Gå til innhold

Babyen min for i seg for mye formelk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en liten baby på 7 uker, han bæjser grønn pesto ( :fnise: ) for tiden og jeg har en mistanke om at han for i seg for mye formelk... Jeg har ekstremt mye melk, og det virker som om han spiser seg mett på den første melken, og når den feite melken kommer så er han mett.. Etter 30 min er han sulten igjen og jeg legger han til den samme puppen men det virker som om det er blitt produsert ny formelk der og det blir til at han for ennå et nytt måltid med formelk. Har prøvd å pumpe men da begynte puppen å produsere ennå mer melk. Jeg har vært inne på ammehjelpen sine sider, men jeg kunne tenkt meg å høre om det vaz noen her som har vært ute for det samme og hva de gjorde med problemet...

Takke for alle svar :takke:

Thea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør ofte det men det virker ikke som om det hjelper så mye...

Dessuten blir han veldig urolig og kaver sykt mye når melken kommer senere enn vanlig... Til slutt gir han opp å suge og gråter tul jeg legger han til det andre brystet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan pumpe ut melk i 5-10 minutter før du mater baby; enten ved håndmelking eller bruke pumpe :)

Da er det iallefall lettere for han å få i seg fet ettermelk.

Jeg sleit med dette da babyen min var mindre. Jeg la han til det samme brystet i en periode på 4 timer, han greide jo aldri å få tømt brystet.

Nå som han er 4 måneder, går det utrolig fint! Han har kapasitet til å få tømt puppen, og blir god og mett.

Det kommer til å gå seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg nok til. Gjorde det her hvertfall. Hun er nå snart tre måneder. Jeg pumpet ut litt av formelken. Hvis du gjør dette til en vane vil melka stabilisere seg deretter vil jeg tro. Jeg gjorde kun dette i en knapp uke da jeg så at det ikke forandret farge på avføringen. Jeg ga også samme brystet to-tre amminger før jeg byttet. Men sluttet med det også etter kort tid. Det gikk seg til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...