Gå til innhold

Hvor var du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

1. Da Scandinavian star brant?

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1. Då var eg ganske lita, hugsar ikkje kva eg gjorde, men hugsar eg såg bilete på TV.

2. Var baby...

3. Hugsar ikkje kva eg gjorde akkurat då, men hugsar me såg masse greier på TV ogprata om det på skulen.

4. Eg sov... Då eg stod opp i 17-tida på ettermiddagen slo eg på TV og fekk dei sjokkerande nyheitene.

5. Var på skulen, gjekk på VGS. Hugsar mamma fortalte meg kva som hadde skjedd, fyrst trudde eg det var snakk om ei ulykke hugsar eg.

Endret av imli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

4: På jobb. Samboeren min sendte melding og meldte i fra.

5: Ute å lekte, onkel ropte på mamma og fortalte at vi måtte inn å skru på tven siden det var ekstra nyhetssendinger.

Gjest Consensio
Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1, 2 - husker jeg ikke hvor jeg var

3- da satt jeg hjemme i sofaen

4- da var jeg hjemme med min mann

5- foran TV'n. Vi hadde ikke CNN, men plutselig så dukket kanalen opp på kanallisten så jeg ble sittende å glane litt på den kanalen. 5 minutter senere skjedde det så jeg ble sittende å se på hendelsen live

Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1,2,3: Aner ikke.

4: På jobb.

5: På besøk hos ei venninne.

Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1. I min seng, sound asleep.

2. Ikke født enda.

3. Vet ikke.

4. Hjemme da bomben smalt, på et kjøpesenter da vi fikk høre om skytingen.

5. På skolen.

Gjest snoopy_93
Skrevet

- Aner ikke

2. Heyzeltragedien?

- Aner ikke

3. Kong Olav døde?

- Var ikke født tror jeg, så var vel i pungen til pappa. :sjenert:

4. 22 juli 2011?

- Jobb, skulle egentlig hjem til meg selv (Igjennom Oslo) men valgte å dra til mamma og pappa i stede. TAKK OG LOV.

5. 11 september 2001?

- På skolen og i bursdagen til ei ex-venninne.

Gjest On Topic
Skrevet

1.) Scandinavian star.

- Var 4år da dette skjedde, har ingen erindringer.

2.) Heysel-tragedien.

- Da låg eg i mamma sin mage.

3.) Kong Olav døde.

- Var heime, husker det gjekk minnesermonier på tv og at mamma fortalte at kongen var død. Husker eg var misunnelig på dei som var eit år eldre enn meg og hadde begynt på skulen, for dei fekk fri den dagen det var begravelse. Det fekk nemlig ikkje eg som enda ikkje var i skulealder hehe.

4.) 22.juli.2011.

- Da satt eg i sofaen heime, leste til eksamen. Skulle snike meg litt unna lesinga og gjekk inn på internett på mobilen. Der stod det på framsida at det hadde skjedd ein eksplosjon i Oslo. Slo på tv og data og der blei eg sittande resten av kvelden.

5.) 11.sept.2001.

- Da var eg på skulen. Huske me hadde engelsktime og ein i klassen fortalte at eit passasjerfly hadde kjørt inn i WTC.

Skrevet (endret)

1.) Scandinavian star

- Husker ikke

2.) Heysel-tragedien.

- Var ikke født

3.) Kong Olav døde.

- Husker bare nyhetene på TV, veldig vagt.

4.) 22.juli.2011.

- Hadde akkurat kommet hjem fra jobb da jeg så det hadde vært en stor eksplosjon i Oslo på vg.no.

5.) 11.sept.2001.

- Stod på kjøkkenet og lagde mat mens jeg hørte om første fly på radioen. Ropte det til venninna mi som satt i stua. Vi tulla litt med at piloten må ha vært rusa eller noe.. helt til vi slo på TV og så fly nr to kræsje i det andre tårnet.

Endret av Minimi
Skrevet (endret)

Var ikke født enda da :)

2. Heyzeltragedien?

Var ikke født ;)

3. Kong Olav døde?

Trygt plassert i min mors mave ;)

4. 22 juli 2011?

Da var jeg sammen med noen venner.. Husker det veldig godt!

5. 11 september 2001?

Det husker jeg ikke.

Endret av Explosive
Skrevet

1. Da Scandinavian star brant? husker ikke, men husker godt sorgen og de triste og fæle nyhetene i tiden etter.

2. Heyzeltragedien? Husker tV-bildene fra stua hjemme hos mamma og papp, tror jeg. Husker TV-oppslagene, men egentlig ikke så mye av rammen rundt.

3. Kong Olav døde? Skulket skolen og satt på rommet hos kjæresten min og så på Tv hele dagen. Var jo ikke bare den hendelsen som preget nyhetene i den perioden...

4. 22 juli 2011? Da var jeg på feriehus i utlandet. Syntes det var så uvirkelig og rart å se avisene i landet jeg var i med blodige bilder fra Oslo på forsiden...

5. 11 september 2001? Husker jeg satt i bilen utenfor blokka vi bodde i, skulle parkere, men ble sittende og høre på radio. Så var det å løpe inn og sette på TV. Husker enda første gangen jeg hørte navnet Bin Laden, da de begynte å spekulere i om det var han som sto bak.

Og da han Brå brakk staven, da satt jeg i den røde brunrøde sofaen i barndomshjemmet mitt, sammen med familien min. Husker det og jeg, sjø!

Skrevet

Tar bare med de jeg har opplevd:

4. 22 juli 2011?

Hadde kjøretime da det smalt. Pappa var i Oslo og så det så han prøvde å ringe, men jeg lot vær å svare. Typen ringte etterpå og sa at han ble sen fra jobben fordi det hadde vært en eksplosjon i Oslo. Rett etterpå ringte han meg igjen og sa at det var en bombe. Jeg hørte på radioen på bussen hjem.

5. 11 september 2001?

Pappa hadde hørt det på radioen og henta med på skolen rett etterpå. Så resten på nyhetene. Syntes det var veldig skummelt, men klarte ikke helt å forstå hva det innebar.

Skrevet

1, 2 og 3: For ung/Husker ikke

4. I Oslo på besøk hos slekt. Hørte smellet, og hadde vært i byen dagen før. Min mor og tante hadde vært nede i sentrum noen timer før.. Fant ut om Utøya fordi jeg satt og sjekket nettaviser kontinuerlig ut over kvelden.

5. På skolen. De snakket litt om at noe ille hadde skjedd, og så gikk jeg hjem. Så på tv da det andre flyet krasjet.

Skrevet

1. Da Scandinavian star brant? - aner ikke, var omtrent to år.

2. Heyzeltragedien? Ikke født

3. Kong Olav døde? For ung til å huske

4. 22 juli 2011? Var ferdig på jobb noen minutter etter eksplosjonen. Fikk først vite det gjennom venner som befant seg i nærheten via facebook. Satt klistra til tv-en hele kvelden. Fulgte med saken på twitter, og slik fikk jeg vite om utøya.

5. 11 september 2001? Var 12, slo på fjernsynet under familiemiddag hos mormor, og vi skjønte ingenting. Husker at vi hadde et minutts stillhet på skolen noen dager senere.

Skrevet

1. Eg var 3 år, så regner med at eg sov.

2. Eg eksisterte ikkje på det tidspunktet.

3. Eg var 4 år, så eg har ikkje peiling.

4. Heime trur eg.

5. Husker ikkje.

Gjest Badabing
Skrevet

2. Heyzeltragedien?

3. Kong Olav døde?

4. 22 juli 2011?

5. 11 september 2001?

1. Husker ikke. Tror første minnet mitt om det var på skolen i etterkant. Kan det ha vært i en skoleferie?

2. Var for liten til at jeg husker det.

3. Tror jeg var på skolen. Husker i alle fall at vi hadde minnestund i gymsalen.

4. Akkurat kommet hjem fra jobb, satt og sjekket FB da en plutselig postet en status om at det hadde gått av en bombe i sentrum.

5. På Jernbanetorget. Så det andre flyet live på CNN tror jeg det var.

Skrevet

1. Husker ikke. Tror første minnet mitt om det var på skolen i etterkant. Kan det ha vært i en skoleferie?

2. Var for liten til at jeg husker det.

3. Tror jeg var på skolen. Husker i alle fall at vi hadde minnestund i gymsalen.

4. Akkurat kommet hjem fra jobb, satt og sjekket FB da en plutselig postet en status om at det hadde gått av en bombe i sentrum.

