FrøkenStrøken Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #181 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Så mye søppel jeg har.. driver og pakker klær nå, sorterere i tre: flytte med og legge i klesskapet, flytte med og legge bort til senere, og kastehaug. Klærne fordeles ganske likt mellom de tre kategoriene, enda jeg gikk gjennom akkurat den samme prosessen i fjor vår! Er iallefall glad jeg får unna alt jeg ikke skal ha, får litt angst av å flytte inn i ny leilighet med mye ubrukelig fra dag én. Fikk et lite innfall her tidligere i dag, ringte kjæresten på jobb og spurte om vi skal ha hjemmelaget pizza til middag i kveld. Han ble kjempeglad for initiativet, her går ting framover! Han liker nemlig ikke at jeg har jordbær og farris til middag, noe jeg kan ha en tendens til å ha hvis jeg får styre selv. Matlysten stiger sakte men sikkert, og det samme gjør humøret, her jeg går og suller for meg selv - rydder og roter om hverandre, vasker og henger opp klær, setter meg på trappa og nyter finværet en stund, snakker med venninner jeg sjelden treffer i telefonen, drar på små handlerunder.. jeg har ferie ! Endret 6. juli 2012 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 6. juli 2012 #182 Del Skrevet 6. juli 2012 Herlig å kunne gjøre ting i eget tempo! Og det er deilig med en frisk start i ny leilighet! Husker det var et ORK å flytte fra lille huset mitt og hit til småbruket for 1 1/2 år siden. Kastet sikkert en halv konteiner med alt mulig rart som jeg ikke brukte, inkludert 7 svartsekker med gamle klær jeg ikke aaaaner hvor hadde plass i skapene? Jeg ga bort alle klærne til ei venninne, så fikk hun ta det hun ville og gi videre Tror ting gikk i 3 ledd før det var igjen bare noen få småposer som gikk til frelsesarmeen. Greit å kunne resirkulere til de som trenger det Redda iallefall jula til venninna mi som har det rimelig trangt økonomisk. Masse nye klær! Lykke til med pakkinga, kos deg masse! Og ja, jordbær er desidert den beste middagen! Og frokost, og lunsj.... haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #183 Del Skrevet 6. juli 2012 Hihi, ja jeg spiste jordbær til lunsj i dag, før kjære kom hjem, siden det ikke blir til middag. Så har vi ei kurv stående til senere også, skal lage milkshake etter pizzaen, og da er det ikke feil å putte i noen bær! Kjøpte i går, og merket når jeg kom hjem at de ikke var så friske som jeg trodde, så det må skjæres bort litt bløte kanter.. Har også kommet meg gjennom det meste av klærne mine nå, og ser snart bunnen på skittentøysdunkene.. er jo så herlig klestørk, at det går fort å få unna når jeg tar litt hver dag! Flinke samboeren har jo stått i med klesvasken i et par måneder, siden jeg ikke har klart så mye av det, men han ser jo ikke de dunkene med klær i lyse farger og pastell, feks.. og en del andre ting har også hopet seg veldig opp.. godt å se det forsvinner Nå er pizzadeigen satt, av MEG, som ikke har laget ordentlig mat på evigheter Ikke lenge til et godt måltid nå, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #184 Del Skrevet 6. juli 2012 Og som du sier, tr.heimspia, det er et ork å flytte, men vi har mye igjen for å gjøre det ordentlig! Å kaste alt i sekker og flytte med seg vil bli et mye større ork i lengden, så du er vel glad for det arbeidet med kasting og sortering nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #185 Del Skrevet 9. juli 2012 Ble litt sent i seng på meg i natt, så da jeg endelig la meg på puta, skulle jeg egentlig ha sovet dypt. Lille i magen derimot, han ble ganske så urolig, og rota rundt der inne som han aldri har gjort før. Kjente en del dult, men det var også generell uro, som om han drev og pisket opp vannet eller noe. Fikk følelsen av at det var veldig mye luft, iallefall! Var en annen følelse enn jeg har kjent før, for jeg kjente at det på en måte bygde opp til spark en stund før de kom. La hånda på magen, og fikk et lite dult tilbake! Nå kjenner jeg det jo sikkert ekstra godt, siden det er både innenfra og på utsiden samtidig, men jeg er helt sikker på at jeg kjente det i hånda også Skulle egentlig ha dratt for lenge siden jeg, er på vei til foreldrene mine for å bli der i noen uker, men dukker opp så mye å gjøre.. jaja, kommer meg vel fram før det blir senkveld, i det minste Litt rart, leiligheta begynner å tømmes allerede (har solgt en del møbler og pakket ned i esker), men dette er siste gang jeg er her før den er helt tom! Gleder meg sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #186 Del Skrevet 18. juli 2012 21 uker, og hver dag er ett skritt nærmere en familie på tre i den nye leligheta vår! Baby banker på magen og vil ha kontakt nå, kjenner vibrerende dunk i hånda, typisk at pappaen ikke er her og kan kjenne.. vi er fra hverandre en stund nå pga jobb, og jeg savner han veldig! Vi møttes på søndag, men da kjentes selvfølgelig ikke sparkene gjennom magen Blir vel oftere og oftere De siste dagene har det vært bra med bevegelse det nede, men alle spark kommer ca i trusekanten. Tidligere kjente jeg dem litt her og der, ofte midt mellom navlen og trusa - på venstre side. Er det vanlig at de finner en favorittstilling så tidlig? Tror iallefall han ligger akkurat som på ultralyden nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 19. juli 2012 #187 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg kjente også mest spark og bevegelse rundt trusekanten fram til uke 25 egentlig. Vet ikke om det er noe med hvordan de ligger eller ei, men nå er bevegelsen mere sentrert mellom navle og trusekant, med noen skikkelige spark over navlen Morro at det går så bra med deg! Og kjedelig at L ikke er hjemme like mye akkurat nå... Her har ikke L kjent bevegelse utenpå magen enda heller Det er som regel mest liv når mannfolka ikke er til stede. Mere kos for oss det Lenge igjen til vi sitter med de små i armene våre! Har dere fått vite kjønn forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #188 Del Skrevet 19. juli 2012 Ja, får gutt vi også! Har ikke vært sikker på hva det ble etter han kom i magen, men før jeg ble gravid (i mange år) har jeg bare sett for meg en gutt den dagen jeg skulle bli mamma. Guttenavn, gutteklær og gutteleker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #189 Del Skrevet 19. juli 2012 Babymagen, 21 uker på vei! Ikke bare fett lenger, selv om jeg føler at folk som ser meg tror jeg bare har blitt feitere.. Ikke så veldig pent bilde, i et oppskrapet speil, med dårlig lys, men får be pappaen hjelpe meg med å ta noen bedre når vi treffes igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 19. juli 2012 #190 Del Skrevet 19. juli 2012 Naaaw, babymage! Fin du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 19. juli 2012 #191 Del Skrevet 19. juli 2012 Så vakker mage du har fått Ps. Har du vært på Zizzi å kjøpt singlett? Synes mønsteret var så likt den jeg går å rusler med i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #192 Del Skrevet 19. juli 2012 Nei, den er fra b-young, merket cream! Var innom for å kjøpe flere i dag, for den er så lang og god, men bare xs igjen. En stund siden det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #193 Del Skrevet 19. juli 2012 Naaaw, babymage! Fin du Så vakker mage du har fått Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. juli 2012 #194 Del Skrevet 24. juli 2012 Syns også du har fått en søt liten mage det blir gøy når den blir enda større. Gleder meg til jeg ikke lenger får på meg sokkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #195 Del Skrevet 24. juli 2012 Syns også du har fått en søt liten mage det blir gøy når den blir enda større. Gleder meg til jeg ikke lenger får på meg sokkene Takk! Syns den vokser veldig akkurat nå! Vil gjerne se bilde av din også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. juli 2012 #196 Del Skrevet 24. juli 2012 Takk! Syns den vokser veldig akkurat nå! Vil gjerne se bilde av din også Kjenner min vokser også veldig. Men at jeg legger ut noe bilde det tviler jeg veldig på. Har nokså mye ekstra kilo på magen fra før av så babymagen er ikke en ren babymage og da blir et bilde helt feil for min del. Tenkte å ta et bilde 3 august. Akkurat 5 mnd på vei. Får se om jeg deler det med noen eller ei. Men en ting er sikkert, jeg klarer ikke lengre å holde magen inne når jeg gå (noe jeg alltid gjorde før), så her lar jeg den "henge" fritt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #197 Del Skrevet 24. juli 2012 Hehe, jeg ser ikke forskjell på å holde inn magen eller ikke, så ingen vits i å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #198 Del Skrevet 25. juli 2012 22 uker, johoo Har hatt blank/grå råmelk siden ca 16 uker, men i dag er noe av den ugjennomsiktig gul! Litt skummelt, nesten En del romstering i magen i kveld, godt å kjenne. Har generelt blitt mer av det i det siste, så gutten vår vokser nok og trives! Ellers er det ikke lenge igjen før vi er tilbake i leiligheta igjen, gleder meg veldig til å komme i orden Kanskje tenke på innkjøp til babyen også snart, har ikke begynt enda! Er så alt for mange valg, ser for meg særlig vogn og bilsete som umulig.. første seng blir jeg mer og mer sikker på at skal være bedside crib, så den er grei! Skal prøve å få kjøpt den brukt (og kjøpe ny madrass), for vil gjerne ha tekstiler nytt. En seng er jo ikke feil å kjøpe brukt hvis den er pent brukt! Kan muligens bli en utfordring siden den er så populær, men går kanskje om jeg følger godt med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 26. juli 2012 #199 Del Skrevet 26. juli 2012 Sånn bedside crib, eller babybay, har jeg også lyst på. Mest fordi vi ikke har plass til en sprinkelseng på soverommet, og senga vår er for høy til at det er noe smart å la ungen sove i vognbagen. Pluss at jeg har lært av min søster at det kanskje ikke er så smart å la ungen sove i vognbagen om natta. Min nevø på 4 mnd blir illsint om du legger han i vogna uten at han har funnet ut at han skal sove. Merka det når jeg lånte han og gikk tur. Han våkna og grein og jeg tok han opp. Men vi måtte jo gå hjem igjen, så jeg la han i vogna. Har hylskrek hele veien hjem. Jadda. Favoritt tanta detta Hvilke vogner er det du har lyst på?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 26. juli 2012 #200 Del Skrevet 26. juli 2012 Bedside crib (troll sin) er på tilbud på barnas hus nå om dere ikke finner en brukt seng. Jeg letet mye etter den senga brukt, men fant ingen når jeg var på den handlinga Håper dere finner en fint brukt en, tror den er kjempepraktisk! Liten og kjekk å ha Og ang. bilstol så vil jeg annbefale MaxiCosi CabrioFix. Vunnet alle tester for barnestoler Tilbud nå på Thorsov for 2499 inkludert base for bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå