FrøkenStrøken Skrevet 17. september 2012 Forfatter #261 Del Skrevet 17. september 2012 Stressdag i dag! Kjørte innom helsestasjonen i et åpenrom jeg har på jobb på mandager, for urinprøven og blodtrykket var ikke helt topp på kontroll i forrige uke. Legen mente det var naturlige forklaringer på både proteinspor i urinen og høyt overtrykk, men at det var greit å få sjekket om kort tid! Fikk ikke ringt på forhånd, for kom bare til telefonsvarer, så møtte opp og håpet på det beste. Etter en halvtime fikk jeg komme inn og sjekke, og heldigvis var alt bra i dag. Urinprøven var helt fin, og blodtrykket var lavere. Skylder på at legen begynte å spørre meg om jobbsituasjonen like før han målte på onsdag, og det er jo virkelig et ømt punkt for tiden, så var nok rett og slett litt frustrasjon over sjefen som fikk trykket til å toppe seg Har også fått brev fra legen nå, pga blodsukkeret som var litt høyere enn ideelt etter to timer. Jeg er innenfor normalområdet, men han har likevel valgt å sende forespørsel om jeg kan få ekstra oppfølging på svangerskapspoliklinikken. Det er litt hardt å svelge, for jeg skulle ønske at alt var strålende, men jeg prøver å fokusere på at jeg har en lege som er veldig dedikert til sine pasienter og det han driver med. Resultatet kunne jo vært det samme uten at han hadde gjort noe med det, men han vil virkelig mitt beste, og ønsker at jeg skal få all slags oppfølging! Jeg vet ikke helt hva oppfølgingen går ut på, og det er heller ikke sikkert jeg får den, men jeg kjenner at jeg er veldig glad i legen min.. Skal iallefall gå ekstra inn for å unngå sukker framover (som i hvitt sukker, ikke frukt, normale karbohydrater osv). Jeg er litt for glad i søtt, og det er kjempelettvint, men når jeg vet at kroppen min ikke får det unna fort nok MÅ jeg prøve å holde meg unna for lille baby sin skyld.. Deilig med sofaen nå, etter å ha spist middag som min kjære har laget Han er så flink! Stolt og glad for at jeg har funnet en så herlig mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 17. september 2012 #262 Del Skrevet 17. september 2012 Hei kjære deg. Syns vi er litt like jeg Jeg er også frustrert over jobben for tia. Pluss at jeg skal inn på sykehuset til onsdag og snakke om detta med blodsukkeret. Jeg fikk en telefon fra sykehuset forrige uke og da sa de at jeg skulle lære å måle blodsukkeret. Ble fryktelig nederlag for meg også, så endte med at jeg satt og gråt på pauserommet foran min kollega. Føler at jeg har gjort så mange gale valg i forhold til kropp og helse i livet mitt og nå må jeg svi for det. Er bare kjemperedd for at det skal gå utover lillegutt også Så jeg har hatt sukkerfri helg og må planlegge mat veldig bra fremover. Noe jeg er kjempedårlig på.. Fikk du beskjed hva verdiene dine lå på?? Jeg hadde 6.5 før sukker og 10.5 etter. Fortalte det til JM på torsdag og ho reagerte med å si: Oiii.. det var jo veldig høyt.. Blir ikke mindre redd av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 17. september 2012 Forfatter #263 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Bare du er flink nå så går det helt sikkert bra, vi håper virkelig du klarer å regulere det med kosthold! Mine verdier er innenfor normalområdet, men den andre prøven var for nær grensa, og derfor for høy. Skrev tallene oppi her! Er innenfor der de ikke gjør noe, men legen har likevel sendt forespørsel om oppfølging - noe jeg egentlig syns er flott av han! Så lenge verdiene ikke stiger mer slipper jeg forhåpentligvis å måle blodsukker, er ikke tøff på sånn.. men at du klarer det, det tviler jeg ikke et sekund på! Skal heie på deg Endret 17. september 2012 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 18. september 2012 #264 Del Skrevet 18. september 2012 Så bra at du slipper Håper du klarer å holde deg langt unna det også.. Å måle blodsukker tror jeg at jeg skal klare fint. Et stikk i fingeren kan ikke være så ille. Men om jeg måtte begynt med insulin sprøyter vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort. Har nok litt sprøyteskrekk ja Holdt på å gå i bakken da jeg tok de første blodprøvene i svangerskapet. 