Gå til innhold

Hvorfor er kjekke menn single?

Fremhevede innlegg

Skrevet

1.Kjekke menn er for kresne.

La meg forklare hvorfor jeg ikke har noen tro på at dette er forklaringen. Det blir samme probematikk som det velkjente prinsessesyndromet: Saken er at kjekke menn kan tillate seg å være kresne. Det er bare hvis du er mer kresen enn du har grunn til å være at du får problemer med å finne en partner.

Jeg skrev bare at mange er kresne, ikke at de er for kresne. Og det har de jo ofte god grunn til. Men likevel er det slik at når man bare vurderer feks 2% av alle man møter som aktuelle, skal det mer til å finne en man passer sammen med, og som vil ha en, enn om man vurderer 90% som aktuelle.

Det å være for kresen er noe jeg tror kommer til alle som har vært single lenge nok, uavhengig av utseende. Når man lever alene legger man seg til en del særheter, og etterhvert begynner man å tenke "heller alene enn i dårlig selskap". Noe som forsåvidt er en helt ok måte å se livet på, så lenge man trives i eget selvskap.

Jeg kjenner meg ikke igjen når så mange beskriver kjekke menn som automatisk å være klysete playere. De fleste kjekke menn jeg har møtt har vært reale og trivelige gutter som jeg tror de aller fleste jenter ville vært fornøyd med å kapre. Jeg synes klysestempelet høres ut som en trøstetanke for jenter som innerst inne er litt misfornøyd med at de ikke fikk velge fra øverte hylle, da de fant sin egen partner. Jenter har en tendens til å avskrive en hver gutt som ikke vil ha dem selv som playere, og det blir litt barnslig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1.Kjekke menn er for kresne.

La meg forklare hvorfor jeg ikke har noen tro på at dette er forklaringen. Det blir samme probematikk som det velkjente prinsessesyndromet: Saken er at kjekke menn kan tillate seg å være kresne. Det er bare hvis du er mer kresen enn du har grunn til å være at du får problemer med å finne en partner.

Jeg skrev bare at mange er kresne, ikke at de er for kresne. Og det har de jo ofte god grunn til. Men likevel er det slik at når man bare vurderer feks 2% av alle man møter som aktuelle, skal det mer til å finne en man passer sammen med, og som vil ha en, enn om man vurderer 90% som aktuelle.

Det å være for kresen er noe jeg tror kommer til alle som har vært single lenge nok, uavhengig av utseende. Når man lever alene legger man seg til en del særheter, og etterhvert begynner man å tenke "heller alene enn i dårlig selskap". Noe som forsåvidt er en helt ok måte å se livet på, så lenge man trives i eget selvskap.

Jeg kjenner meg ikke igjen når så mange beskriver kjekke menn som automatisk å være klysete playere. De fleste kjekke menn jeg har møtt har vært reale og trivelige gutter som jeg tror de aller fleste jenter ville vært fornøyd med å kapre. Jeg synes klysestempelet høres ut som en trøstetanke for jenter som innerst inne er litt misfornøyd med at de ikke fikk velge fra øverte hylle, da de fant sin egen partner. Jenter har en tendens til å avskrive en hver gutt som ikke vil ha dem selv som playere, og det blir litt barnslig.

Nå har jeg ikke skrevet noe om at attraktive menn er klysete, det må være din tolkning. At man ønsker et seksualliv som singel er vel hverken enestående for menn eller spesielt klysete, i hvert fall ser ikke jeg det slik.

Når det gjelder dette med å være kresen kontra for kresen er mitt poeng at den attraktive ikke burde ha så mye vanskeligere for å finne en partner på samme nivå enn en som er mindre attraktiv. Snarere tvert imot. Siden en del jenter med midt-på-treet-utseende takket være jentenes overtak på sexrelasjonsmarkedet har vennet seg til å kunne ha sex med gutter som ligger litt over dem på attraktivitetsskalaen, vil det finnes jenter som overvurderer egen attraktivitet og ikke kaster så mye som et blikk på gutter på eget nivå (prinsessesyndromet). Men dette går først og fremst utover menn med midt-på-treet-utseende, i langt mindre grad menn som tilhører de mest populære 20-30 %.

