Gå til innhold

Hvor var du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. Da Scandinavian star brant?

Var påsken og var ikke så gammel så våknet opp til det på nyhetene

2. Heyzeltragedien?

Var 7 år, så var antageligvis hjemme

3. Kong Olav døde?

Var hjemme i senga, for han døde vel om natta? Husker det ble halv skoledag den dagen, med samling i gymsalen.

4. 22 juli 2011?

Var fredag, dårlig vær, så satt inne med pc på fanget og så på Tour de France.

5. 11 september 2001?

Jobbet, og kom hjem, slo på TV og så klipp av fly som fløy inn i en bygning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1)

Usikker, men tror jeg var hjemme.

2)

Hjemme, ventet på at sendingen til NRK skulle begynne. I stede kom det en gråtkvalt kommentator... Gikk så og la meg.

3)

Sov i sengen etter å sittet oppe hele natten for å se Gulf-krigen episode én. Den begynte samme natt, direkte på CNN. Dette var før internett sin tid.

4)

Hjemme, hadde ferie.

5)

På jobb. Hørte av en kollega at et fly hadde styrtet inn i WTC. Fikk via internett funnet bilder fra NYC. Ble mer en overrasket over at det var klarvær, og ikke regn og tåke som jeg forventet å finne. Så kom fly nr to, og jeg forstod at noen hadde fått mer en nok av USA sin utenrikspolitikk.

I sum ser det ut som om jeg ikke bør være så mye hjemme da 80% av alle katastrofer skjer da.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Hjemme tror jeg.

2. Heyzeltragedien?

Aldri hørt om.

3. Kong Olav døde?

Hjemme. Fikk nyheten via Dagsrevyen.

4. 22 juli 2011?

På ferie i nabolandet.

Hørte om skytinga samme kveld (TV-nyheter).

Morgenen etter fikk vi sjokk da de meldte "80 drepte".

Ble mye radio på vei hjem.

5. 11 september 2001?

På jobb. Fikk info fra en chat.....digert hull i WTC.

Visste ikke hva WTC var den gangen, men lærte jo fort.

Slo på CNN og så hullet samt neste fly.

På chaten var det en som sa "det er Bin Laden"....som jeg heller ikke viste hvem var...

Ble på jobb til utpå kvelden og fulgte med (hadde ikke CNN hjemme).

Endret av slask
AnonymBruker
Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1. Bodde ennå hjemme hos mamma så det var nok der jeg var.

2. Har ikke hørt om den tragedien men jeg var nok hjemme eller fartet rundt i hjembygda.

3. Hjemme med min nyfødte sønn.

4. Da holdt jeg på å pusse opp huset mitt utvendig da det kom på radioen.

5. Satt i bilen på tur til jobben. Hørte det på radioen.

Anonym poster: d9184e299be658daa131fe582719fbbc

Skrevet

Vet ikke, var ikke fylt året ennå.

2. Heyzeltragedien?

Ikke unnfanget

3. Kong Olav døde?

Husker ikke, var for ung. :)

4. 22 juli 2011?

Stod på jobb og gjorde meg klar til å dra hjem da bomben smalt i Oslo. Oppdaget at noe hadde skjedd via facebook da jeg kom hjem, og resten av kvelden satt jeg foran tv-en og så på nyhetssendingene.

5. 11 september 2001?

Gikk i syvende, og dro til min bestemor på middag rett etter skolen, og da jeg kom dit stod TV-en på med ekstra nyhetssendinger. Så satt vi resten av dagen og så på.

Gjest Jon Snow
Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1.Hjemme

2.Vel jeg var 2 år når den skjedde så jeg vil tippe jeg var hjemme

3.Hjemme

4.I Stavanger

5.I Bergen

• 2 år senere...
Skrevet

Vil trekke denne opp igjen for å se om nye vil svare på den.

Skrevet
Den 16. desember 2011 at 11.35, Kjetil E skrev:

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1:var ikke født

2:var ikke født

3:var ikke født

4: var på jobb

5: var på skolen

Skrevet

1: Var ikke født. 