5. På Jernbanetorget. Så det andre flyet live på CNN tror jeg det var.

Scandinavian Star var natt til lørdag i Palmehelgen. Så ja, og veldig mange ombord som var på vei til påskeferie

Skrevet

Var bare 3 år, så det husker jeg ikke.

2. Heyzeltragedien?

Var ikke født.

3. Kong Olav døde?

Jeg var bare 4 år, men dette husker jeg faktisk. Var på besøk hos besteforeldre.

4. 22 juli 2011?

Satt i bilen på vei til lekeplassen, plutselig var det masse brannalarmlyder og sirener på radioen. Sjekket nettet på mobilen like etter, og leste om bomben i Oslo. Satt og så på tv fra ungene gikk og la seg klokken 19 til langt utpå natten. En grusom helg...

5. 11 september 2001?

På vei til leirskole med klassen. Vi fikk oppdateringer fra lærere og så litt på nyheter når vi kom frem.

Skrevet

Husker ikke akkurat omstendigheten rundt, men husker jeg så bilder på tv'en og vi pratet om det hjemme. Tror familiemedlemmer til noen i klassen omkom, så vi pratet også om det på skolen.

2. Heyzeltragedien?

Var for liten til å huske dette skjedde. Ærlig talt måtte jeg google nå også for å finne ut hva Heysel-tragedien var.

3. Kong Olav døde?

Det husker jeg godt. En av de første nyehtene som satt skikkelig merke i meg. Jeg gråt og var oppriktig lei meg fordi kongen vår var død. Var med mormor og bestefar på slottsplassen og satte ut lys.

4. 22 juli 2011?

Var på ferie på fjellet med mann og barn. Kom hjem etter en lang dagstur og slo på nyhetene. Først ringte jeg familie og venner og forsikret meg om at de hadde det bra. Så ble vi sittende foran tv'en resten av kvelden.

5. 11 september 2001?

Gikk på høyskolen, kom hjem og pappa ropte jeg måtte komme å se på nyhetene. Og der på BBC, så jeg live fly nummer to treffe WTC. Virket ganske så uvirkelig det også.

Skrevet

Hjemme, husker nyhetsendingene der de viste båten som brant og listene over døde.

2. Heyzeltragedien?

Sannsynligvis hjemme, kan ikke huske jeg så sendingene på tv, så jeg lå muligens og sov.

3. Kong Olav døde?

Hjemme, men vi så begravelsen på tv på skolen, og lærerinna vår snakket om hvilken konge han hadde vært og hva som kom til å skje videre.

4. 22 juli 2011?

I Arendal sammen med min kjære og svigerfamilien. Jeg og min kjære hadde dratt ned til havna for å hilse på min far som hadde kommet dit med båten sin, hans kone kikket på nettavisene på den bærbare og så noe hadde skjedd i Oslo, og vi slo på tv akkurat i tide til å se starten av sendingene fra bombingen. Vi kom tilbake til hytta der vi holdt til i tide til sendingene om skytingen. Litt uvirkelig når jeg da fortsatt hadde leilighet i Oslo og var bekymret for om smellet hadde blåst ut vinduene hos meg og skremt katta mi.

5. 11 september 2001?

På folkehøgskole, hadde vært på sykehuset sammen med en venninne tidlig på morgenen, og gikk og la med med en ekkel følelse i kroppen. Våknet og kom ned i fellesstua akkurat tidsnok til å se de første sendingene fra CNN om det andre flyet som kræsjet i WTC.

Skrevet

- Tror ikke jeg var født...

2. Heyzeltragedien?

- Googlet det, var ivertfall ikke født.

3. Kong Olav døde?

- Ikke født da heller.

4. 22 juli 2011?

- Satt meg ned ved kjøkkenbordet for å være på pc'en og høre på radio. Det kom nyheter på radioen akkurat da jeg slo den på. For å si det sånn, så greide jeg ikke røre meg fra plassen min hele kvelden. Det var ingen andre hjemme, og jeg bare satt og hørte på radioen om alt det fæle som skjedde, og følte meg veldig ensom.

5. 11 september 2001?

- Husker bare jeg så det litt på tv eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...