Gå til innhold

Avføring etter fødsel


Hanne20

Anbefalte innlegg

Lørdags morgen kom lille jenta mi til verden! Fødselen gikk kjempe fint! Men har et spørsmål.

Hvor lang tid tok det for dere, før dere hadde avføring etter fødsel?

Jeg har ikke hatt det etter babyen kom. Har hørt det er normalt at det går noen dager før det kommer.

Hilsen nybakt mamma! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdags morgen kom lille jenta mi til verden! Fødselen gikk kjempe fint! Men har et spørsmål.

Hvor lang tid tok det for dere, før dere hadde avføring etter fødsel?

Jeg har ikke hatt det etter babyen kom. Har hørt det er normalt at det går noen dager før det kommer.

Hilsen nybakt mamma! <3

Gratulerer så mye! Så bra at fødselen gikk fint.

Det er helt normalt. Tok noen dager med meg og. Men så turte jeg ikke spise heller da, siden jeg var redd for når jeg måtte bæsje :P

Men det kommer nok, hvis ikke får du ta litt avføringsmiddel eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du klyster?

Jeg fikk klyster da jeg fødte (på fredag ^^), og på mandag gikk jeg på do for første gang. Gå på do så fort du kan, da avføringen blir bare hardere av å være inne i tarmen. Har vært på do flere ganger etter første gang, og det har gått bra. :) Fikk tips om å stjele med meg noen plastikkhansker fra sykehuset, og holde på stingene mine hvis jeg følte at det ble for ubehagelig, men det har gått helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest True Khaleesi

Jeg gjorde nr 2 ca 1 uke etter fødsel. ANBEFALES IKKE!!!!

Spis fiber og drikk mye vann, og gå på do så raskt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, først og fremst!

Her tok det et par, tre dager etter andre fødsel. Ved første fødsel hadde jeg keisersnitt, og da tror jeg at jeg var på do dagen etter.

Du kan gå på apoteket og kjøpe laktulose (jeg ble anbefalt den fremfor dulcolac fordi den siste gjør at kroppen slutter og jobbe selv), det virker avførende. Spesielt hvis du tar jerntabletter er det lett og bli litt hard i magen, og det er ikke spesielt behagelig når du nettopp har født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, jeg har ikke født, men jeg ville tro Husk (psylliumfrøskall) ville være fint? Det gjør ting veldig... glatt, liksom. Mykt og glatt :fnise:

De har den på helsekosten.

Link til produktbilde/beskrivelse:

http://www.jahpron.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=212&category_id=8&option=com_virtuemart&Itemid=1&rtp=1&rtc=8&vmcchk=1&Itemid=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn om man enda sliter etter fem uker? Jeg gruer meg til å gå på do hver dag, fordi det gjør vondt. Kjennes ut som jeg er forstoppet siden det gjør så vodt, men kan dette forveksles med hemeoride? Lurer på om jeg har en liten en, men er ikke sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...