Gå til innhold

aids!

Gjest hvaskaljeggjore

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hiv og Aids ER to forskjellige ting. Det er du som ikke har kunnskap her.

Jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på å høre hva som stod i brevet TS har fått fra legen sin, særlig fordi jeg har tatt testen 2 ganger og kjenner ingen som har erfaring med å få testresultat per brev. Og sende det ut slik at man får det til julaften i tillegg? ;)

Er det mulig?!?! Det var jo selvfølgelig ikke det jeg kommenterte, men at hun skrev at vedkommende hadde HIV!!! Det hender man få et falskt negativt resultat og ingen skal få beskjed om at de har HIV før det er tatt kontrolltest. Derfor er det utrolig grovt av The Kitten (dog ikke spesielt overraskende) at hun skriver at TS har HIV - for det er faktisk ikke noe man kan vite på det nåværende tidspunkt. Trolletråd eller ikke. Lær deg å lese før du kaller andre kunnskapsløse!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alt for mye spekulering i denne tråden.

Jeg vil anbefale TS å ta en ny test, feil kan forekomme.

Skulle det vise seg at du har fått HIV, så må du finne ut hvem du har fått det fra, samt starte på forebyggende medisiner ASAP!

Det finnes selvfølgelig også støttegrupper du kan kontakte, legen din vil kunne informere deg vidre.

Lykke til

Endret av Kim
Skrevet

Er det mulig?!?! Det var jo selvfølgelig ikke det jeg kommenterte, men at hun skrev at vedkommende hadde HIV!!! Det hender man få et falskt negativt resultat og ingen skal få beskjed om at de har HIV før det er tatt kontrolltest. Derfor er det utrolig grovt av The Kitten (dog ikke spesielt overraskende) at hun skriver at TS har HIV - for det er faktisk ikke noe man kan vite på det nåværende tidspunkt. Trolletråd eller ikke. Lær deg å lese før du kaller andre kunnskapsløse!

Vel, du quotet et innlegg hvor det stod " du har hiv og ikke aids" , så det var enkelt å tolke dithen at du mente at disse diagnosene hang sammen.

Sorry ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvor bor du som får post 2. juledag? Her i byen har postmennene fri både 1. og 2. juledag..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Forresten mener du sikkert falskt positivt resultat.

Endret av Bond
Skrevet

Hvor bor du som får post 2. juledag? Her i byen har postmennene fri både 1. og 2. juledag..

Les tråden da. Går vel utdrag at hun har møtt stefaren i dag og fått noen dager gammel post fra han

Skrevet

fikk det i posten, stefar kom med posten tidligere idag..

Det kommer da ikke i posten... Forøvrig, å få beskjed om at en har AIDS haster ikke spesielt mye. HIV derimot, det er noe annet.

Skrevet

Det kommer da ikke i posten... Forøvrig, å få beskjed om at en har AIDS haster ikke spesielt mye. HIV derimot, det er noe annet.

Det haster ikke å få beskjed om at man har aids? Hvordan kan du mene dette?

Skrevet

Antagelig fordi man da er så syk at man ikke kommer seg ut for å pule rundt i motsetning til hvis man har HIV.

Skrevet

Jeg lurer på hvor gammel du er TS, og hvordan du antar at du er blitt smittet .

Skrevet

Fordi en vet at en har HIV...

Skrevet

Antagelig fordi man da er så syk at man ikke kommer seg ut for å pule rundt i motsetning til hvis man har HIV.

Ja det var jo et svært reflektert svar. Nå er det snakk om pasienten sitt liv og mulighet for å overleve.

Fordi en vet at en har HIV...

Det finnes faktisk de som går i så mange år med hiv virus uten å være klar over det, at det har utviklet seg til aids. Symptomfrie, nei, men de er fortsatt ikke klar over det.

Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg lurer på hvor gammel du er TS, og hvordan du antar at du er blitt smittet .

Skrevet

Jeg fikk beskjed om hiv på brev med beskjed om å komme til legen med en gang og der ble det tatt flere tester og jeg fikk beskjed om at det KUNNE være negativt på antigen men sannsynligvis ikke også fikk jeg spørsmål om psykolog.. Men det sto vel i brevet at jeg testet positivt på antistoff ikke at jeg hadde hiv. Og man får beskjed på brev.

• Liker 1
Skrevet

fikk det i posten, stefar kom med posten tidligere idag..

Er dette en spøk?

INGEN slike resultater sendes i posten.

Skrevet

Dette høres bare rart ut. At man får slike resukltater i posten tror jeg ignen ting på. Hvis testen er positiv, så ville jeg jo tro de ringteå sa det eller at du fikk innkaling til en time så de forteller den dårlige nyheten nede på legekontoret. Men ikke på et brev?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om hiv på brev med beskjed om å komme til legen med en gang og der ble det tatt flere tester og jeg fikk beskjed om at det KUNNE være negativt på antigen men sannsynligvis ikke også fikk jeg spørsmål om psykolog.. Men det sto vel i brevet at jeg testet positivt på antistoff ikke at jeg hadde hiv. Og man får beskjed på brev.

Er du TS? Man får ikke slik informasjon per brev. Det man KAN få per brev i en slik situasjon, er informasjon om innkalling til ny time hvor det allerede er satt opp et tidspunkt. Ikke slik du forklarer her.

Skrevet

Tråden ryddet for avsporinger og spekulasjoner

Bond, mod

Gjest SemperFi
Skrevet

Har fått bekreftet av en venn av meg som er snart lege, slikt blir man kalt inn til. Det kommer ALDRI pr brev.

Skrevet

Har fått bekreftet av en venn av meg som er snart lege, slikt blir man kalt inn til. Det kommer ALDRI pr brev.

Korrekt.

Jeg syns trolling er idiotisk nok, men å trolle om et så alvorlig tema er å håne de som faktisk er utsatt for det i virkeligheten. Barnslig, respektløst, og helt meningsløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...