Gå til innhold

Et stjerneskudd

FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

36 uker!

Måtte sjekke kalenderen nå for sikkerhets skyld, kunne virkelig ikke tro at det bare er fire uker igjen.. Men 1.november-1.desember er jo virkelig bare en måned! Og ikke minst, det er bare en uke igjen til permisjon! Det skal bli kjempegodt, begynner å kjenne at jeg trenger mer søvn nå på slutten.. legger meg tidlig, men likevel er det hardt å stå opp om morgenen! Har jo en samboer som vekker meg når han:

- legger seg (senere enn meg, selvfølgelig)

- snorker (flere ganger om natta)

- skjærer tenner (enda flere ganger hver natt)

- når vekkerklokka ringer (en time før han skal opp)

- når vekkerklokka slumrer (kontinuerlig den timen)

- når han står opp (et kvarter for sent.. og 20 min før min egen klokke ringer)

Så med mine egne tisserunder i tillegg, kan jeg vel si at jeg er ganske godt vant til å våkne i løpet av natta nå! Når baby kommer må jeg virkelig ta opp disse rutinene, går ikke an med vekkerklokke som ringer i tide og utide.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 uker :bond: :bond: :bond: :bond: :bond: :bond:

Jippi :)

Flink du er som jobber hele tia ut. Skjønner godt du gleder deg til å få hvilt. Jeg nyyyyyter dagene hjemme. De går unna kjempefort syns jeg. Har noe jeg skal ordne hver dag så da går dagene.

Og kveldene går bort til å slappe av, se tv og strikke :)

Våkner flere ganger om natta jeg og. Litt kjipt, for føler jeg trenger enn full natt søvn før lillegutt dukker opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg i senga og lader opp til siste arbeidsuke. Gjort unna mye helgearbeid i dag, men nå er det slutt på den slags!

Hatt besøk av mamma i helga, det var veldig koselig. Stresser overhode ikke når hun er her, kjenner hverandre så godt at vi bare er oss selv hele tiden. Glad jeg har så godt forhold til henne, og tror hun blir en super bestemor. Finnes ikke masete :) og pappa gleder seg sånn til å bli bestefar, nesten litt rart, og ikke minst gøy! Neste gang jeg treffer dem er de jo nesten helt sikkert blitt besteforeldre :) blir nok til jul, når vi reiser til dem. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 37 uker!! :hoppendeglad: Permisjon og greier :jepp: Nyt tiden fremover! Mitt beste tips er å slappe av og kose deg :jepp:

Godt å ha mamma på besøk en gang i blant, ja!! Min har vært hos meg noen dager nå, og det har vært godt å ha noen å spørre om alle de tingene man lurer på! I tillegg har hun vasket, lagd middag og bakt for meg :biggrin: Lønner seg å lage barnebarn :lur:

Kos deg MASSE de siste ukene!! Nå kan bebbisen komme når som helst :klemmer: Noen tegn på at fødselen er nært forestående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Ninnin! :)

37 uker, og ingen mulighet for prematur! Kjempespesielt :) gleder meg sånn til i morgen nå, siste dag på jobb, blir kjemperart! Tenk at jeg ikke har EN sykedag i svangerskapet, stolt av det, og syns virkelig jeg fortjener permisjon nå :) blitt noen timer i senga i det siste, ja, ikke nødvendigvis for å sove, men for å hvile etter jobb.

Bevegelsene i magen er veldig tydelige for tiden, han vrir mye på seg, og kravler/klorer når jag ligger. Virker som han har misforstått, tror utgangen er på siden! Litt som meg, når jeg i søvne tror jeg skal komme meg gjennom veggen og leter febrilsk etter en åpning :) tror han har en liten følelse av at nedover kan være en mulighet også, da, for når jeg sitter lenge rett opp og ned presser han hodet mot bekkenet og vrir seg. Kjempegøy i møter, må skifte stilling og virkelig anstrenge meg for å ikke skjære grimaser :)

Ellers syns jeg at jeg merker en del menssmerter som har kommet den siste uka(?), noe som forhåpentligvis er en del av kroppens forberedelser! Føler meg skikkelig våken og opplagt nå, hadde jo virkelig tatt seg ut om noe skulle skje ganske snart, men jeg tror heller det er det at jeg er oppspilt og klar for siste arbeidsdag. Har veldig en følelse av at det ikke er noe på gang nå, og at det heller ikke vil skje på en god stund. Har jo tross alt en del som står igjen å gjøre før vi kan bli tre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for 37 uker.. For oss begge :bolledeig:

I dag hadde vært min siste arbeidsdag også.. Men nå har ikke jeg vært like flink som deg og holdt ut så lenge :( Men denne siste måneden jeg har vært SM har gått kjempefort..

