Gå til innhold

Baby, 7 uker har fått GRØNN avføring...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, det siste døgnet så har babyen min hatt litt vondt i magen, mye pressing og stress for å få det ut sånn er det vanligvis men det siste døgnet har avføringen vært grønn..

Han får bare morsmelk, han spiser godt, er våken og virker ellers frisk (tror jeg da, ble litt bekymret), hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du bør ta den type spørsmål med helsestasjonen. Du aner ikke hvilke kompetanse som ligger til grunn for svarene du får her, så ta en telefon til helsestasjonen hvis du er i tvil om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være at barnet får i seg for mye formelk. Dette gjelder særlig når mamma har overproduksjon av melk. Forsøk å la babyen drikke ett bryst helt tomt, slik at du er sikker på at den får i seg den fete ettermelken.

Jeg hadde dette "problemet"- begynte da å legge barnet til det samme brystet flere ganger etter hverandre. Etter noen dagen ble bæsjen gul igjen. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del (eller ungen da) var den grønne avføringen et resultat av at vi hadde vært hos osteopat som løste opp blokkeringer slik at avføring som har vært "blokkert" har kommet ut. Etter det har han vært mye roligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde skikkelig grønn avføring i tre uker. Fikk ikke så mye forklaring av HS så googla endel og fant ut av at det kan være blant annet:

-For mye formelk

-Maten går for fort gjennom systemet. Kan ha noe med punktet over kanskje?

-Magevondt

-Noe du har spist som kan sette farge. Helsesøster nevnte blåbær blant annet.

-Melkeallergi, eller lakroseintoleranse var det vel.

Og maange får det uten noen spesifikk grunn. Her gikk det over av seg selv. På det grønneste ligna avføringa på pesto.. Yummy..

HS var overhodet ikke bekymret da jeg nevnte avføringen så er nok ingenting å bry seg om :)

Endret av Minimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...