Gjest snoopy_93 Skrevet 26. desember 2011 #21 Skrevet 26. desember 2011 Libbe :hjerte: :hjerte: aka Libresse.no
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #22 Skrevet 27. desember 2011 Kjære alle sammen! Jeg synes faktisk dere skal ta det som et kompliment at ungdommen søker nettopp hit til dette forumet. Det tyder jo tross alt på at de føler seg trygge her, at de får gode svar og at de liker brukerne og den generelle tonen på forumet. Selv er jeg VELDIG fersk her, men altfor dreven på internettforum generelt til ikke å føle meg hjemme. Vi, dere, alle har selv vært i tenårene. Vi sitter med verdifulle erfaringer som nettopp disse unge menneskene ønsker at vi skal dele med dem. Tidligere i tråden foreslo jeg et eget underforum for de under 18. Ikke for å "slippe og se de", men fordi de da får en felles tumleplass på forumet, og det blir langt enklere for de som måtte føle at "forelder-instinktet" kobler inn og vil ta vare på dem. Jeg tror også at de som på sikt vil "vokse fra" et sånt underforum kanskje vil være de første til å ønske velkommen og ta vare på nye, unge medlemmer. Det er vel også sånn at ungdom har helt andre verdier enn oss litt oppi årene. De er kanskje mer usikre på seg selv, søker mer bekreftelse og har større behov for å bli tatt alvorlig. Nettopp derfor tror jeg det kan være sunt med et eget underforum for våre aller yngste, ikke for at de skal ekskluderes fra resten av forumet, men fordi de har andre behov og andre problemstillinger enn oss som har levd en stund lenger. Og deres behov og problemer er vel ikke mindre viktig for dem selv om vi andre kjenner oss igjen i samme situasjon for 5-15-20-30 år siden, og smiler av det i dag? Vi har alle vært 14 og forelsket. Vi burde huske hvor vondt det var og være usikker. Ønske seg noen å snakke med, noen som ville forstå. Det er derfor de kommer hit. Selv om mange av oss i dag bare ler av våre naive ungdomsforelsker, tenk tilbake... Husker dere hvor sårt det var? Husker dere hvor gjerne dere ønsket bekreftelse? Det var da voldsomt da? Jeg er ikke her for å være rådgiver eller ekstramor for tenåringer, jeg er her for å diskutere med andre voksne. Det er altfor mye forurensing av kosing og flørting og teite problemstillinger her nå. 2
Chiyo Skrevet 27. desember 2011 #23 Skrevet 27. desember 2011 Dette har vi diskutert før og jeg syns det er tåpelig å begynne å klage over at det er mange yngre brukere. Det er et åpent forum og de unge har like mye rett til å være her. Hvis det er prat med folk som kun er på din egen alder du vil ha TS, må du pent lete etter et forum med 18 års aldersgrense. Det hjelper ikke sutre om at du er misfornøyd, fordi det er ikke noe som kommer til å endre seg. Hvis du ikke takler et forum som er åpent for alle, må du finne et annet. Det hender jo at jeg ser unge brukere som svarer på spørsmål hvor jeg tenker at trådstarteren sikkert vil ha mer voksne svar, men man må jo ikke lese det. Det er ikke verre enn du gjør det til. 2
Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #24 Skrevet 27. desember 2011 Det var da voldsomt da? Jeg er ikke her for å være rådgiver eller ekstramor for tenåringer, jeg er her for å diskutere med andre voksne. Det er altfor mye forurensing av kosing og flørting og teite problemstillinger her nå. Nettopp.. Derfor foreslår jeg at de kan få sitt eget underforum sånn at de som ønsker kan få dele med sin livserfaring til ungdommen, mens de som ikke vil rett og slett unngår å oppsøke det samme underforumet.... Men jeg beklager virkelig at jeg poster et forslag som kan gjøre din tilværelse på forumet bedre for deg... Det var da virkelig ikke meningen... 1
Gjest henriett3 Skrevet 27. desember 2011 #25 Skrevet 27. desember 2011 Nettopp.. Derfor foreslår jeg at de kan få sitt eget underforum sånn at de som ønsker kan få dele med sin livserfaring til ungdommen, mens de som ikke vil rett og slett unngår å oppsøke det samme underforumet.... Men jeg beklager virkelig at jeg poster et forslag som kan gjøre din tilværelse på forumet bedre for deg... Det var da virkelig ikke meningen... Jeg liker ideen din!
Titani Skrevet 27. desember 2011 #27 Skrevet 27. desember 2011 Hvis du går inn for å lese på forumets regler er den første setningen: "Kvinneguidens diskusjonsforum er tilgjengelig for alle." Så hva gjør at de over 18 har mer rett til å være her enn de som er under? 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #28 Skrevet 27. desember 2011 Er det undersøkt hvor mange som tilhører de ulike aldersgruppene? Finnes en tråd som gir en viss indikasjon. Jeg henter den opp til forsiden så kan de som ikke har svart i pollen gjøre det nå. 1
Romilo Skrevet 27. desember 2011 #29 Skrevet 27. desember 2011 Hvis ungdommene har noe å bidra med, så er det vel greit? Og forum er jo til for å diskutere ting, og for å få hjelp. Dette er jo et åpent forum, for kvinner generelt, og det er kvinner med erfaringer her som kan hjelpe de yngre. Kanskje syns ungdommen det er trygt? Jeg er 15 år gammel, men jeg er veldig opptatt av å diskutere, og hvis jeg har et problem føler jeg at folk her inne kan svare på det, og veilede meg litt. Jeg ser virkelig ikke problemet... Du velger jo selv hvilke tråder du klikker deg inn på? Og hvilke du vil lese/svare på. 2
Gjest Bond Skrevet 27. desember 2011 #30 Skrevet 27. desember 2011 Har tatt forslaget om nytt forumrom videre til bakrommet Bond, mod
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. desember 2011 #31 Skrevet 27. desember 2011 Kidsa er i hvertfall velkommen hos meg. Syns det er litt morsomt å vite hva de tenker og mener om ting også. Og hva slags problemstillinger de yngre har nå. Useriøse tråder er uønsket uansett hvor gammel den som har postet den er. Er også enig i at det kunne lages et eget underforum for de under 18, men at de selvfølgelig skal være velkomne til å diskuere i alle andre emner også. 4
Lammelåret Skrevet 27. desember 2011 #32 Skrevet 27. desember 2011 Et underforum for dem som er under 18 er greit hvis ønsket kommer fra aldersgruppen selv, men ikke dersom det kommer fra "en eldre dame som vil snakke med andre voksne". Mener jeg. 2
Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #33 Skrevet 27. desember 2011 Et underforum for dem som er under 18 er greit hvis ønsket kommer fra aldersgruppen selv, men ikke dersom det kommer fra "en eldre dame som vil snakke med andre voksne". Mener jeg. Nå får vel jeg ta skylda for å ha foreslått det underforumet Men det handler vel mer om at de unge har andre verdier og andre problemstillinger enn oss oppi årene. Og jeg har jo sett tendenser til at enkelte tråder får tilbakemld som nesten har ordlyden "herregud er du 14 eller?" Hvilket TS faktisk er.. Også tror jeg at de av oss som er positivt innstilt til den yngre garde kanskje vil være mer oppmerksom på dem om de har en egen tumleplass. Er jo ikke alltid man kan forstå at TS er mindreårig og at vi kanskje bør tenke oss om før vi svarer og hvordan vi svarer 1
Lammelåret Skrevet 27. desember 2011 #34 Skrevet 27. desember 2011 Jeg er helt enig i at man skal formulere seg ordentlig, å slenge inn et "herregud, er du 14 eller?!" er uansett ufint. Hva med å være saklig? Med forslag om at den yngre garde skal få sin egen "tumleplass" sender man signaler om at KG mest av alt er for de som er eldre/voksne. Dersom det er et reelt behov for at eldre skal kunne snakke med folk i samme aldersgruppe er det vel denne som trenger et eget underforum og ikke umyndige tenåringer? Hva med en undersøkelse på hvor mange som ønsker eget underforum og hva det skal inneholde? 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #35 Skrevet 28. desember 2011 Er det undersøkt hvor mange som tilhører de ulike aldersgruppene? Ja. Hvor gamle er KG-medlemmene? og en litt eldre alder
Gjest Bustenskjold Skrevet 28. desember 2011 #36 Skrevet 28. desember 2011 Med forslag om at den yngre garde skal få sin egen "tumleplass" sender man signaler om at KG mest av alt er for de som er eldre/voksne. Dersom det er et reelt behov for at eldre skal kunne snakke med folk i samme aldersgruppe er det vel denne som trenger et eget underforum og ikke umyndige tenåringer? Ikke nødvendigvis. Jeg foreslår ikke at de skal stues vekk og holdes i en spesiell seksjon av forumet. Men jeg ser at enkelte irriterer seg over at yngre mennesker finner veien inn, derfor tror jeg at et generelt "junior-forum" kunne vært en ide. De vil lettere finne hverandre gjennom trådene sine, istedetfor å "drukne i massene" overalt ellers på forumet. Selvfølgelig skal de få delta ellers på forumet, men det jeg først og