjerringguiden. Jeg ser ikke på meg selv som en jenteunge, selv om kanskje du gjør det.

Dette er et åpent forum for alle aldersgrupper. Vi unge driter i at middelaldrene damer er her, så kan ikke dere drite i at vi fjortiser henger her?

Du skal ikke dømme folk ut ifra alder heller. Det sier nesten mer om deg enn om 14-åringene selv.

"Fristed fra ungene". Skal jeg vike unna et forum jeg liker, bare så du skal få fri fra ungene du selv har valgt å føde? Du kan ikke forvente deg noe fristed på internett, internett er for alle.

Det fins svært få seriøse forum for tenåringer å velge mellom. Du blir ikke kvitt meg. :nigo:

Kvinneguiden kan ikke tilpasse seg deg, du må tilpasse deg kvinneguiden, og den utviklingen som foregår.

Dette er jo nettopp den måten så svare på som er motbydelig og som det florerer av her inne. Hvor gamle de som svarer sånn er aner jeg ikke, men det lyser tenåring som tror hun er kul.

For all del, være her og lær. Men ikke oppfør deg som en drittunge!

• Liker 1
Skrevet

Siden dette forumet ikke har noen regler om alder, utenom aldersgrensen på seksualitetsforumet, så må man vel nesten leve med det? Det fins heldigvis ikke noen regler mot at menn kan frekventere her heller, så jeg syns det er greit at lista ligger der den er. :)

Skulle man hatt noen effektiv håndheving av alder her inne, måtte man uansett tydd til tekniske løsninger, f.eks oppgitt kredittkortnr mm. Noe som hadde gjort ting mer tungvint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo nettopp den måten så svare på som er motbydelig og som det florerer av her inne. Hvor gamle de som svarer sånn er aner jeg ikke, men det lyser tenåring som tror hun er kul.

For all del, være her og lær. Men ikke oppfør deg som en drittunge!

Nevn én ting som var feil med innlegget hennes? Hun har helt rett i det hun sier, men hvis du misliker at det finnes ungdommer her inne så er det vel derfor du ikke tåler å høre det.

Jeg irriterer meg over stygge svar uansett hvem de kommer fra, og jeg ser det oftere fra voksne enn tenåringer. Det er jo synd om det er DET ungdommen lærer av å være her.

Hilsen "kjerring" på 43!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 17 år, 2 måneder og 18 dager gammel. Er jeg over eller under sperregrensa di? :klo:

Men fra spøk til alvor. Det her kvinneguiden, ikke kjerringguiden. Jeg ser ikke på meg selv som en jenteunge, selv om kanskje du gjør det.

Ei på 17 år (2 måneder og 18 dager :rolleyes:) er fortsatt en tenåring, ei jente, og ikke en kvinne.

Ser ikke mange kjerringer på dette forumet, men derimot voksne folk som vil diskutere samliv, seksualitet og problemstillinger, og da skjønner jeg godt at dette blir tatt opp da det har eskalert med barsnlige tråder i det siste, og det er kanskje ikke alt på dette forumet som egner seg for trykk for den yngre garde... Men skjønner jo også at yngre kommer inn hit når de lurer på noe, og det er jo flott, googler man noe så kommer man som regel inn på kvinneguiden.

• Liker 1
Skrevet

^ Så blir man kvinne med en gang man er 18, eller ligger den grensa her på 20, 25? Flyttet ut, ferdig med studier, samboer, unger? Hva er det dere her inne faktisk definerer som voksen?

Synes ikke folk her inne burde ha noen problemer med at det er en del her som faktisk går på videregående eller ungdomsskolen.

• Liker 1
Gjest Marregutt
Skrevet

Menn og ungdom er skikkelig plagsomme, og bør komme seg ut herfra. I tillegg må kvinner få høyere lønn! not. :kaffekopp:

Skrevet

Menn og ungdom er skikkelig plagsomme, og bør komme seg ut herfra. I tillegg må kvinner få høyere lønn! not. :kaffekopp:

Enig, vi burde få lønn for å skrive her! :trøtt:

Skrevet

Jeg synes forumet har tapt seg veldig det siste halvåret. Det virker som det er færre smarte mennesker her inne nå enn det var før. Jeg vet ikke om det er pga alder eller om de nye brukerne som har kommet til bare er dummere enn de som var aktive her tidligere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at det er mange som gjør seg morsomme og bråkjekke på bekostning av andres personlige problemstillinger. De yngste er ikke verst her, de som trigger meg mest er rundt 20 og eldre tror jeg. Eksperter på alt, og kjappe i replikken. De bygger seg et image rundt å være så frekke som overhodet mulig, og svarer ut fra det. Det trykker på repeat-knappen, og de utviser bare sin mangel på skjønn og innsikt ved å svare med samme oppbrukte klisje-frase på totalt ulike situasjoner. Pluss at det er så mye sirkelrunking her inne akkurat nå at jeg blir rent kvalm av all smiskingen.

Skrevet

Det mest umodne innleggene jeg har lest her inne har så langt ifra vært ifra fjortiser.

Man trenger ikke være tenåring for å gjøre dårlige partner-eller livsvalg. Eller å være kverulant for den saks skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...