Gå til innhold

Favoritt bydel i Oslo eller Akershus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å flytte til Oslo/Akershus grunnen attraktivt jobbtilbud. Jeg kjenner ikke bydelene og områdene der, kan dere anbefale meg et sted hvor det er koselig, trygt og ikke ekstremt dyrt å bo? Jeg er ressurssterk og har mulighet å kjøpe leilighet, men vet ikke hvor skal jeg lette etter. Jeg seter stor pris på egne erfaringer og anbefalinger fra folk som har bodd her og der. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydalen er blitt fint, det er nært, har god kommunikasjon til sentrum, fine turområder, nybygg, trygt og rolig.

Sagene det samme, og Bjølsen. Områder jeg trives godt i og gjerne anbefaler.

Ellers liker jeg godt St.hans haugen. Det er veldig sentralt, masse å by på og relativt rolig og trygt.

Det er også nybyggerområder, som Løren og Økern. Har vært industriområder lenge, blir nå gjort helt om og det popper opp fine boliger/blokker for alt fra single til småbarnsfamilier og eldre. Ikke de kosligste områdene slik det er akkurat nå, grunnet mye utbygging, men planene i dette området er gode og vil gi verdistigning på mye leiligheter som kjøpes nå regner jeg med.

Her skal hele ringen graves ned under bakken og økern senteret skal bygges totalt om til byens største med masse å tilby. Det er også lett å komme til og fra, og det er rolig og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Rælingen og bor nå på Skedsmokorset. Synes begge er veldig fine og rolige steder dersom man ønsker å bo litt utenfor Oslo. Deler av Rælingen er veldig nær Lillestrøm togstasjon, og derfra tar det kun ti minutter til Oslo S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har med akershus i vurderingen din så kan du vel også ta med buskerud. Drammen, Røyken og Lier har jo alle god forbindelse inn mot Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor og her i forbindelse med jobb, og har vel merket et stort behov for å ha fornuftig trafikale forhold til/fra arbeidssted/eksterne jobbmøter etc.

Jeg liker også godt Sagene/Bjølsen, men bussforbindelsene til og fra sentrum er jo helt sinnsyke - i den form av at de er stappfulle konstant.

Som i h-e-l-t stappfulle.

Det er grunn nok for meg å ikke bo der, selv om jeg synes det er et veldig koselig område ;)

Selv foretrekker jeg de to(minus transportfaktoren), Torshov, St. Hanshaugen, Kampen og Grunerløkka.

Men jeg kan vel ikke si de områdene er spesielt gunstige i pris.

Spaseravstand/kort trikketur slash tbanetur fra hovedårene som tar en til arbeidsplass/eksterne forretningsmøter i sentrum/lilleaker/gardermoen osv.

Og aller viktigst: kort vei hjem etter å ha vært ute i sene nattetimer ;)

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

St. Hanshaugen, Majorstuen, Torshov, Sagene, Grünerløkka eller Nydalen.

Ingen av disse er spesielt rimelig, men det blir ofte slik når andre enn en selv også ser fordelen ved disse strøkene. Jeg selv falt for Torshov og elsker det. Kort vei til det meste, men like fullt godt skjermet fra det meste av støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øvre grunerløkka og sankthanshaugen er toppers etter min mening. Trivelig å bo:)

Prøv å sjekk ut områdene du kunne tenke deg i Oslo og/eller akershus, så får merker du om du kunne trives:)

Et tips er å se på vinduene i området,feks gardiner avslører endel... kommunale bolger og slikt grums. Det kan jo ha en uheldig effekt på prisutviklingen i bydelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke veldig glad i 37-bussen, nei.. Godt poeng.

Jeg derimot var veldig glad i 37-bussen, greit den ofte er ganske full, men den går ALLTID!! det er konge det. Du kommer deg hjem midt på svarteste natta, uten å tenke på nattbuss eller endrede ruter. Bussen går rett og slett vanlig rute hele døgnet, alle dager.

På Bjølsen kan du også rusle opp til nydalen og ta t-banen, eller bor du midt i skiftet bjølsen sagene, kan man rusle over til sandakersiden og ta trikk. Eller enda flere busser.

Jeg holder nå på å flytte til ett annet sted, og jeg SAVNER alle mulighetene jeg hadde på sagene/bjølsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *dragoon*

Om du flytter litt utenfor Oslo synker plutselig prisene drastisk.

Jeg personlig kunne aldri i verden flytta inn i Oslo så jeg hadde valgt f. eks. Lillestrøm. Der har du alt du måtte trenge i nærheten og det går buss og tog til Oslo hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg foreslår du finner deg en leiebolig for en periode, og så bruker tid på å bli kjent i byen og området rundt. Da finner du etterhvert ut hvor du kunne tenke deg å bo.

De fleste bydeler/strøk har sine fordeler og bakdeler. Hva som passer akkurat deg er vanskelig for oss å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Oppsal-området, eller Østensjø bydel, på et generelt basis. Det er rolige områder, og fra Oppsal er det 20 min med t-bane til sentrum, og en rask gange unna skjønneste Østmarka.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...