4 glass ble for mye for meg og jeg ble likbleik og holdt på å besvime. Kjempekult Du får heie på meg imorra tidlig kl 9.30.. Gruer meg ikke enda, men det kommer nok når jeg tusler inn på sykehuset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 18. september 2012 #265 Del Skrevet 18. september 2012 Hei hei! Hvordan står det til med deg? Snart 30 uker nå, 1/4 igjen Så flott at de følger deg opp så tett Må være betryggende Veldig viktig også, vi vil jo ikke at det skal være noe galt med de små! Har du funnet frem Kenwooden, eller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. september 2012 Forfatter #266 Del Skrevet 19. september 2012 Du får heie på meg imorra tidlig kl 9.30.. Gruer meg ikke enda, men det kommer nok når jeg tusler inn på sykehuset Jeg er kjempespent, nå har du vel vært inne på sykehuset? Håper det ble en positiv opplevelse, alt som gjøres nå er jo for din og lille babyens skyld Hei hei! Hvordan står det til med deg? Snart 30 uker nå, 1/4 igjen Så flott at de følger deg opp så tett Må være betryggende Veldig viktig også, vi vil jo ikke at det skal være noe galt med de små! Har du funnet frem Kenwooden, eller Ja, er det mulig, jeg er 30 uker på vei! Det høres mye ut, og det er jo egentlig ganske langt også.. store lille baby der inne Kenwooden har ikke blitt brukt siden sommerferien, og jeg tror nok ikke jeg får nok energi mens jeg jobber heller.. selv om jeg SKULLE bakt brød, jeg får se om jeg kan kjøpe inn de ingrediensene jeg mangler til helga! Ser at du har din stående på benken, det hadde jeg før jeg flyttet. Da hadde vi lite kjøkken, og den sto i veien, men hadde ikke noe plass i skap. Jeg har den største Kenwooden, den trenger jo stooor plass! Så det var så deilig å få den inni skapet nå når vi endelig har digert kjøkken Kanskje jeg likevel skulle hatt den stående framme, for den vil jo ikke være i veien på samme måte lenger! Det eneste som er dumt er at den blir mye mer skitten, men jeg kan jo sette den lengst mulig unna koketoppen. Ikke så interessert i å vaske fett av den annenhver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. september 2012 Forfatter #267 Del Skrevet 19. september 2012 Nå har jeg hørt fra legen igjen, om sukkerbelastningen. Han vil ha meg inn til en ny test i uke 33, bare for å se på utviklingen, og så ordner han med enda en ultralydtime i uke 36. Er han ikke fantastisk?? Jeg har ikke spurt om ekstra oppfølging, og prøvene mine er innenfor det de kaller normalområdet, men de er for nær grensa, og da vil han heller følge opp enn å la være. Hadde bare alle leger vært sånn, som regel må man jo være halvveis død for å bli tatt litt på alvor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 19. september 2012 #268 Del Skrevet 19. september 2012 Så bra med oppfølgingen Og ikke minst får du en til UL Jippi! En ekstra mulighet for å se minstemann før han kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. september 2012 Forfatter #269 Del Skrevet 19. september 2012 Ja, jeg skal jo også 12. oktober, pga morkaka som var litt langt nede på ordinær UL, så da får jeg faktisk to ekstra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. september 2012 Forfatter #270 Del Skrevet 19. september 2012 Huff, jeg kan så lite om dia-kosthold.. jeg er jo veldig god på kalorier, og vet hva man blir slank av, men det er jo ikke det samme som sukkerfritt! Selvfølgelig henger det sammen, men blir anstrengende å kutte ut sukkeret.. vet ikke helt i hvor stor grad jeg bør kutte ut heller, for det er forskjell på å ikke spise syltetøy, frukt og brunost, og det å bare holde seg unna brus, sjokolade og kake.. skulle ønske jeg ikke var sånn søtmons... ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 22. september 2012 Forfatter #271 Del Skrevet 22. september 2012 (endret) Første innlegget jeg skriver fra ipaden min! Fikk i gave fra verdens snilleste kjæreste i dag. Mye lettere å skrive på enn telefonen, og hendigere enn dataen (den får jeg ikke til å ha på fanget lenger, både pga varmen og presset i magen). Hmm.. Finner ikke noe enter/linjeskift, ikke greit med nytt utstyr Edit: og hersens autocorrect.. Hehe Endret 22. september 2012 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 22. september 2012 Forfatter #272 Del Skrevet 22. september 2012 Handla litt mer til lille i dag på barnas hus! Vinterdyne, sengetrekk, ei bukse og ullvotter. Kjøpte i tillegg brystvortekrem og ullinnlegg.. Mye står igjen, men alt hjelper, og det er avstressende! Kjempeform i dag, heldigvis, for bekkenet var utrivelig med meg i går. Tror en nerve havna i klem ved halebenet da jeg skulle skifte sko på jobb, og det rakk akkurat å gå seg til før jeg skulle hjem igjen. Da skjedde jo selvfølgelig det samme igjen. Og siden jeg skulle rett ut og kjøpe ny mammabukse var jo det midt i blinken. Bøy og tøy i prøverommet var ikke godt, men fant heldigvis ei som passet. I dag kjenner