Gå til innhold

jeg bløøøør :'(


pinky22

Anbefalte innlegg

Sitter oppløst i tårer, har hatt lyyyyserosa utflod i noen dager og mensenmurringer. nå netopp kom det faktisk friskt rødt blod på papiret når jeg tørka meg:(

blir heeelt knust forje gang endte opp i SA, er sååå redd nå. vil ikke miste igjen....

Noen som har opplevd at dette har gått bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter oppløst i tårer, har hatt lyyyyserosa utflod i noen dager og mensenmurringer. nå netopp kom det faktisk friskt rødt blod på papiret når jeg tørka meg:(

blir heeelt knust forje gang endte opp i SA, er sååå redd nå. vil ikke miste igjen....

Noen som har opplevd at dette har gått bra??

Burde du ikke ringe sykehuset eller legen istedenfor å sitte på KG og spørre. Er ingen her som kan vite hva som skjer med kroppen din.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jæcvlig mye hjelp å få fra legen i grunn å. ikke en dritt, dem vil ikke gjøre noe jeg er jo bare 5 +4 på vei :/

så det er jo greit og dele litt erfaringer og få høre om dette er opplevd før men at det har gått bra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg beklager :(

Aldri noe morro når det skjer.

Sender deg en stoor :klemmer:

Endret av RoseBedd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jæcvlig mye hjelp å få fra legen i grunn å. ikke en dritt, dem vil ikke gjøre noe jeg er jo bare 5 +4 på vei :/

så det er jo greit og dele litt erfaringer og få høre om dette er opplevd før men at det har gått bra......

Du skal aldri føle at du ikke kan ta kontakt med lege når du er redd for barnet ditt. Uansett hvor langt på vei du er. Føler du at du ikke blir tatt på alvor av legen din, så ringer du en annen lege.

Håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Sitter oppløst i tårer, har hatt lyyyyserosa utflod i noen dager og mensenmurringer. nå netopp kom det faktisk friskt rødt blod på papiret når jeg tørka meg:(

blir heeelt knust forje gang endte opp i SA, er sååå redd nå. vil ikke miste igjen....

Noen som har opplevd at dette har gått bra??

Merkelig prioritering. Det føørste du gjør er å logge deg inn på kg framfor å ringe legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen vits i å ringe lege/legevakt for de vil ikke gjøre noe som helst når man er så kort på vei. Been there, done that. Og det har jeg også hørt fra andre både er inne og irl.

Det eneste som kan gjøres er å sjekke hcg veridene med noen dagers mellomrom, men det er ingen akutt situasjon så da må du vente til legen din åpner i morgen. (regner med at h*n er stengt nå) Noen leger vil ikke gjøre det engang. De vil ofte vente å se.

At du har smerter og blør friskt er ikke noe godt tegn, dessverre. Jeg hadde mye smerter og blødde innimellom både mye og lite og alt gikk bra.

Om det tar seg opp og du har store smerter eller blir veldig urolig så ring legevakten, det kan jo hende at du treffer på noen snille så du ihvertfall får smertestillende om du trenger det, men det er altså ingenting mer de kan gjøre for deg.

:klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, trekk pusten og la det blø. Det går ikke an å stoppe en blødning så plutselig og stress kan vel gjøre ting verre. Når du har roet deg ringer du legevakten og forlanger en undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte får man faktisk bedre svar på KG enn fra en legevakt.

Dette fordi legevakter, resepsjoner, sykehus og andre kontorer som oftest bare vil dytte deg unna til en annen, be deg vente, komme igjen neste dag, eller ennå verre: ringe igjen i telefontiden som bare er fra kl 14 til 15.

Da er det enklere med google og KG.

Mange leger vet ikke helt selv...mens google fikser ting kjappere. Faktisk.

TS: min venninne hadde mensen 3 ganger under svangerskapet. Høres merkelig ut, men det er så mange variasjoner i en graviditet fra kvinen til kvinne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at det gikk bra. Styrtblødde i tre mnd, trodde det gikk gæli mange ganger. Morkaka som lå foran i klem; blødninger før ungen vokste.

Håper det går bra for deg også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange svar.... er så urolig er ikke lett å roe seg ned når dette går å svirrer hele tiden i hodet..

har vetr prøver i over 2 år. opplevde dette i fjor på samme tid, har bare vetr gravid 2 ganger på over 2 år... å jeg PRØVER hardt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig prioritering. Det føørste du gjør er å logge deg inn på kg framfor å ringe legevakten.

Gi deg nå da Betty! Hvor enn jeg går her på KG så er du der med den sure snakket ditt. :( Det er dårlig gjort!

