Gå til innhold

Storm-navn


Gjest Olga Babusjka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stormer får navn alfabetisk. Vi hadde Berit, så kom Cato og Dagmar i går. Det er annenhvert gutte- og jentenavn også, så neste storm blir et guttenavn på E.

Det er laget en liste med navn fra A til Å, men denne lista er ikke offentlig. Hvem som har laget navnelisten aner jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å ha et enkelt navn å referere til de diverse orkanene som, rivjernet er ikke så passende når mennesker mister hustaket og inventaret blir ødelagt, eller man finner bilen sin til en halv million på sjøen, båten til flere millionær på havbunnen osv.

Kristin er jo greit, men det synes jeg Dagmar og Cato er også. Om et par år heter orkanene Leander og Lucas. Siden Dagmar ikke er så veldig vanlig kan det jo tenkes at den som navnga denne orkanen har historie med ei Dagmar. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhehehe jeg tror det går i alfabetisk rekkefølge, husker du den førrige som het Berit, også CATO og DAGMAR.

Det var trist, håper at det ikke blir person skader. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det skal være annenhvært dame og hærrenavn, så betyr jo det at Dagmar er damenavn????? WTF!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olga Babusjka

Om det skal være annenhvært dame og hærrenavn, så betyr jo det at Dagmar er damenavn????? WTF!

Når du er inne på sære navn, for en del år tilbake var det ei dame i SV som het KJELLbjørg Lunde.

Altså. Kjellbjørg.

Det virker som om mora ikke klarte bestemme seg, evt helgarderte seg med navn hvis kjønn var usikkert før fødsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er inne på sære navn, for en del år tilbake var det ei dame i SV som het KJELLbjørg Lunde.

Altså. Kjellbjørg.

Det virker som om mora ikke klarte bestemme seg, evt helgarderte seg med navn hvis kjønn var usikkert før fødsel.

Haha, men i Kjellbjørg, så har du i det minste avslutningen som bekrefter at det kan være en kvinne. I Dagmar er det 100% som forteller meg at det er en mann vi snakker om. Om det enda bare hadde vert DagMOR... :skratte:

Endret av She_Leiva
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følges dette systemet alfabetisk for hvert år?

Vil den førtste stormen i 2012 begynne på A siden det er et nytt år eller vil den begynne på E.

Vil tro den begynner på A,men måtte bare spørre.

Det har jo vært utallelig stormer opp igjennom årene. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skal være annenhvært dame og hærrenavn, så betyr jo det at Dagmar er damenavn????? WTF!

Er det mulig? :daane:

:skratte::skratte::skratte::skratte::skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Følges dette systemet alfabetisk for hvert år?

Vil den førtste stormen i 2012 begynne på A siden det er et nytt år eller vil den begynne på E.

Vil tro den begynner på A,men måtte bare spørre.

Det har jo vært utallelig stormer opp igjennom årene. :gjeiper:

Den vil begynne på E. Man følger alfabetet. :)

Og jeg tror min gamle barneskolelærerinne Dagmar kanskje blir litt fornærmet av denne tråden. ;)

Endret av Zzyzx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skal være annenhvært dame og hærrenavn, så betyr jo det at Dagmar er damenavn????? WTF!

Har du virkelig ikke hørt navnet Dagmar før?

Når du er inne på sære navn, for en del år tilbake var det ei dame i SV som het KJELLbjørg Lunde.

Altså. Kjellbjørg.

Det virker som om mora ikke klarte bestemme seg, evt helgarderte seg med navn hvis kjønn var usikkert før fødsel.

Øh??? På hvilken planet er du oppvokst?

Det er jo mange damenavn som begynner på Kjell. Kjellbjørg, Kjellfrid, Kjellaug o.s.v.

På samme måte har vi jo mange andre damenavn som begynner på korte guttenavn som f.eks. Odd, Tor og Dag.

Oddrun, Oddlaug, Oddveig, Oddny, Oddbjørg, Tordis, Torgunn, Torunn, Torbjørg, Dagmar, Dagrun, Dagny o.s.v.

Det er jo ikke manneaktige navn for det. Bare helt vanlige gamle norske damenavn.

Endret av kakemonsteret
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første stormen i 2012 kan da umulig begynne på bokstaven E. Hvordan kan det ha seg? Har det ikke vært flere enn 4 andre stormer siden dette systemet ble tatt i bruk?

Systemet må jo etter min mening være slik:

2011: Storm nr.1 dette året får et navn som begynner på bokstaven A, storm 2. begynner på bokstaven B, storm nr.3 begynner på bokstaven C osv.

2012: Storm nr 1. dette året får et navn som begynner på bokstaven A, storm nr. 2 begynner på bokstaven B, osv.

Hvis ikke dette er tilfellet, kan noen gi meg en forklaring på hvorfor første storm i 2012 begynner på bokstaven E og ikke på A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...