Selv om jeg mener det er tullete når noen forsøker å benekte at det finnes variasjoner i attraktivitet slik at et tilfeldig knippe personer vil score ulikt om en gruppe på la oss si 1000 tilfeldig utvalgte skulle plassere dem på 1-10-skalaen, er det jo ikke akkurat noen eksakt vitenskap dette, selv om en person ville vurdere deg som en 9-er kan en annen vurdere deg som en 8-er, og her snakker vi om variasjoner når vi blir vurderert av andre, enda vanskeligere er det å bedømme sin egen attraktivitet. Derfor vil en person som bare anser de 2 % mest attraktive av det annet kjønn som interessante med stor sannsynlighet være for kresen, for nøyaktig kan vi ikke plassere oss selv.

Å anslå at man kanskje tilhører de 20-30 % som har det greiest på kjønnsmarkedet går derimot an, men det innebærer jo også at man har 20 - 30 % av det annet kjønn å velge blant. Om man er så kresen at man vil ha en partner på eget attraktivitetsnivå. Og i motsetning til de som sliter på kjønnsmarkedet har man jo også større sjans på de som er utenfor disse 20-30 prosentene. Dette er jo litt vesentlig, for hvis man befinner seg i den andre enden av skalaen hjelper det jo ikke at man synes 90 % av jentene er aktuelle, for det er vel neppe slik at alle disse anser deg som aktuell hvis du er så lite attraktiv. Så lenge man ikke er for kresen tror jeg attraktive menn har like lett for å finne en kvinne som de mindre attraktive. Jeg tror altså ikke det er der forklaringen ligger hvis det virkelig er slik som TS skriver, at attraktive menn oftere er single.

Endret av Cuckold
Skrevet

Bakenfor 90 % av innleggene i denne tråden ligger det en forutsetning om at menn ikke evner å føle kjærlighet til en kvinne, evt at de ikke ønsker/har behov for den type forhold.

De fleste "forklaringene" her, er basert på at menns årsak til å omgås kvinner ene og alene bunner i kåthet, og at de aldri vil/ønsker å knytte seg følelsesmessig til en kvinne.

Artig. :)

Hvis du regner mitt innlegg til de 90 prosentene tror jeg du har misforstått meg litt. For det første er jeg ikke helt sikker på at TS har rett, at det virkelig er flere single blant de kjekkeste. Og om det skulle være slik, er det jo ikke verre enn at menn i likhet med kvinner har seksuelle behov, men at menn jevnt over kanskje legger større vekt på sex for sexens skyld enn kvinner.

Dermed får kvinner et overtak på byen, noe som gjør at man som kvinne stort sett kan finne seg en mann blant de mest attraktive 20 - 30 % - selv kvinner som ikke tilhører de mest attraktive 20 - 30 % av sitt kjønn. Dette betyr i sin tur at menn med midt-på-treet-utseeende sliter litt mer med å få sex utenfor forhold, og det jeg sier er bare at disse derfor muligens vil ha sterkere motivasjon til å gå inn i et forhold, de vil ha større problemer med å trives med singeltilværelsen.

Det er jo ikke dermed sagt at de bare blir sammen med den første og beste jenta, en jente de ikke føler for. Men har man sterkere motivasjon for å finne en partner vil man lete hardere og antagelig finne det kjappere. Og hvis det var sånn at sex var det eneste som betød noe for menn og at menn som du sier var uten evne til å elske en kvinne og knytte seg til henne, ville vel ingen av de mest attraktive noensinne gitt opp singeltilværelsen? Slik er det jo ikke, det er jo tross alt de færreste som går gjennom hele livet som single, også blant attraktive menn.

Skrevet

Det finnes nok mange grunner til at kjekke (og midre kjekke) menn er single.

Jeg tenker likevel:

1: De har ikke funnet den rette jenten ennå :yvonne:

2: De har det fint som det er

3: De roter ting til...

Det trenger ikke være 1 av 3. Kombinasjoner av disse er fullt mulig :)

Sånn forøvrig så vet jeg ikke helt om jeg kjøper dette med at fysisk attraktivitet = tilgjengelighet på sex som en opplest og vedtatt sannhet. Det blir for.. enkelt. For overflatisk. Lest "The Game"? :)

Skrevet

Det finnes endel utrolig kjekke menn som alltid er single. Hvorfor?