2: Var ikke født.

3: Jeg vet ikke.

4: Hjemme hos kjæresten.

5: Var hjemme og så på TV.

Skrevet

Kan jo legge til noen spørsmål.

Hvor var du da?

7. Berlin-muren falt?

8. Lillehammer ble tildelt Vinter-OL?

9. Oddvar Brå brakk staven?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Kjetil E skrev:

Kan jo legge til noen spørsmål.

Hvor var du da?

7. Berlin-muren falt?

8. Lillehammer ble tildelt Vinter-OL?

9. Oddvar Brå brakk staven?

7. I TV stua på folkehøyskolen jeg gikk, trodde ikke de TV-bildene vi så.

8. PÅ folkehøyskole, hadde skulket timen for å få med oss tildelingen, en klasse hadde time i et rom rett ved. Og kom stormende ut da vi brølte ut i glede.

9. Hos mine besteforeldre å så det på TV.

AnonymBruker
Skrevet

Var alt for ung, og har bare fått med meg 11. september  2001 og 22. juli 2011.

I september 2001 var jeg i tillegg så liten, at jeg ikke husker hvor jeg var den gangen...

I 2011 var jeg hjemme, og det var noen jeg kjente som skulle se ett eller annet program på TV. Men alt av TV-serier og slikt var kansellert, og det gikk nyhetssendinger på veldig  mange TV-kanaler. Så vi ble sittende å se på nyhetene i steden for det vi egentlig hadde planlagt å titte på....

Anonymkode: 4bfed...547

Skrevet

Husker ikke de 3 første da jeg var for ung pluss den Heyzel ulykken var jeg ikke født.

22.07.2011 bodde jeg på St.Hanshaugen og var en tur på Kaffebrenneriet. Hørte smellet godt da det var et steinkast unna. Ringte folk og var litt ute,men dro hjem da mamma ringte og kjefta for at jeg var i nærområdet,(var jo mange som ble paniske) dro så hjem og så resten på TV.

11.09.2001 var på vei til etter skolen trening så fikk bare med meg litt,fikk med meg resten da jeg kom hjem på kvelden.

Ellers husker jeg godt tsunami i Thailand 26.12.2004 og Åsta ulykken I 2000 (er jo 15 år siden nå) husker også godt drapet på Benjamin Hermann og bombene I Madrid og London.

Skrevet
Den ‎16‎.‎12‎.‎2011 at 11.35, Kjetil E skrev:

Hjemme

2. Heyzeltragedien?

Hjemme uten tv og fikk med meg bare bruddstykker i radioen

3. Kong Olav døde?

Hjemme i min nye leilighet

4. 22 juli 2011?

Satt og leste på KG, og en tråd het faktisk "Bombe i Oslo". Selv tenkte jeg det var en teknisk ulykke.

5. 11 september 2001?

I svømmehallen. Fikk med meg litt info i bilradioen og folk mumlet noe, men alvoret gikk ikke opp før jeg så tv da jeg kom hjem

Gjest Raindrops
Skrevet

Var for ung eller ikke født for de tre første.

22 juli var jeg på jobb da det eksploderte, husker jeg var utrolig frustrert over å ikke vite hva som skjedde, spesielt da meldingene begynte å tikke inn på Twitter, og jeg ikke hadde muligheten til å følge med.

I 2001 var jeg 11 år, og husker at jeg stod i stua hjemme sammen med en venninne, og så bildene på TV, men jeg kan på ingen måte huske at jeg innså alvoret i det som hadde skjedd.

7. Ikke født

8. Husker ikke at vi ble tildelt OL, men jeg hukser glimt av åpningsshowet, god gammaldags floke og stemningen hjemme under OL, at det var noe spesielt. Da hadde jeg akkurat fylt 4.

9. Ikke født.

Skrevet (endret)

Jeg var ikke født under de tre første nevnte tragediene. 

22. juli 2011 var jeg (som Ronny Brede Aase) på festival (Malakoff) og fikk ikke med meg så mye av det som skjedde før søndag 24..

11. september 2001 husker jeg godt at jeg var syk og hjemme fra skolen, og det jeg så på på tv ble avbrutt av nyhetssendinger.

De tre siste er også for lenge siden for meg.

Endret av doktorproktor
Gjest morhjertegod
Skrevet

1. Da Scandinavian star brant? Hjemme

2. Heyzeltragedien? Husker ikke

3. Kong Olav døde?På vei til Ål.

4. 22 juli 2011? På Hvaler/hytta.

5. 11 september 2001?Hjemme

Skrevet
Den 16.12.2011 at 11.35, Kjetil E skrev:

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1. Påskeferie hjemme hos foreldrene mine, men fikk vite det av to venninner jeg møtte i byen formiddagen etter det skjedde. Jeg gikk på folkehøgskole det året, og dette var mitt første skoleår hjemmefra. Egentlig var jeg mer opptatt hva som foregikk internt på skolen enn verden utenfor, men siden jeg var hjemme hos foreldrene mine fikk jeg med meg mer av nyhetene.

2. Satt hjemme i stua hos foreldrene mine og så på Dagsrevyen. Jeg husker at det skjedde, men tror det gikk noen dager før jeg fikk med meg hvor alvorlig dette faktisk var.

3. Var en ensom student i Oslo med radioen som min nærmeste venn. Seint på kvelden hører jeg "vi har nettopp fått en melding fra Slottet om at Hans Majestet Kong Olav den femte er død". Straks etter ble det spilt klassisk musikk på alle radiokanalene. Jeg fulgte med på radiosendingene resten av kvelden og fikk høre at folk samlet seg utenfor Slottet for å tenne lys. Jeg hadde også lyst til å være der, men fryktet av jeg ikke ville rekke siste T- bane eller buss hjem igjen hvis jeg dro, så jeg holdt meg hjemme.

4. På vei til slekta på Sørlandet for å feire bursdagen til onkelen min. Jeg hadde akkurat tatt avskjed med kjæresten, og satt meg i bilen, da jeg hørte på radioen at det hadde skjedd en eksplosjon i Oslo. Hendelsen ble kontinuerlig oppdatert på radionyhetene, og da jeg fikk høre om skytingen på Utøya syntes jeg det var rart den fikk så mye oppmerksomhet nå som det nettopp hadde skjedd en terrorhandling i Oslo. Det gikk noen timer før jeg fattet alvoret i det som hadde skjedd på Utøya.

5. Da var jeg på jobb. Jeg pleide ofte å høre på radio mens jeg jobbet, og fikk høre nyheten om at et fly hadde styrtet inn i et av tårnene til World Trade Center. Hendelsen ble presentert som en tragisk ulykke, og amerikanske nyhetsreportere fortalte at dette var noe folk hadde fryktet kunne skje. Kort tid etter får jeg høre at et nytt fly hadde styrtet inn i det andre tårnet. Nyheten ble ikke lengre presentert som en ulykke, men en planlagt terrorhandling. Jeg styrter ut til de andre på jobben og sier at de må slå på nyhetene fordi noe forferdelig holder på å skje i New York.

Skrevet

1. Da var jeg bare to år gammel. Satt vel og trykket fingrene i den bløte flekken på hodet til lillebroren min.

2. Ikke født enda...

3. Se nr. 1.

4. Husker det godt - var hjemme og vasket huset da de første videoene fra eksplosjonen kom på direkten.

5. Gikk i åttende klasse, så enten gjorde jeg lekser eller spiste middag.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Vil tippe jeg var hjemme oss mine foreldre da også. 

2. Heyzeltragedien?

Jeg var nesten 2 år da dette skjedde så jeg vil tippe jeg var hjemme oss mine foreldre. Men  helt ærlig så husker jeg ikke

3. Kong Olav døde?

Da var jeg vel hjemme oss mine foreldre siden jeg var 7 år. 

4. 22 juli 2011?

Hjemme i leeligheten som jeg bodd i da.

5. 11 september 2001?

I Bergen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...