Gå til innhold

Vegetarianere: Spiser dere saus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og får man et ja og velger å spise likevel, så er vel man heller ikke vegetarianer. Er det så vanskelig? :klo:

Som sagt så er ikke merkelappen viktig for meg identitetsmessig, men den er veldig enkel å bruke ute blant folk fordi de alleraller fleste vet sånn ca hva det innebærer. Teoretisk er jeg helt med på notene dine: vegetarianere spiser ikke kjøtt! Og det gjør heller ikke jeg. I de fleste situasjoner passer det seg å forklare hvorfor du ikke gafler innpå med kyllingsuppe. Det jeg syns er ubehagelig er de faktiske situasjonene, altså det praktiske, hvor noen har gått hen og laget noe de tror er vegetarisk, men som nok sannsynlig er kjøttbasert. Da velger jeg, iom at jeg ikke kaster opp på stedet, å spise maten. Jeg har det ikke i meg å skulle påpeke at det ikke er vegetarisk og at jeg ikke kan spise det. Sist dette skjedde hadde tidligere omtalte tante Else laget linsekaker til meg fra bunnen av, smakssatt med buljong (pølse eller noe). I utgangspunktet ikke noe jeg vil spise, men det var veldig vanskelig for meg å skulle si at jeg ikke kunne spise det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Man må såklart spise det man vil, og det er helt greit. Men jeg er faktisk litt enig i at man ikke bør kalle seg vegetarianer om man ikke er det, men heller si at man ikke spiser kjøtt og fisk.

Husker jeg skulle i middag til noen som ville lage vegetarmat til oss, og vi fikk cabaret (så og si hele greia var gelatin) med reker i.

De kjente noen vegetarianere som spiste sjømat og sånt. Vegetarianere spiser jo egentlig ingenting som er basert på kjøtt og fisk, og en saus med kjøttkraft er jo nettopp det.

Edit: Man kan heller presisere om det blir nødvendig. Jeg kuttet først kjøtt, også kuttet jeg fisk først et halvt år etterpå. om det kom opp, sa jeg ikke at jeg var pescetarianer, ingen ville visst det. Jeg sa at jeg ikke spiste kjøtt. Da var det mange som spurte om jeg var vegetarianer, og slik fikk jeg muligheten til å presisere.

Endret av Badabing
Skrevet

Jeg ville ikke spist saus med kjøtt når jeg levde på veg. mat.

Spiste heller ikke gele, og alt med stivelsesprod- gelatin.

så jeg forstår deg, men ingen forstår vegetarianere. Man får ofte dumme spørsmål og dum mat servert... :sjenert:

Er ikke vegetarianer i dag, men spiser kanskje kjøtt en dag i uka.

Per i dag ville jeg ikke hatt problemer med kjøttsaus, men jeg ville hatt det når jeg ikke spiste kjøtt overhodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...