Gå til innhold

Er så sliten av å være gravid:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare klage litt! Er selvsagt glad for at jeg er gravid, men dette har vært et vanskelig svangerskap fra dag en. Er nå i uke 27, så har fremdeles 13 uker til termin. Dette er mitt 3 barn, heldigvis har jeg 100% barnehageplass og 100% SFO til de eldste.

Svangerskapet startet med kvalme som ble verre og verre.. kunne spy opp mot 15 ganger daglig, var kvalm HELE døgnet og måtte ligge til sengs hele dagen, orket knapt å kle på meg/vaske meg.. Da jeg var 9 uker på vei hadde jeg gått ned 8 kg og klarte hverken å spise eller drikke uten at alt kom i retur. Gikk til legen som tok diverse blodprøver og ble innlagt på sykehus neste dag pga begynnende elektrolyttforstyrrelser som kom av dehydrering. På sykehuset kastet jeg opp 16 ganger første dagen.. kastet opp blod til slutt.

Begynte med væske intravenøst og prøvde 4 typer kvalmestillende før de fant noe jeg hadde litt effekt av. Etter noen dager fikk jeg reise hjem, med resept på zofran (brukes vanligvis av kreftpasienter). Klarte å få i meg litt mat når jeg tok medisiner, og kastet mindre opp men måtte fremdeles ligge for å ikke bli for kvalm.. jeg måtte gå på zofran frem til uke 20, og betale 1300 kr i mnd for dette av egen lomme. I tillegg ble jeg ekstremt forstoppet av tablettene og måtte bruke 300-400 kr på avføringsmidler i mnd. Dyrt svangerskap med andre ord!

Da jeg var 22-23 uker forsvant kvalmen helt (endelig!), men etter det har jeg vært veldig plaget av forstoppelse som igjen gir meg mye kynnere og er veldig plagsomt. Har prøvd ALT, og da mener jeg alt. Er også slapp, energiløs og har fått lavt blodtrykk..

Gleder meg selvsagt til å få babyen, men hvordan holde ut i enda 3 mnd med diverse plager hver dag?? Er så sliten :sjenert:

Måtte bare ha ut litt frustrasjon, og please ikke si du burde bare være glad for at du kan bli gravid. Det er jeg jo..er ikke det det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter selv med hyperemesis, men ikke så ille at jeg har blitt innlagt. Skjønner godt du er sliten. Ta en dag av gangen,og ta vare på deg selv. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det høres ikke godt ut å gå sånn. Jeg var lei av vondter og plager, og jeg hadde forsåvidt et greit svangerskap så føler virkelig med deg! Mange klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...