jeg ikke noe til det i hele tatt, så håper det var et engangstilfelle! Resten av kvelden blir det sofakroken, herlig! Merker at vanene har endret seg litt ja, ikke samme aktivitetsnivået i helgene.. Men det føles så veldig greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 23. september 2012 Forfatter #273 Del Skrevet 23. september 2012 Er så koselig rutine vi har fått nå! Etter jeg har vært på do om natta, og tatt meg et glass vann, våkner lille og lager et lite show for meg. Natt til i går våknet han aldri ordentlig, så godt å kjenne at han er seg selv igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. september 2012 #274 Del Skrevet 23. september 2012 Han her pleier også å gi meg et lite show før jeg sovner. Vet ikke helt hvor mye han styrer i løpet av natta , for å forløpig ikke våkna av at han sparker. Har du det?? Men tror han har showa litt i natt. For jeg drømte at han sparka så hardt at foten stakk ut. Og at jeg kunne ta på magen min sånn at jeg klarte å gripe rundt foten hans :gjeiper: Noe som absolutt ikke går ann med min mage med alt det ekstra magefettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 23. september 2012 Forfatter #275 Del Skrevet 23. september 2012 (endret) Nei, har ikke våkna av sparking, bortsett fra den gangen han vibrerte som en sentrifuge! Men jeg har også drømt at han kom "gjennom" magen, bare at det var hånda.. Det var så voldsomt at den stakk ut, og han grep rundt fingeren min! Har hatt samme drømmen to ganger skulle det ha gått an måtte jeg ha hatt null magefett, og bare en tøyelig hinne ytterst. Men herlig følelse, gleder meg til han griper fingeren min på ordentlig Endret 23. september 2012 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 24. september 2012 #276 Del Skrevet 24. september 2012 Koselig natterutine da! Men kanskje like greit at han ikke kan gripe fingeren din gjennom magen, det hadde vært litt creepy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 24. september 2012 Forfatter #277 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) Koselig natterutine da! Men kanskje like greit at han ikke kan gripe fingeren din gjennom magen, det hadde vært litt creepy... Hehe, sant! De fleste drømmene mine er egentlig sånn at jeg ikke vil at de skal skje på ordentlig.. Selv de koseligste har en eller annen vri som ville gjort dem creepy om de ble sanne! Endret 26. september 2012 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 26. september 2012 Forfatter #278 Del Skrevet 26. september 2012 Jeg har vært så flink med sukker i det siste, har holdt meg totalt unna. Har spist karbo og sånn som vanlig, bare latt være å spise sukker, men har jo tross alt ikke svangerskapsdiabetes heller, har jeg tenkt! Så i dag skar det seg.. Var sulten til middag, og samboeren skulle lage, vi hadde avtalt wok med storfekjøtt. Jeg er ikke noe allsidig på kjøtt for tiden, særlig ikke når det er stekt, og når jeg smakte på maten var det sau! Smakte fjøs av hele greia, og jeg fikk ikke til å spise.. Følte meg skikkelig utakknemlig, men gikk rett og slett ikke ned.. Han skjønner jo ikke forskjell på ulike typer kjøtt, og forstår seg rett og slett ikke på å huske de matvarene jeg er mindre glad i eller ikke kan spise pga svangerskapet. Han vil meg bare vel, men hukommelsen svikter rett og slett.. Men iallfall, det ble ikke noe middag på meg, og hadde ikke annet å spise i skapene, bortsett fra epler. Det holdt ikke lenge, så jeg endte med å spise både sjokolade og vingummi! Og mer enn litt, ble kvalm, for å si det sånn.. Føler meg ikke som noen god mor nå, akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 26. september 2012 #279 Del Skrevet 26. september 2012 Hei :-) Så flink du har vært som har klart å holde deg unna søtt en periode! Må regne med en sprekk vet du Tror ikke du skal bekymre deg for den lille i magen! Det går nok helt fint Skjønner imidlertid hva du mener med mat som ikke smaker noe godt... Er sånn her også! Heldigvis ikke lenge igjen for noen av oss nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 27. september 2012 #280 Del Skrevet 27. september 2012 Åh, det er det verste, når du tror det er noe annet enn det du faktisk får... Da smaker det skikkelig nasty! Er stor forskjell på smak på storfe og sau, skjønner godt du reagerte jeg. Ikke ha dårlig samvittighet for det, du prøvde jo Tror nok ikke småen tar skade av at du sprekker litt. Du sier det jo selv, du har ikke svangerskapsdiabetes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå