Gå til innhold

Loftseng eller skillevegg på rommet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flytter nå til leiligheten min som er 40 kvadrat med min sønn på 1,5 år. Han er ingen sover, og jeg lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det ang sovesituasjon..

Det står imellom å ha loftseng på stua eller å sette opp bokhyller som skillevegg mellom sengene våre på soverommet.

Det ER plass til loftseng på sua, men det er jo ikke veldig pent, og jeg tenker litt på at om barnet blir syk/mareritt og vil opp i senga mi ect, så blir det litt dumt å dra han med helt opp dit.. Ville aldri fått roa på meg.

Det er AKKURAT plass til å lage skillevegg med bokhylle mtp skap som skal åpnes osv, men det blir traaangt... Men jeg får jo god oppbevaring med tanke på bokhyllene da.

Suuukk, dilemma :popcorn:

Har dårlig erfaring med å ligge på samme rom som han, hvis han kan se meg. Da er det opp og hopp klokken 5 gitt! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest True Khaleesi

Jeg fikk en følelse av at vi har veldig like barn, mtp sovingen og reaksjoner på mamma i nærheten når de skal sove. :)

Jeg ville prøvd skilleveggen først, siden det er estetisk finere. Men innerst inne vet jeg at jeg hadde endt opp med å la han sove i et annet rom som meg.

Er det eget soverom i leiligheten? Kan ikke han sove der, også sover du i f.eks sovesofa på stua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg satt opp en skillevegg og latt sønne ha et avskjermet sovested og heller ordnet meg mitt eget sovested i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er eget soverom ja, men leiligheten er ikke så stor og soveplass på stua tat opp veldig mye plass.. sovesofa har jeg dårlig erfaring med da jeg er dårlig på å rydde opp på dagtid høhø.. :-P

tenker at han blir jo eldre og "skjønner" mer.. pappaen sover på samme rom under samvær og det går jo bra. det har gått bra å sove på samme rom under besøk i jula og, selv om.jeg føler jeg ikke kan snu meg fort eller hoste :-P

prøver med skillevegg på soverom! :-) det er uansett en billigere test enn loftseng :-) takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du må gå for loftseng, så kan du jo flytte inn til ham om han trenger deg en natt. Regner med han sover i sprinjelseng nå, men om ikke alt for lenge kan han ha stor seng. Da slipper du vertfall å sove dårlig med ham i høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe sånt? Sofesofa

Da er det bare å dytte sengetøyet nedi om morgenen. Tar nøyaktig to min ;)Har en lignende type selv, genial. Og penere med en sovesofa enn loftseng. Hadde brukt de minuttene tror jeg. Samme rom hadde ikke fungert med mitt barn, men unger er jo veldig forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...