Gå til innhold

Kvinneguiden bare for voksne?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dette har liksom vært et fristed fra ungene våre. Men nå har de jammen kommet hit også!

Dette har i mange år vært et sted hvor voksne kvinner og til dels menn har kunnet diskutere. Nå er også dette forumet mer eller mindre oversvømmet av tenåringer som skal ha råd om hvem som kikket på hvem, og hva det kan tolkes som osv.

Godt mulig jeg er trangsynt, men jeg vil ha forumet som det var. Tenåringer, og særlig 14-åringer finner like gode svar andre steder. De aller fleste forumene er jo oversvømmet av dem likevel.

Tråden er delt fra denne tråden

Bond mod

Endret av Bond
  • Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære anonyme bruker som postet sist. Jeg skjønner deg veldig godt og forstår at du vil ha en plass hvor bare voksne samles for prat. Men for å gi deg grunnen til at iallefall jeg begynnte å stikke hode onn hit en gang iblandt var da jeg oppdaget som 19 at jeg var gravid. Da det overhodet ikke fantes stabile voksne i livet mitt bortsett fra lærere var det godt å få komme hit for litt trøst, skjenn og ikke minst støtte. ikke meninga å kuppe tråd her. jeg forstår alikeval din frustrasjon over saken.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vær snill og la vær å diskutere om dette er et voksent forum eller ei. Jeg har like mye rett som alle dere andre til å poste mine innlegg her. Er du ikke fornøyd, er det bare å starte deres eget forum, der dere selv modererer alle brukere og innlegg, og ikke tillater det du kaller for "fjortisser", noe jeg ihvertfall ikke er.

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Kjære anonyme bruker som postet sist. Jeg skjønner deg veldig godt og forstår at du vil ha en plass hvor bare voksne samles for prat. Men for å gi deg grunnen til at iallefall jeg begynnte å stikke hode onn hit en gang iblandt var da jeg oppdaget som 19 at jeg var gravid. Da det overhodet ikke fantes stabile voksne i livet mitt bortsett fra lærere var det godt å få komme hit for litt trøst, skjenn og ikke minst støtte. ikke meninga å kuppe tråd her. jeg forstår alikeval din frustrasjon over saken.

Takk for det :)

Jeg anser 19-åringer som voksne, selv om vi er på ulike stadier i livet. Men en 14-åring er ikke helt der, og jeg synes det blir flere og flere tråder der unge tenåringer spør om ting de lurer på, men som er helt uinteressante for oss mer voksne. Denne tråden er et godt eksempel på det, selv om den er søt på sin måte.

Det er ikke bare å unngå å klikke seg inn på dem heller, for de er jo overalt.

Endret av Bond
  • Liker 7
Skrevet (endret)

Vær snill og la vær å diskutere om dette er et voksent forum eller ei. Jeg har like mye rett som alle dere andre til å poste mine innlegg her. Er du ikke fornøyd, er det bare å starte deres eget forum, der dere selv modererer alle brukere og innlegg, og ikke tillater det du kaller for "fjortisser", noe jeg ihvertfall ikke er.

Du mener at vi som har vært medlemmer her i 10 år+- bare skal komme oss unna for å gjøre 14-åringer fornøyd?

Endret av Bond
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Du mener at vi som har vært medlemmer her i 10 år+- bare skal komme oss unna for å gjøre 14-åringer fornøyd?

Nei, men du skal skjønne at dette er et åpent forum, og at alle har rett til å registrere seg, poste innlegg, og dele sine meninger.

Endret av Bond
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Nei, men du skal skjønne at dette er et åpent forum, og at alle har rett til å registrere seg, poste innlegg, og dele sine meninger.

Jeg har jo for lenge siden skjønt at det er mulig for alle å poste her. Det er derfor jeg skriver dette. For om mulig å få en slags sortering, og for å oppfordre dere som ennå går på ungdomsskolen å poste på forum som er mer beregnet på folk i deres alder.

Jeg har ikke noe i mot deg, det må du ikke tro. Men forumet som det har vært vil nok etterhvert ødelegges om det skal komme mange 14-åringer hit.

Endret av Bond
  • Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

I all den tid jeg har vært her har dette forumet vært også for den yngre garde. Jeg har mindre problemer med unge tenåringer som søker svar på spørsmål og hjelp til å finne ut av ting enn 19-23 åringer som bare poster søppel og kosemosing, ødelegger andres tråder og slenger dritt. DENNE gruppen har blitt langt større i den tiden jeg har vært her.

Skrevet

tror KG er stort nok til å " tåle" mange aldersgrupper. Og det er da virkelig ikke slik at man rennes ned av fjortistråder her? Uansett; man velger hva man leser og svarer på. Blir det for fjortis, skygg ut av tråden og la ungdommen styre på.....;-)

• Liker 2
Gjest Bustenskjold
Skrevet

Tips til forumledelsen :

Eget underforum nettopp for de under 18?

Jeg er sikker på at mange av de voksne brukerne her mer enn gjerne er villig til å "adoptere" deler av de unge brukerne her, samtidig som andre slipper å irritere seg over det/ klikke inn på trådene deres ved uhell.

