Gjest Bandit Skrevet 24. desember 2011 #201 Skrevet 24. desember 2011 Jeg mener ikke enkelte handlinger definerer noen som person. Det kan si litt om vedkommende, men det er ikke dermed sagt at hele karakteren skal beregnes ut ifra disse handlingene. Kompendiumet hans er, både med og uten handlingene hans, faktum for det mange tror på. Der er vi nok også ganske så langt fra hverandre. Jeg mener at et menneske defineres ut i fra handling og ikke ord.
Gjest Katten. Skrevet 24. desember 2011 #202 Skrevet 24. desember 2011 Bomber er enkle å lage. Det vanskelige med bomber er to ting: ta ut målet sitt og ikke la bomben kunne spores tilbake til deg. Så du synes faktisk at en terroristaksjon (bomben) er bedre enn attentat? Du ser ikke noe negativt med at han rammet nærmest utelukket uskyldige, kontra utelukket de som er skyldig? Ikke bare har mannen tydd til den mest patetiske formen for å fremme sitt poeng, men han bryter til og med reglene for krig. En slik bombe har ingen strategisk verdi foruten terror. Den var for svak til å ta ut strukturen, den var for svak til å ta ut målet hans, den var for lite spesifikk til å ramme de han ville ramme - den rammet mest av alt: uskyldige. Det samme gjelder massakren på Utøya. En mann, væpnet til tennene, går til angrep på ungdommer, barn og fullstendig forsvarsløse mennesker på et generelt grunnlag. Som ikke engang hadde vært en del av avgjørelsene han hatet! Så dermed er vår såkalte intelligente og ressurssterke gjerningsmann en strategisk idiot, en feig mann, blottet for kunnskapen og evnen til å gjennomføre en slik aksjon med en viss ære i behold og mest av alt: stakkarslig. Naive lille Norge var en attentatsmanns våte drøm før 22. juli. ABB hadde ikke den mentale kapasiteten til å utnytte den for maksimal effekt mot sin sak. I all hovedsak så jeg på innlegg, kommentarer og tekster som ikke var fanatiske, som gjerne refererte til kilder og ikke bare slang påstander rundt seg. Ellers hadde det ikke hatt noen form for akademisk verdi. 2
Gjest Bandit Skrevet 24. desember 2011 #203 Skrevet 24. desember 2011 Ja hva med den personen han var FØR angrepene? Han var jo lenge en belest og sympatisk person før han må ha gjennomgått en slags identitetskrise eller noe slikt. Alle takler jo ting på forskjellige måter og påvirkes ulikt av livets vrier. Heldigvis har de aller fleste såpass kontakt med virkeligheten at de ikke lar litt motgang føre til at man blir massemorder. 2
danbanan Skrevet 24. desember 2011 #204 Skrevet 24. desember 2011 (endret) Etter hva jeg har forstått, så hadde breivik veldig lite dame tekke, før han utførte terror angrepet? Men nå, som han er massemorder, så er han plutselig blitt mye mere attraktiv for motsatte kjønn! Er ikke verden et sykt sted?!!! Endret 24. desember 2011 av danbanan
Gjest UngKalven Skrevet 24. desember 2011 #205 Skrevet 24. desember 2011 Etter hva jeg har forstått, så hadde breivik veldig lite dame tekke, før han utførte terror angrepet? Men nå, som han er massemorder, så er han plutselig blitt mye mere attraktiv for motsatte kjønn! Er ikke verden et sykt sted?!!! Jo, fra et moderne samfunnsperspektiv. Men som sagt så har ikke kvinnene utviklet seg i forhold til samfunnet. Så de vil fortsatt instinktivt bli betatt av menn som har kvalifikasjoner man trenger for å overleve i en primitiv verden. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #206 Skrevet 24. desember 2011 Jo, fra et moderne samfunnsperspektiv. Men som sagt så har ikke kvinnene utviklet seg i forhold til samfunnet. Så de vil fortsatt instinktivt bli betatt av menn som har kvalifikasjoner man trenger for å overleve i en primitiv verden. jaha, så menn har utviklet seg lenger? 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #207 Skrevet 24. desember 2011 Kompendiumet og handlingene hans er to forskjellige ting. Det går fint an å sette seg inn i hva som står skrevet og forstå det, uten å forstå og beundre handlingene. ehm. har du lest denne boka hans? Det står utrolig mye bullshit der. 2
Gjest UngKalven Skrevet 24. desember 2011 #208 Skrevet 24. desember 2011 jaha, så menn har utviklet seg lenger? Nei? Hvorfor tror du det er så mange voldtekter? 1
fortsatther Skrevet 24. desember 2011 #209 Skrevet 24. desember 2011 ehm. har du lest denne boka hans? Det står utrolig mye bullshit der. Ja, det har jeg. Har du? Hva mener du er bullshit?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #210 Skrevet 24. desember 2011 Ja det er utrolig synd... Han er så ressurssterk og handlingskraftig. Og han står for det han vil. Har egne meninger og tør å stå for dem selvom alle er i mot ham. Han kunne virkelig ha fått til hva han ville. Han er nok et mer intelligent enn 95 % av befolkningen. Men han må ha blitt preget av å ikke passe inn, sånn er det jo ofte for de som er annerledes enten positivt eller negativt, som sterkere eller svakere enn snittet. jeg kunne da for svarte ha gått og smelt av en bombe eller skutt ned noen barn jeg om jeg bare gadd. men jeg har faktisk hjerne nok til å ikke gjør det. selv om visse mennesker kan irritere meg grundig. kanskje jeg skal gå og plaffe ned breivik for å støtte MIN sak, om at høyreekstremister er dumme i huet? Ville dere blitt våte i trusa av meg da? 1