Tenk, nå kommer snart babyene våre. Jippi..

Jeg får veldig nedpress og kynnere med en gang jeg reiser meg og gjør noe. Ubehagelig.. Og kjenner mens smerter hvis jeg venter for lenge med å tisse. Tydelig at det blir trangt der nede og noe presser på. Håper alt dette modner kroppen godt siden jeg skal igang om ikke alt for lenge til.

Spennende...

Klar for fødsel?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for oss, kakaoen :)

På ett vis er jeg klar for at han skal komme om ikke lenge, men likevel ikke riktig enda. Jeg trenger så sårt noen fridager nå, noen dager der jeg ikke MÅ gjøre noe! Vært veldig mye besøk i det siste, overnatting hele helga nå, og familieselskap i ettermiddag. Helgebesøk betyr obligatorisk shoppingrunde på lørdag, for de som kommer er jo fra mindre steder og ønsker å benytte seg når de er i Trondheim. Kjenner jeg ikke orker mer overnatting nå, selv om det er noen venner som har ønsket seg å komme neste helg. De er fire stk, og kjenner jeg bare må si nei! Har vel egentlig sagt nei allerede, men de ønsket å se an formen min når det nærmer seg..

Endelig kjøpt meg to ammebh-er nå! Den jeg bruker så langt er fantstisk behagelig, og føler meg faktisk ganske bra i den.. Kan ha noe med at den faktisk passer, kanskje? Hehe.. Jeg gremmes over størrelsen da, for jeg hater forandring.. Har egentlig ganske små pupper, og liker det faktisk sånn, men nå kjøpte jeg 80E! Fikk den bare servert inn i prøverommet av hun som jobbet der, og holdt på å få sjokk.. Men den har ingen polstring, og resultatet føles derfor helt ok :) har også greit med plass til at det kan fylles opp litt til, kjøpte dem ikke knappe. Tidligere brukte jeg b, men la på meg ganske mye før graviditeten og lå derfor på ca c i det jeg startet, men hadde nok sett litt rart ut med b/c nå. Må jo stå til helheten, det er bare jeg som er så utrolig dårlig på forandringer :)

Jordmor i morgen, lurer egentlig ikke på noe som jeg kommer på nå.. Eller, lurer på når han kommer, men det kan hun vel ikke svare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok godt for deg å få slappet litt av nå før han kommer ja :hug:

Jeg syntes det er utrolig bra gjort av deg å ikke ha en sykedag engang :danse:

Nå er du jo snart 38 uker også :nigo: Jaggu ikke lenge til han kommer. Om du trenger mer hvile, får du bare gi han beskjed om at han har med å bli litt til, for mamma må slappe litt av også :opplyser::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt den at det kan være greit å slappe av litt. Be de vennene dine holde seg unna! Overnatting nå er uaktuelt :jepp: Du skal pleie deg selv litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ganske tom for energi, kroppen har tatt kontrollen og forlanger å få slappe av. Litt uvel, kvalm og rar i kroppen i tillegg, og det murrer til tider bra i magen og korsryggen. Mest når jeg legger meg, men kan slå inn litt nå og ellers også!

I natt som var våknet jeg av en utrolig hard kynner. Gikk på do for å tisse, men den slapp liksom ikke taket! Ble overrasket over hvor hard magen var, nesten som betong på framsiden. Bygger seg nok opp nå framover!

Utover dagen opplevde jeg en svak rosafarge på papiret også, et par ganger, men ikke nok til å kalle det blødning.. Bare en svak skygge. Men alle disse tegnene til sammen kan jo kanskje bety at vi er på vei i riktig retning, iallfall? :)

I morgen kommer senga i hus, det blir fint.. Da mangler bare stelleplassen, og selvfølgelig all vasking og rigging. Og ikke minst bagen, som ikke er påbegynt enda. Jeg kan vel ikke påstå at jeg er ute i god tid, men det er heller ikke min stil ;) hihi.. Pakker sjelden kofferten før kvelden/natta i forveien når jeg skal reise noe sted heller, men fordelen da er at jeg iallfall vet når jeg skal avgårde! Dette flyet har jeg ikke avgangstid på, så greit å gjøre seg klar..

Litt ambivalent om dagene nå, kjenner jeg.. Gleder meg sånn til å sette igang, nesten så jeg ønsker smertene velkommen fordi at DA vet jeg at det skjer noe! Samtidig er det så godt å bare ha dagene fri, kunne gjøre som jeg vil, slappe av.. På en måte er det jo vinn-vinn-situasjon, men klarer ikke la være å være overspent og nysgjerrig på hvilken datonhan kommer til verden. Lyst til å se, lukte og finne ut hvem han er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Du har en så utrolig spennende og litt kjedelig (ventinga) tid i vente de neste ukene!

Ønsker deg all hell i det du skal igjennom nå. Nyt den siste tiden med magen din, du nyter tidsnok lille gutten din også ;)

Hurra for snart ferdig som "bolle" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent for tida ja, men nyter det også! :)

Holder sakte men sikkert på å forberede meg til at han kan komme..

Har "endelig" klart å stresse opp pappaen bittelitt nå, for han har begynt å nevne bagen.. "Skal du ikke begynne å pakke den snart?". Joda, men må jo vaske klærne som skal i den! Hihi, herlig at han begynner å skjønne at ting plutselig KAN skje, for han er nok litt for fokusert på 1.desember.. Tror jeg skal sette fram bagen og legge i litt småting som er klare i dag, så kan jeg jo fylle i fortløpende framover! Snakket med mamma i telefonen her en dag da, hun innrømmet at hun pakket den rundt termin.. Med rier.. Så ligger i slekta ;)

Holder også på å gjøre ferdig settet jeg har strikket! Dvs, det har jo ligget ferdig i over to måneder, har "bare" manglet montering.. Men jammen er det litt jobb det også, og det er totalt verdiløst uten, så skal fortsette i dag! "Beklager lille venn, du må reise hjem i noen random klær (som var de som eneste som tilfeldigvis var vasket), fordi mamma ikke rakk å sy i de siste knappene da hun bare hadde to måneder på å få det gjort". Nei, det skal nok ikke bli sånn :)

Holder på med klesvask som har hopet seg opp også, men bare blitt mine egne enda. Har bare omo å vaske med, og vet ikke om det er noe særlig for små babyer? Men i dag skal jeg virkelig prøve å sette på miniklær, for har fått noen prøver på sensitive vaskemidler i gratispakker.. Spørsmålet da er bare om jeg skal droppe tøymykner, eller om jeg skal komme meg på butikken og kjøpe en flaske nøytral! Jeg finner ALLTID gode grunnertil å utsette ;)

Så noen mer grisete detaljer, tror slimproppen er på vei ut. Ikke noen grønn snørrklyse, som jeg har hørt skrekkhistorier om, men tynt, blankt slim på papiret. Alle tegn er velkomne, kjenner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Du har en så utrolig spennende og litt kjedelig (ventinga) tid i vente de neste ukene!

Ønsker deg all hell i det du skal igjennom nå. Nyt den siste tiden med magen din, du nyter tidsnok lille gutten din også ;)

Hurra for snart ferdig som "bolle" :fnise:

Takk for lykkeønskninger, de kommer nok godt med! :)

Over 38 uker allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herligheeet!!! Nå er det jaggu ikke lenge igjen!! :hoppe:

Blir spennende nå fremover. Plutselig skjer det :nigo:

Kommer du til å oppdatere oss om du er i form til det? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke lenge igjen uansett, nå :)

Kommer nok til å ta med meg ipaden på sykehuset, så kommer det heeeelt an på formen og tempoet på det som skjer.. Hvis det føles som venting skal jeg skrive, blir det action og/eller konstante smerter er det ikke like sikkert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...