• Liker 6
Skrevet

Eneste årsaken til at jeg kom hit i det hele tatt, var på pga. at mitt gamle favorittforum, mote.no, bare ble verre og verre. Nå er det ca. tomt og fullt av søppelmeldinger. Er 19.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser problemstillingen din, TS. Om et halvt år blir jeg 18, så føler meg litt ung her. Allikevel er jeg veldig optatt av samfunn, å diskutere, holde meg oppdatert og liker godt forumer. Det forrige forumet jeg hang på var fullt av fjortisser, og ingenting ''fornuftig''... Og veldig lite aktivt. Så etter noen år gikk jeg lei, og kom tilfeldigvis innpå her. Så endte med å registrere meg her.

Å opprette forum for de under 18 er ikke en dårlig ide, hvis mange føler at forumet blir overtatt av yngre. Men frem til noe slikt blir avgjort er det fritt frem for alle å registrere seg...

• Liker 2
Skrevet

Er det undersøkt hvor mange som tilhører de ulike aldersgruppene?

Gjest Bomullsdott
Skrevet

Jeg er 17 år, 2 måneder og 18 dager gammel. Er jeg over eller under sperregrensa di? :klo:

Men fra spøk til alvor. Det her kvinneguiden, ikke kjerringguiden. Jeg ser ikke på meg selv som en jenteunge, selv om kanskje du gjør det.

Dette er et åpent forum for alle aldersgrupper. Vi unge driter i at middelaldrene damer er her, så kan ikke dere drite i at vi fjortiser henger her?

Du skal ikke dømme folk ut ifra alder heller. Det sier nesten mer om deg enn om 14-åringene selv.

"Fristed fra ungene". Skal jeg vike unna et forum jeg liker, bare så du skal få fri fra ungene du selv har valgt å føde? Du kan ikke forvente deg noe fristed på internett, internett er for alle.

Det fins svært få seriøse forum for tenåringer å velge mellom. Du blir ikke kvitt meg. :nigo:

Kvinneguiden kan ikke tilpasse seg deg, du må tilpasse deg kvinneguiden, og den utviklingen som foregår.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har aldri lagt særlig merke til folk under 18 her, kanskje jeg er uoppmerksom? Dette er et åpent forum for alle og en hver. En skal ikke se på alder, men oppførsel.

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

Jeg har ikke merket mange barn? :klo:

Det har vel vært noen, men voksne er fortsatt i flertall.

• Liker 1
Skrevet

å bli gravid som 19åring er kanskje litt mer seriøst enn 14åringer som lurer på hvordan de kan bli sammen med en de aldri har snakket sammen med før liksom :P

selv leser jeg sjeldent de trådene som kidsa poster. Kan hende jeg svarer om jeg syntes svaret påd eres problem er ganske opplagt... 'jeg er forelska i en på skolen men vi har bare utvekslet blikk. hva skal jeg gjøre?' 'snakk med han....'

samtidig veit jeg hvor sykt vanskelig sånt var da jeg selv var fjortiss. jeg var så forelska men jeg turte ingenting. og tolket ting frem og tilbake... tydde tilogmed til drømmetyding og noe slags spåing for å finne ut om han og han likte meg :P haha!

men ja, helst vil jeg diskutere med mennesker som ikke akuratt har begynt på ungdomsskolen... finns det ikke et forum for de som er yngre?

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

men ja, helst vil jeg diskutere med mennesker som ikke akuratt har begynt på ungdomsskolen... finns det ikke et forum for de som er yngre?

Ung.no og klara klok har de forsåvidt.

Gjest Bustenskjold
Skrevet

Kjære alle sammen!

Jeg synes faktisk dere skal ta det som et kompliment at ungdommen søker nettopp hit til dette forumet.

Det tyder jo tross alt på at de føler seg trygge her, at de får gode svar og at de liker brukerne og den generelle tonen på forumet.

Selv er jeg VELDIG fersk her, men altfor dreven på internettforum generelt til ikke å føle meg hjemme.

Vi, dere, alle har selv vært i tenårene.

Vi sitter med verdifulle erfaringer som nettopp disse unge menneskene ønsker at vi skal dele med dem.

Tidligere i tråden foreslo jeg et eget underforum for de under 18.

Ikke for å "slippe og se de", men fordi de da får en felles tumleplass på forumet, og det blir langt enklere for de som måtte føle at "forelder-instinktet" kobler inn og vil ta vare på dem.

Jeg tror også at de som på sikt vil "vokse fra" et sånt underforum kanskje vil være de første til å ønske velkommen og ta vare på nye, unge medlemmer.

Det er vel også sånn at ungdom har helt andre verdier enn oss litt oppi årene.

De er kanskje mer usikre på seg selv, søker mer bekreftelse og har større behov for å bli tatt alvorlig.

Nettopp derfor tror jeg det kan være sunt med et eget underforum for våre aller yngste, ikke for at de skal ekskluderes fra resten av forumet, men fordi de har andre behov og andre problemstillinger enn oss som har levd en stund lenger.

Og deres behov og problemer er vel ikke mindre viktig for dem selv om vi andre kjenner oss igjen i samme situasjon for 5-15-20-30 år siden, og smiler av det i dag?

Vi har alle vært 14 og forelsket. Vi burde huske hvor vondt det var og være usikker. Ønske seg noen å snakke med, noen som ville forstå. Det er derfor de kommer hit.

Selv om mange av oss i dag bare ler av våre naive ungdomsforelsker, tenk tilbake...

Husker dere hvor sårt det var? Husker dere hvor gjerne dere ønsket bekreftelse?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...