Stakkars TS. Klem!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange svar.... er så urolig er ikke lett å roe seg ned når dette går å svirrer hele tiden i hodet..

har vetr prøver i over 2 år. opplevde dette i fjor på samme tid, har bare vetr gravid 2 ganger på over 2 år... å jeg PRØVER hardt....

Ikke gi opp. Det skal nok klaffe onkli til slutt :klemmer:

Har selv oplevd 2 SA men 3 gangen så gikk det endelig :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde at det blødde litt rundt uke 5. Gikk til privat gynekolog med ultralyd. Alt så bra ut og det så ut til at blødningen kom fra et sår på livmortappen. Men jeg hadde ingen smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde maaange ganger da jeg var gravid, men hadde ikke nevneverdige smerter da, så kan kanskje ikke sammenliknes.

Men slimhinnene våre blir tynnere når man blir gravid, og det er lite som skal til før man kan få rifter og blø. (sex f.eks).

Jeg blodde friskt blod, hadde til og med klumper som kom ut (beklager detaljer), men det gikk helt fint med babyen i magen ;)

Legen min tok meg meget alvorlig, selv om jeg var bare 5-6 uker på veg første gangen. Fikk henvisning til priv ultralyd, hvor jeg fikk bekreftet at alt var bra ;)

Masse lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig for oss å si noe om du har en SA eller ei, men jeg har opplevd smerter og blødning ved to forskjellige svangerskap, det første endte i SA, og den siste endte i en fødsel forrige fredag. :)

:klemmer: Det er tungt, men kanskje det hjelper med en privat UL? Da får du iallefall vite det med sikkerhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg gikk gravid og blødde leste jeg masse på forskjellige forum, der og da trengte jeg å høre solskinnshistorier fra andre i samme situasjon.

Var hos legen også, og da han ringte vakthavende gyn på sykehuset og forklarte situasjonen fikk han bare til svar at det var sikkert en SA og at ul var unødvendig. Jeg visste at det ikke var en komplett SA fordi det var altfor lite blod til det, så hvordan de kan sitte og si sånne ting uten en sikker undersøkelse er ganske utrolig.

TS- jeg vet at det er fælt å sitte det du gjør nå. Selv om det er tidlig, og ikke noe å gjøre om det går galt, er den uvissheten helt forferdelig.

Jeg spottet brunt fra uke 5-10 ca, med noe friskt blod innomellom. Hadde en stor blødning hvor det rant gjennom klærne med klumper og alt.

Babyen min er nå rett over to mnd :)

Jeg hadde heldigvis en lege som henviste meg til ul på tross av sykehusgynekologens "råd", så jeg slapp å gå og ikke vite. Skulle vært flere som han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svar, dost og høre om andfre som opplever det samme,

kom netopp fra legen nå, han sa at han ikke kunne gjølre noe, men jeg måtte bare slappe av og krysse fingrene. han ringte også til gynekologen men de sa at jeg må vente en ukes tid til før det var noe vits i å skjekke for da kunne de se noe, noe de ikke kunne nå når jeg bare var 5+2. Men fikk sykemelding fra jobb i dag så nå har jeg tatt juleferie og ligger rett ut i senga og håååper så inderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i den kritiske fasen der hjertet skal begynne å slå. Jeg mistet på dette stadiet, og hadde spotting og menssmerter først, før dmerten tok av og etterhvert kom det mye blod :(

Får du sterkere smerter vil jeg anta at det er en SA kroppen din jobber med, men om du ikke får noe mer smerter og heller ikke mer blod vil jeg tro tjangsene kan vere gode for deg :)

De tror ikke det hjelper noe, men alikevel ba legen mn meg om å ligge. Bare slappe av så kroppen for jobbe med det en skal, om det nå er en SA den jobber med, eller bare å la forteret vokse og gro.

Ingen av oss her inne kan forutse hva du er inne i, vi må nok bare krysse fingrene for deg og håpe på det beste. Det er ikke lett å slappe av når en føler livet går i grus, men finn frem favorittfilmen din, koseteppet og beordre mannen din til å ha armkroken tilgjengelig hele dagen.

Håper for din sin skyld at alt er bra, ihvertfall siden vi er midt oppe i julen allerede. Bestill deg evt en privat haste UL om du virkelig trenger å vite, men da må du vere SIKKER på akkurat hvor langt du er på vei, siden de ikke kan se så mye enda om du er kortere enn du tror.

(Jeg var på UL 3dje dagen, og blødde litt enda, så de kan gjøre det selv om du blør litt)

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...