Gå til innhold

Berøring og fysisk kontakt når man treffes for første gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God aften, KG.

Jeg er nylig singel, for første gang på ganske mange år. Og jeg har et spørsmål - spesielt til dere jenter:

Jeg observerer på byen, at gutter og jenter tar mye på hverandre fra første stund i "sjekkesituasjoner". Han åpner gjerne med å legge armen rundt henne mens han sier hei og hilser med den andre hånden. Og derfra fortsetter det med små berøringer på håndledd, rygg, arm osv.

For meg er ikke dette naturlig. Jeg er rett og slett ikke vant med å ta på jenter på denne måten. Først når det er en viss fortrolighet synes jeg det føles riktig å "invadere" en annens intimsone.

Men nå har jeg etterhvert begynt å innse at jenter kanskje setter pris på dette i denne type setting, fra et mye tidligere tidspunkt enn jeg trodde.

så spørsmålet er egentlig:

Gitt en viss type "setting", hva slags berøringer er koselig og hva slags berøringer er "creepy", og etter hvor lang tid etter at han har introdusert seg?

(Og ja, jeg innser at dette avhenger av typen, om han er dritfull og pågående eller Hugh Grant, men kan man si noe generelt om emnet?)

Og gutter: Hva virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater at folk tar på meg!!! Det er dritekkelt, og hvis man vil skremme meg avgårde, så ta på meg. Altså, folk som står meg nærmest takler jeg. Og når jeg er full takler jeg det >_< Men ellers, så hater jeg at folk tar på meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt greit med berøring så lenge det ikke blir for mye. En hånd på låret første gang man møtes virker ubehagelig, pressende og da viser man til at man ikke har riktige intensjoner . En lett hånd på ryggen for eksempel kan fungere =)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første date synes jeg det er veldig koselig med en klem, og lette berøringer på rygg/skuldre. Noe mer enn det blir ubehagelig. Noe mindre hadde jeg også kommet til å lagt merke til, og kanskje tenkt at han ikke er så interessert.

Det samme gjelder i andre settinger, så lenge det kommer naturlig. Altså lette berøringer på rygg, arm f.eks. Men liker det ikke hvis mennesker jeg netopp har møtt begynner å stryke meg på låret eller og holde meg rundt livet, det blir fort ubehagelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater når fremmede skal ta på meg. Har vi fått litt kontakt, går en lett klem, eller kanskje litt stryking på hånden greit - men babysteps! Hater når gutter skal legge armen rundt/ta på skulderen eller lignende. Og jeg er en superkosete person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennlig hånd på ribbena?

Det blir bare sært og ekkelt. Er ikke akkurat naturlig å legge en "vennlig" hånd på ribbeina til folk man nettopp har truffet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Så ingen stryking på innsiden av låret? Hmm ... :sjenert: :sjenert: :fnise:

Joda, men da må det se ut som om du bare skal børste bort litt lo fra buksa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha :D Stryk meg gjerne på ribbene, men helst innefra :skratte:

Herregud, nå følte jeg meg lur her. Hadde sex med mannen min på første date (som riktignok ikke var det i offentlig), så vanskelig å råde deg om du skal gi en lett klem eller en vennlig hånd på ryggen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater at folk tar på meg!!! Det er dritekkelt, og hvis man vil skremme meg avgårde, så ta på meg. Altså, folk som står meg nærmest takler jeg. Og når jeg er full takler jeg det >_< Men ellers, så hater jeg at folk tar på meg.

Jepp, samme her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Levitate

Jeg kan ikke fordra berøring og fysisk kontakt. For noen måneder siden fikk jeg panikk om noen strøk på meg og tok på meg, men første gang jeg møtte min nåværende kjæreste, så fikk jeg massasje! Når han begynte å massere meg tenkte jeg egentlig bare "hva i heeeeelvete", men så visste det seg at dette kunne han så da var det plutselig greit. :fnise:

Så du må nesten bare prøve deg frem. Men vær litt forsiktig allerede første gangen dere møtes, for et smil, litt fine ord og lignende (men ikke i overdrevet grad) er alltid et stooooort pluss. Jenter liker å bli satt pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fremmede kommer opp til meg på byen og legger armen rundt skuldrene mine for å hilse så tar jeg en liten piruett gjennom folkemengden og finner noen andre å prate med. Og når den desperate 40åringen i hjørnet skal klappe meg på skulderen eller den unge playeren skal holde meg rundt livet.

Det er faktisk helt mulig å introdusere seg for nye mennesker du kunne tenke deg romantiske interaksjoner med, ved et høflig løft av ølglass eller håndhilsen ute på byen.

Men så er det og viktig å ikke vente for lenge med flørting, da kan det hende kvinnen ikke vil utvikle romantisk interesse for deg i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hvis du geleider en jente med hånda på ryggen hennes (IKKE for lavt nede), så er jeg solgt. Vitner om en gentleman :rodmer:

Men foruten det har jeg rimelig strenge intimsoner tror jeg. Syns generelt det er ubehagelig med berøring av fremmede. Snakk litt først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SemperFi

Ingen sier nei til bamseklemmer, men jeg klemmer ikke random jenter på byen.

Treffer jeg ei jente jeg er interessert i hilser jeg høflig, introduserer meg selv.

Kan ta jenta på skulderen som normal kroppskontakt eller på kneet. Men analyserer litt først om hun er bekvemt, gjør det ikke på kvinner som er litt usikre, kroppsspråket sier mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...