Gå til innhold

lavendel såpe og gravid ?


Tahlia

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i min uke 25 . Jeg kjøpte en making soap kit lavendel på hobbybutikken for litt siden. Her i går tenkte jeg jojo jeg kan jo lage det. Jeg lagte det og kjente det var veldig sterkt, men tenkte egentlig ikke at såpe inneholder noe farlig. Jeg har jo lest nå på nettet at estetiske såper skal IKKE gravide bruke .men vet ikke om denn såpen er det en såper du lager selv er vel kansje det? Ble veldig lei meg og fra meg om jeg har gjort noe jeg ikke skulle gjøre. Da jeg laga såpen var jeg jo midt oppi det og selfølgelig har jeg fått noe såpe på meg selv om jeg ikke direkte har smørt meg inn med det. Det sto at selve såpa inneholdt aqua, glycerin,sodium stearat,propylene glycol, sorbitol, sodium laurate, sodium laureth dulfate, sodium lauryl sulfate, sodium chloride, stearic acid, lauric acid, perfume, tettrasodium, etidronate, pentasodium pentate, CI 77891, linalool og limonene.

Vet jo ikke selv om noe av dette er farlig.

Vanligvis har jeg også brukt en organsik lavendel olje til daglig med aloe vera og d vitamin. HAr aldri tenkt at det heller skulle være farlig men virka litt som jeg leste på nettet at gravide kansje skulle holde seg unna lavendel såper/oljer

Noen som kan hjelpe?

Endret av Tahlia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har en tråd om dette her bakover et sted, støtte på samme problemet. Lagde skrubb, med lavendeldråper i. Har ikke noe med _såpe_ å gjøre, men lavendeloljen- såfremt denne er eterisk fremstilt, da. Altså potent.

søk på lavendel her inne:)

Husker fra mine egne undersøkelser på nett at lavendel i det minste ikke er abortfremmende- mer det at det _kan_ stimulere hormoner, kvinnelige tror jeg det var, i fosteret...men er skeptisk til det, siden det bare sto en plass på hele nettet. Jeg har bare unngått lavendel etter den ene gangen, for sikkerhetsskyld. Skrubben var nemlig også ganske sterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok jo jeg vet ikke om den er eterisk. Det sto ikke noe om det. Men leser du på nett kan det jo skremme ganske mye. Spurte du noen som hadde greie på dette? jordmor f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...