fremst mente med eget underforum, er at vi slipper reaksjoner fra folk som mener et innlegg skrevet av en 14åring "må" være trolling. Det handler om å skjerme dem fra "gretne" brukere som selv har glemt hvordan det var å være 14 og som mener at KG skal være et sted for voksne folk. Jeg mener du tar feil. Ved å gi de yngre et dedikert eget forum vil jeg si KG sender signaler om at også de blir tatt på alvor. Forslaget mitt kom som en følge at et følelsesutbrudd fra en anonymisert og tydelig erfaren bruker av KG mot en sjenert og forelsket 14 år gammel gutt. Jeg synes ikke det er nødvendig at verken denne gutten eller andre på samme alder skal få oppleve sånt, de er i en sårbar fase av livet og kommer hit for å bli tatt på alvor. Men jeg beklager virkelig at jeg foreslo noe som kunne fungere både for de yngre og "gretne gamle tanter". Det var i beste mening, men jeg ser at du tydeligvis vet bedre, så jeg takker for meg i denne tråden 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #37 Skrevet 28. desember 2011 Det ender vel opp med at de unge diskuterer med foreldre her inne på forumet. 1
Tulling Skrevet 28. desember 2011 #38 Skrevet 28. desember 2011 (endret) Jeg bryr meg ikke om hvor gamle folk er. Men i blandt kommer det poster der folk i vanskelige situasjoner ber om råd. Og i blandt får man litt lyst til å rive seg i håret når man leser "råd" som i hvertfall virker som det er skrevet av en 16åring. Samme med tråder hvor en hel historie brettes ut, og det er tydelig at minst en av partene fortsatt er ett barn. Og så sitter man og svarer TS, og det er litt som en oppdragelse. Hadde vært greit med underforum eller to. I hvertfall for samliv og slike emner. Har ikke noe imot å skrive til mindreårige. Men det hadde vært greit å visst hva det er man forholder seg til når man skriver. Tror også at mange kansje hadde vært litt mer forsiktige med kommentarene sine hvis de hadde visst at personen de dømmer nord og ned egentlig bare er 15 og ikke vet bedre. Endret 28. desember 2011 av Tulling 2
Lammelåret Skrevet 28. desember 2011 #39 Skrevet 28. desember 2011 Forslaget mitt kom som en følge at et følelsesutbrudd fra en anonymisert og tydelig erfaren bruker av KG mot en sjenert og forelsket 14 år gammel gutt. Jeg synes ikke det er nødvendig at verken denne gutten eller andre på samme alder skal få oppleve sånt, de er i en sårbar fase av livet og kommer hit for å bli tatt på alvor. Men jeg beklager virkelig at jeg foreslo noe som kunne fungere både for de yngre og "gretne gamle tanter". Det var i beste mening, men jeg ser at du tydeligvis vet bedre, så jeg takker for meg i denne tråden Noen ganger kan det være lurt å si hvor gammel man er, men jeg erfarer at det ofte er knyttet forutinntatte holdninger til alder, noe som hemmer en diskusjon eller samtale. Det går begge veier. Jeg er enig i setning nummer to i sitatet, men tenker at utsagnet fra den erfarne KG-eren kunne vært utelatt uansett, for vi bør tenke over hva vi skriver før vi publiserer. Jeg ser at man gjerne formulerer seg annerledes når en skriver til folk en vet alderen på, men det blir ikke nødvendigvis bedre av å vite alderen. Så jeg faller på at dersom alderen er viktig bør den nevnes. Og så blir kanskje svarene tilpasset det. Ang siste avsnitt jeg har sitert: For meg er dette en samtale, en dialog, jeg sier ikke at du tar feil eller at jeg har rett. Det er konstruktivt å samtale om ting for å få fram ulike sider ved en ting eller et tema, etterhvert kanskje lander man kanskje på en konklusjon.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #40 Skrevet 1. januar 2012 Er ungdom her og syns underforum høres supert ut. Der kan vi dele erfaringer, gi tips råd, feks; skoleerfaringer, anbefalinger, kanskje noen vil melde seg inn i et ungdomsparti feks. og ting som anngår oss. Samtidig er det greit da mange er ganske voksne i hode, at de får mulighet til å komme med sammfunnsyn, politiske meninger osv i de andre forumene. Vet at voksne har en tendens til å unnervurdere oss ungdommer, det gjør til og med jeg som ikke er voksen med små barn, og av og til virker det som noen av dere har glemt hvordan det er å være ungdom. Finner helt ærlig ikke et annet forum som er bedre enn KG derfor er jeg her + Elsker å lese mye av det som står er, som ikke er spessielt "ungdomsrelatert" Og dere som sier dere ikke vil være mamma for oss og svara, det går ann å ignorere emnene og IKKE kommentere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå