Gå til innhold

Storm-navn


Gjest Olga Babusjka

Anbefalte innlegg

Bestevenninnen min heter Dagmar :) Litt morsomt å se overskrifter som "Dagmar er skyld i storflom" "Dagmar gjorde 100 000 strømløse" osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En skandale at de slutter med navnegivingen på Y før de begynner på nytt med A. Det er jo et hån mot alle Øyvinder, Øysteiner, Åger, Åsmunder etc....

FY!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddrun, Oddlaug, Oddveig, Oddny, Oddbjørg, Tordis, Torgunn, Torunn, Torbjørg, Dagmar, Dagrun, Dagny o.s.v.

Det er jo ikke manneaktige navn for det. Bare helt vanlige gamle norske damenavn.

Alle de uthevede mener jeg også er damenavn, men da jeg først hørte Dagmar så trodde jeg ikke ett sekund at det var ett damenavn. Ikke samboeren min heller. Det tok lang tid før jeg innså at det måtte være et damenavn siden det skal være annenhvert dame og herrenavn.

Dagmar minner meg om navnene Jomar, Steinar o.s.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skal være annenhvært dame og hærrenavn, så betyr jo det at Dagmar er damenavn????? WTF!

Ja utrolig nok et damenavn! Jeg hadde en diskusjon med mamma hvor hun påstod at det var et damenavn, noe jeg blånekta for. I mine øyne er det et MANNEnavn. Men brodern googla og jeg tok feil:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustenskjold

"Dagmar er et kvinnenavn som kan være dannet av det slaviske navnet Dragomir som betyr «elsket» og «fred». Valdemar Sejrs tsjekkiske dronning som døde 1212 i barsel het Margrete Dragomir, og forandret navnet til Dagmar da hun kom til Danmark. Navnet kan også være dannet av de norrøne ordene dagr, «dag», og már, «jente, jomfru»."

http://no.wikipedia.org/wiki/Dagmar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bustenskjold

"Dagmar er et kvinnenavn som kan være dannet av det slaviske navnet Dragomir som betyr «elsket» og «fred»."

En aldri så liten selvmotsigelse ute og går her? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er inne på sære navn, for en del år tilbake var det ei dame i SV som het KJELLbjørg Lunde.

Altså. Kjellbjørg.

Det virker som om mora ikke klarte bestemme seg, evt helgarderte seg med navn hvis kjønn var usikkert før fødsel.

øøh... kjellbjørg er jo egentlig ikke noe sært navn. Litt gammelt, men det er jo flere damenavn som begynner på kjell. det var mange jentenavn før som begynte på et guttenavn, og som var vanlige da - det betyr ikke at man trenger å gjøre narr av de idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro (håper) de som mener Dagmar er et mannsnavn og/eller aldri har hørt det før er svært unge eller bor under en stein. Overdrevne skrattesmilyer og tendensen til å gjøre narr av navnet kan tyde på det første.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro (håper) de som mener Dagmar er et mannsnavn og/eller aldri har hørt det før er svært unge eller bor under en stein. Overdrevne skrattesmilyer og tendensen til å gjøre narr av navnet kan tyde på det første.

Sorry om du føler deg støtt her, men om JEG mener at Dagmar minner om en mann i MITT syn, så betyr ikke det at jeg er svært ung eller bor under en stein. Faktum er at JEG synes Dagmar er ett spesielt kvinnenavn og om JEG vil le av det, så gjør jeg da for pokker som jeg vil med det?? Synes forresten det er like latterlig å komme å påstå at folk som mener at Dagmar er spesielt og/eller ler av navnet ikke har noe de skulle sagt, som det er at du faktisk tar deg til til å kommentere det. Tipper jeg ikke er den første som sier at det ligner på ett mannenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro (håper) de som mener Dagmar er et mannsnavn og/eller aldri har hørt det før er svært unge eller bor under en stein. Overdrevne skrattesmilyer og tendensen til å gjøre narr av navnet kan tyde på det første.

Nå er det jo godt under 1000 i dette landet ved navn Dagmar, så så veldig rart er det vel ikke at endel ikke har vært borti navnet før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo godt under 1000 i dette landet ved navn Dagmar, så så veldig rart er det vel ikke at endel ikke har vært borti navnet før.

Tatt fra Ssb.no

Du søkte på kvinnenavnet: Dagmar

Det er 818 kvinner som har Dagmar som første fornavn.

Det er 380 kvinner som har Dagmar som eneste fornavn

Ikke akkurat mest brukte kvinnenavn nei. :gjeiper:

Endret av She_Leiva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva neste storm kommer til å hete jeg. Dersom jeg hadde vært den heldige med den jobben, ville det blitt Elgar eller Edgardo :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller Eline, siden vi må matche opp med ett guttenavn som er like tydelig som at Dagmar er kvinnenavn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller Eline, siden vi må matche opp med ett guttenavn som er like tydelig som at Dagmar er kvinnenavn. :fnise:

Mener du med dette at Eline kan være et mannenavn også?

Man lærer virkelig mye av denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du med dette at Eline kan være et mannenavn også?

Man lærer virkelig mye av denne tråden.

Nei, det var en dobbel dose med Ironi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...