Gjest hvaskaljeggjore Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Hei! Er helt på tuppa nå Var nettopp hos legen, og fikk hiv positiv på siste testen !! Er forsatt mange tester som står igjen, men hva skal jeg gjøre? Sitter bare her å gråter nå jeg!!
Gjest Daenerys Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Uff Kontakte siste partnere og be dem teste seg! De må også sjekke seg. Heldigvis finnes det gode medisiner nå, det går nok bra, men skjønner det må være et sjokk...
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Det er flere ting som kan gi falske positive utslag. Jeg antar det blir tatt en ny hiv test, også blir det tatt videre derfra.
2shy Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 TS, jeg håper du vet at aids og hiv overhodet ikke er samme ting?
lilljan Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Finnes det ikke noe støtteapparat og grundige gjenomgåelse av videre prosess når man får en slik melding?
bundy Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hei! Er helt på tuppa nå Var nettopp hos legen, og fikk hiv positiv på siste testen !! Er forsatt mange tester som står igjen, men hva skal jeg gjøre? Sitter bare her å gråter nå jeg!! Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, jeg skriver dette innlegget for å på en måte trøste deg. Synd jeg flyttet, skulle bodd der enda slik at jeg kunne ha støttet deg IRL. Du kan nummeret mitt, så det er bare å ringe hvis du vil snakke Husker du ringte meg. Du kan komme til meg også en stund, hvis du trenger noen å være med. Ikke la det knekke deg! Endret 26. desember 2011 av Bond
Gjest ts Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 ringer deg snart.., skal bare hente en flaske til..
Gjest MorAase Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Hvordan får en beskjed om sånn andre juledag? 2
Gjest ts Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 Hvordan får en beskjed om sånn andre juledag? fikk det i posten, stefar kom med posten tidligere idag..
2shy Skrevet 26. desember 2011 #11 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Hva stod det i dette brevet? Endret 26. desember 2011 av Bond
Gjest NozMonster Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 jeg var enkli ganske sikker på at slike kjipe beskjeder ikke kom i posten, men at legen heller ringte å sa det over telefon eller ba deg komme ned til legen. det måtte ihvertfall den ene personen jeg kjenner til, som testet hiv positiv. ...... 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 vet ikke hvordan all sånn praksis foregår, men moren min fikk beskjed om hudkreft via brev, sammen med innkallelse til lege. men uansett om det er sant, så finnes det gode medisiner og mye støtte for deg TS.
Gjest Bond Skrevet 26. desember 2011 #14 Skrevet 26. desember 2011 Tråden ryddet for spekulasjoner Bond, mod
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #15 Skrevet 26. desember 2011 Du har hiv, ikke aids. Når du har så lite kunnskap, hvorfor uttaler du deg om et så alvorlig tema??? Jeg forstår at du har lest om de falske positive HIV-testene, det er sjeldent, men det forekommer. Kontrolltesten avslører den falsk positive testen, det tar bare litt lengre tid og representerer et meget lite problem. Ingen blir fortalt at de har HIV uten at kontrolltest er utført ved laboratoriet. http://www.lommelegen.no/813174/om-hiv-testing 1
2shy Skrevet 26. desember 2011 #16 Skrevet 26. desember 2011 Når du har så lite kunnskap, hvorfor uttaler du deg om et så alvorlig tema??? http://www.lommelegen.no/813174/om-hiv-testing Hiv og Aids ER to forskjellige ting. Det er du som ikke har kunnskap her. Jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på å høre hva som stod i brevet TS har fått fra legen sin, særlig fordi jeg har tatt testen 2 ganger og kjenner ingen som har erfaring med å få testresultat per brev. Og sende det ut slik at man får det til julaften i tillegg? 2
Gjest HuskyPusky Skrevet 26. desember 2011 #17 Skrevet 26. desember 2011 Så så, dette går fint! Husk at du har HIV ikke aids. Jeg leste (i et kamilleblad tror jeg) om flere som levde et ganske så vanlig liv med hiv. Viruset kontrollerte de med medisiner, og de sammenlignet det å leve med hiv med det å leve med diabetes (type 1). Begge to er veldig alvorlig om det ikke blir tatt tak i, men det går ann leve et ganske så normalt liv om man holder seg i sjakk med medisiner. Men det er ikke noe fin beskjed å få i jula, så du skal få en klem til!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #18 Skrevet 26. desember 2011 Jeg ville klaget denne legen inn for Helsetilsynet, av 2 grunner: 1) Man sender ikke beskjed om HIV-diagnose i posten 2) Man sier ikke til pasienten at den første prøven er positiv før man har gjort kontrolltest og bekreftet den. Begge disse punktene fordi man ofte har behov for psykologisk støtte ved en slik diagnose. Ellers vil jeg si at jeg skjønner at du blir urolig av dette, men det er ikke det samme å være HIV-smittet i dag som for 15-20 år siden. Man kan leve som normalt så lenge man tar medisinene sine.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #19 Skrevet 26. desember 2011 Jeg ville klaget denne legen inn for Helsetilsynet, av 2 grunner: 1) Man sender ikke beskjed om HIV-diagnose i posten 2) Man sier ikke til pasienten at den første prøven er positiv før man har gjort kontrolltest og bekreftet den. Begge disse punktene fordi man ofte har behov for psykologisk støtte ved en slik diagnose. Ellers vil jeg si at jeg skjønner at du blir urolig av dette, men det er ikke det samme å være HIV-smittet i dag som for 15-20 år siden. Man kan leve som normalt så lenge man tar medisinene sine. Korrekt. Det er derfor jeg står sterk tvil om at innlegget til TS faktisk er reellt.
qwer Skrevet 26. desember 2011 #20 Skrevet 26. desember 2011 Hiv og Aids ER to forskjellige ting. Det er du som ikke har kunnskap her. Jeg er fortsatt veldig nysgjerrig på å høre hva som stod i brevet TS har fått fra legen sin, særlig fordi jeg har tatt testen 2 ganger og kjenner ingen som har erfaring med å få testresultat per brev. Og sende det ut slik at man får det til julaften i tillegg? Fikk testresultat i brev jeg, men det var jo negativt da. Vil jo tro at man får vite det av legen personlig om man tester positivt på noe så alvorlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå