Gå til innhold

Pumpet morsmelk i går og i dag smakte jeg på den...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette vanlig? Den ble pumpet i går kveld og har stått i kaldt kjøleskap hele natten... Må innrømme at jeg aldri før i dag har smakt på melken min....vet derfor ikke om den smaker så dårlig til vanlig...

Hva synes der det smaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Jeg har opplevd at den har smakt det etter å ha vært fryst, men guttungen spiste grøt med den uten noen skrupler! Ikke ble han dårlig heller. Men som regel smakte den søtlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette vanlig? Den ble pumpet i går kveld og har stått i kaldt kjøleskap hele natten... Må innrømme at jeg aldri før i dag har smakt på melken min....vet derfor ikke om den smaker så dårlig til vanlig...

Hva synes der det smaker?

Kan det være lipase (usikker på det norske ordet)? Melka mi lukter søtlig når den er fersk, og også etter litt tid i kjøleskap. Melk som har vært fryst, derimot, lukter skikkelig ekkelt. Metallisk, nærmest. Jeg har ikke smakt på den, hverken fersk eller fryst :sjenert: Men hos junior går også den fryste melka ned på høykant - stort sett - og han har ikke blitt dårlig av den.

Jeg tror at dersom barnet likevel vil drikke melka er det ikke noe problem. Dersom barnet nekter å drikke melk som lukter rart så kan man "scalde" melka direkte etter pumping. Det legger da noen begrensninger på oppbevaringstid og sånt så vidt jeg har forstått. Jeg fant mye om dette på noen amerikanske forum om pumping. Med manglende/veldig korte barselpermisjoner virker det som om pumping er mye mer utbredt der enn her. Mye god informasjon å finne, men nå husker jeg ikke helt adressene. Du kan jo google om du er nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...