Gå til innhold

Clear blue ukeindikator, spørsmål.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tatt test med clear blue ukeindikator, og det står at jeg er 3 + på vei, altså at unnfangelsen skjedde for over tre uker siden. På forklaringen på bruksanvisningen står det "legens datering av graviditeten" og ved siden av 3+ står det 5 uker eller mer.

Det betyr altså at jeg er 5 uker eller mer på vei? Noen trenger å få det inn med teskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, legene regner fra første dag i siste mens. Så hvis du vet hvilken dato du hadde mensen på sist er det bare å regne seg frem til antall uker og dager.

Dette fordi de fleste vet når de hadde mensen, men det er vanskelig å vite akkurat når eggløsning og selve befruktningen skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke nøyaktig når sist jeg hadde mens, ikke datoen.

Så ifølge legenes beregning er jeg 5 uker eller mer på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeindikatoren på testen viser at det er 3 uker eller mer fra unnfangelsen skjedde, altså er fosteret en 3 uker ++. En pleier å plusse på 2 uker, da en tar med de to ukene FØR befruktningen. En regner et svangerskap fra første mensdag i site mens FØR graviditet.

Eks. jeg fikk siste mens 13 juni, men unnfangelsen skjedde ikke før 27/28 juni. Fosteret er da 2 uker "yngre" enn anntall uker du er på vei. Jeg er nå 27 +4 uker, men fosteret bare 25 + 4.

Du er med andre ord (sorry omveien) 5 + uker på vei.

Gratulerer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...