fortsatther Skrevet 24. desember 2011 #211 Skrevet 24. desember 2011 (endret) jeg kunne da for svarte ha gått og smelt av en bombe eller skutt ned noen barn jeg om jeg bare gadd. men jeg har faktisk hjerne nok til å ikke gjør det. selv om visse mennesker kan irritere meg grundig. kanskje jeg skal gå og plaffe ned breivik for å støtte MIN sak, om at høyreekstremister er dumme i huet? Ville dere blitt våte i trusa av meg da? du misforstår jo helt. Det er ikke det at han drepte som er tennende, hvis du gidder å lese hele tråden, eller kanskje også kun mitt første innlegg, så ser vi mange faktorer som spiller inn. Endret 24. desember 2011 av SportyShorty 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #212 Skrevet 24. desember 2011 (endret) du misforstår jo helt. Det er ikke det at han drepte som er tennende, hvis du gidder å lese hele tråden, eller kanskje også kun mitt første innlegg, så ser vi mange faktorer som spiller inn. ja, at han var tøff nok til å gjøre det for sin sak. Tror du ikke jeg hadde klart det samme som han for en sak jeg brenner for? Er det bare greit at han plaffa ned en haug med folk, men hvis jeg hadde gjort det på samme måte med en lignende grunn så hadde det vært feil? Endret 24. desember 2011 av SportyShorty
fortsatther Skrevet 24. desember 2011 #213 Skrevet 24. desember 2011 ja, at han var tøff nok til å gjøre det for sin sak. Tror du ikke jeg hadde klart det samme som han for en sak jeg brenner for? Er det bare greit at han plaffa ned en haug med folk, men hvis jeg hadde gjort det på samme måte med en lignende grunn så hadde det vært feil? Nei, jeg tror faktisk ikke du ville vært i stand til det. Svært svært få mennesker både klarer og har lyst til å gjennomføre en slik omfattende handling hvor du faktisk risikerer ditt eget liv og også ofrer din frihet. 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #214 Skrevet 24. desember 2011 Ja, det har jeg. Har du? Hva mener du er bullshit? han mener fks at om to mennesker skiller seg, så er det mannen som skal ta vare på barnet. han legger også ut om mora si eller søstra si eller hvem det var, om at de kommer til å ende opp med masse kjønnsykdommer fordi de har hatt flere enn en partner eller noe.. (lenge siden jeg har bladd gjennom det. men det står mye latterlig der. spesielt i den delen om ekteskap, sex, kvinner, familie...) han skriver også at han ville ha noe ala typisk 50-talls familie der mannen jobber og kvinnen er hjemme med barna... Det er jo bare rablerier som beviser at han har null peiling om det han snakker om.... 2
Gjest KSM Skrevet 24. desember 2011 #215 Skrevet 24. desember 2011 Noen hadde sikkert likt det... Altså, det er jo ikke bare å plaffe ned noen barn, det er konseptet, alle tankene bak og at han har tenkt på ALT, har en forklaring og begrunnelse for hver minste ting, i tillegg har han en del catchy korte og presise kommentarer som "det var grusomt, men nødvendig", liksom på en sånn måte at man ser på det som fakta. Veldig sånn objektivt og følelsesløst hard fakta.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #216 Skrevet 24. desember 2011 Nei, jeg tror faktisk ikke du ville vært i stand til det. Svært svært få mennesker både klarer og har lyst til å gjennomføre en slik omfattende handling hvor du faktisk risikerer ditt eget liv og også ofrer din frihet. så disse menneskene som ikke kommer til å klare sånne ting, er ikke interessante for deg? det virker mer som at du sympatiserer med de følelsene han hadde.. han hadde sikkert vonde følelser (uten at jeg syns det rettferdiggjør noenting). Men du klarer virkelig ikke å sympatisere med de som har VERRE følelser enn han? om en mann nølte lenge før man drepte din mor, hvem hadde dy sympatisert mest med da trur du? det er jo bare helt merkelig.... 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #217 Skrevet 24. desember 2011 Noen hadde sikkert likt det... Altså, det er jo ikke bare å plaffe ned noen barn, det er konseptet, alle tankene bak og at han har tenkt på ALT, har en forklaring og begrunnelse for hver minste ting, i tillegg har han en del catchy korte og presise kommentarer som "det var grusomt, men nødvendig", liksom på en sånn måte at man ser på det som fakta. Veldig sånn objektivt og følelsesløst hard fakta. Hva med Max Manus og disse folka? De kunne jo blitt skuutt og drept nårsomhelst. De planla ting nøye også. Men det er ikke interessant for dere fordi de gjorde det for noe positivt?
Adonis Skrevet 24. desember 2011 #218 Skrevet 24. desember 2011 Dere vet at store deler av kompendiet til ABB er en direkte kopi av manifestet til "The Unabomber", Ted Kazynski?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #219 Skrevet 24. desember 2011 Jeg kan ikke gjøre noe med at noen føler seg seksuelt tiltrukket av ABB. Men jeg tillater meg å mene at dette er noe man bør holde for seg selv. Å snakke åpent om dette er et gedigent hån mot de etterlatte etter 22. juli.
Gjest KSM Skrevet 24. desember 2011 #220 Skrevet 24. desember 2011 Jøss, NRK skriver at det er sant han hadde konto i Antigua OG at han tjente millioner på sin forretningsvirksomhet. Dette gjør han jo til et enda større mysterium. Han VAR vellykket og klarte å tjene penger, likevel må han ha slitt med noen slags mindreverdighetskomplekser? Hva tror dere om det? Alle har jo latterliggjort ham og sagt han bare finner på sin forretningssuksess og inntjening. Men så viser det seg altså at han verken lyver eller skryter... http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7926536 1
Fremhevede innlegg