Fordi bortskjemte kvinnfolk lever helt i sin egen verden :smoke:

• Liker 1
Skrevet

Det finnes pene kvinner som er single og kjekke menn som er det. Ingen vet hva de har i bagasjen og hvorfor de har valgt som de har valgt. Å begynne og snakke om prinsessesyndrom, og at de er dumme, fordi de er deilige osv, blir i mine øyne helt feil. Folk forstår ikke hvorfor jeg er singel, jeg vet hvorfor jeg er singel, og jeg vet også hva som må til for at jeg skal slutte å være det.

Skrevet

Nå har jeg ikke skrevet noe om at attraktive menn er klysete, det må være din tolkning.

Jeg byttet tema, brukte to linjeskift for å signalisere dette.

Når det gjelder prosentregninga synes jeg det blir mye flisespikking, men ved å innsnevre interessefeltet sitt vil man gjøre det vanskeligere for seg selv, samme hvor attraktiv man er. Å finne noen man klaffer med på utseendet går bra for de fleste, men er man på jakt etter en fast partner er det mye anna som skal fungere også, personlighet, interesser osv. Sammen med at vedkommende eventuelt skal fungere overens med de særhetene man har lagt seg til etter mange år som singel.

Og for de fleste single er det vel så enkelt, man har bare ikke møtt noen enda, som alle disse tingene klaffer med.

Skrevet

har ikke møtt meg ennå, og jeg har ikke møtt han, single begge to!

Skrevet

Jeg er singel og 37 år. Har ikke barn, kommer fra gård i innlandet...og skal jeg si det aller sier...."Ja du er kjekk"...

Så jeg er her....

Skrevet

Jeg er singel og 37 år. Har ikke barn, kommer fra gård i innlandet...og skal jeg si det aller sier...."Ja du er kjekk"...

Så jeg er her....

ABB? :sjokkert::hakeslepp::haar:

• Liker 2
Skrevet

Er ikke alle menn på nettet kjekke :filer:

Skrevet

Hvor er de???

Jeg synes jeg treffer på dem overalt, jeg ;) Har sikkert noe med at jeg er begynt å se etter, også.. Litt likt gravide som får baby-fokus og plutselig ser andre gravide og barnevogner overalt. Bare at jeg har single-kjekk-mann-fokus, da. Så - de er der, disse single, kjekke mennene :)) Bare se godt etter!

Skrevet

Snakker Cuckold om annet enn prinsessesyndromet?

• Liker 1
Skrevet

Er man kjekk så er man uansett sikra å få seg noe, og kan tillate seg å være singel ;)

Skrevet

I denne tråden skriver jeg jo nettopp at det neppe handler om en mannlig variant av prinsessesyndromet. ;)

Gjest Tidssone
Skrevet

Nei. Han får skikkelig draget på damer hver gang han snakker om dem på en nedlatende måte. Husk at kvinner er hjernetomme individer som mener de har sjans på menn som er mye_ mer good-looking enn dem selv. Skjønner godt at han drar fram prinsessesyndromet hver gang det passer seg og hver gang det ikke passer seg. Han får jo enorme mengder oppmerksomhet på dette.

Gjest Tidssone
Skrevet

Selv mener jeg årsaken til at kjekke menn er single må være enten:

a) prinsessesyndromet

b) pitteliten penis

Skrevet

3.De kjekkeste mennene har minst problemer med å få den sexen de vil ha uten å binde seg. Mens menn med midt-på-treet-utseende og under sliter på sexrelasjonsmarkedet og i praksis har lettest for å få sex når de er i forhold, vil de attraktive av hannkjønn ha relativt lett for å få dekket sitt behov også som single. Og siden sex er viktig for trivselen kan det bety at mindre attraktive menn jevnt over har sterkere motivasjon for å finne en partner og slå seg til ro. Rett og slett fordi singeltilværelsen ikke er så mye å skryte av hvis du ikke får pult.

Jeg tror mest på denne.

Spesielt når det gjelder gutter under 25/30 år. Når de begynner å føle behovet for barn osv binder de seg kanskje, men før den tid er det vel kjekkest å få i både pose og sekk.

Jeg er selv jente og liker meg best i forhold, men kan tenke meg at gutter syns det er kjekkere å pule rundt og slippe ulempene med forhold. De er jo ganske primitive, mange av dem hvertfall :fnise:

Skrevet

Det som er så forstyrrende er jo at han har rett!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...