Gå til innhold

Spekemat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ca 5 uker på vei, spiste en skive salmi i dag, hvor skadelig kan det være? Var klar over at jeg skulle unngå rakfisk, men tenkte ikke på at jeg heller ikke skal spise spekemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt sikkert fint! Tror folk har fått i seg verre! Bare styr unna spekemat fra nå av, så er nok mye gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du hadde merket det nå om den skulle innehold listeria (trur man får diare/oppkast). Det er veeeldig sjeldent med listeria i maten her til lands, men det kan skje, derfor skal man holde seg unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende at jeg nå har kjempelyst på spekemat, eggerøre, flatbrød, rakfisk og ØL!!!!!!!! aaaaaaargh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så irriterende at jeg nå har kjempelyst på spekemat, eggerøre, flatbrød, rakfisk og ØL!!!!!!!! aaaaaaargh.

Du kan varmebehandle spekematen (tilstrekkelig lenge og med høy nok temperatur, sjekk offisielle anbefalinger), og drikke alkoholfritt øl - det blir jo annen smak på spekematen, men dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ikke spise eggerøre heller? Hva med stekt egg? Det spiser jeg nesten daglig... :sjenert:

Egg er ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du hadde merket det nå om den skulle innehold listeria (trur man får diare/oppkast). Det er veeeldig sjeldent med listeria i maten her til lands, men det kan skje, derfor skal man holde seg unna :)

Symptomer på listeriose er vanligvis influensasymptomer. Men man kan bli smittet uten få særlig med symptomer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggerøre er helt trygt. Tror nok bare hun som savnet det, savnet det SAMMEN med spekematen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggerøre er helt trygt. Tror nok bare hun som savnet det, savnet det SAMMEN med spekematen. ;)

Aha, da så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skadelig kan det være?

Det er ikke skadelig med salami i seg selv.

Poenget er at det kan være skadelige bakterier i salamien, og man vet jo aldri på forhånd om dette gjelder akkurat den salamipakningen man spiser. Men mest sannsynlig har det nok gått fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...