Gjest Cid Skrevet 10. januar 2023 #4881 Del Skrevet 10. januar 2023 Helt til sist år så trodde jeg at de som får hjemmene sine renovert i de diverse programmene fikk det gratis, jeg ble overrasket over å høre at de faktisk må betale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 13. januar 2023 #4882 Del Skrevet 13. januar 2023 Cid skrev (På 10.1.2023 den 20.55): Helt til sist år så trodde jeg at de som får hjemmene sine renovert i de diverse programmene fikk det gratis, jeg ble overrasket over å høre at de faktisk må betale Hæ?? Det har jeg aldri vært klar over. Enda en ting jeg har vært sein med å skjønne er at man tjener dårligere i stat enn i kommune. Trodde lenge det var motsatt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 13. januar 2023 #4883 Del Skrevet 13. januar 2023 Blueblizz skrev (1 time siden): Hæ?? Det har jeg aldri vært klar over. Enda en ting jeg har vært sein med å skjønne er at man tjener dårligere i stat enn i kommune. Trodde lenge det var motsatt. Er det ikke det? Kommer sikkert litt an på jobben, men generelt er kommunale jobber (med mindre man er en høyere administrativ leder) dårlig betalt. Sykehjem, barnehage, skole, renhold, renovasjon, vedlikehold, administrasjon på laveste nivå - her har man stort sett dårlige til middels lønninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. januar 2023 #4884 Del Skrevet 13. januar 2023 Anonymus Notarius skrev (9 minutter siden): Er det ikke det? Kommer sikkert litt an på jobben, men generelt er kommunale jobber (med mindre man er en høyere administrativ leder) dårlig betalt. Sykehjem, barnehage, skole, renhold, renovasjon, vedlikehold, administrasjon på laveste nivå - her har man stort sett dårlige til middels lønninger. Stemmer godt med mine erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 13. januar 2023 #4885 Del Skrevet 13. januar 2023 Blueblizz skrev (3 timer siden): Hæ?? Det har jeg aldri vært klar over. Enda en ting jeg har vært sein med å skjønne er at man tjener dårligere i stat enn i kommune. Trodde lenge det var motsatt. Tror ikke det er sånn i alle programmene da men vet at de i tid for hjem må betale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 16. januar 2023 #4886 Del Skrevet 16. januar 2023 Blueblizz skrev (På 13.1.2023 den 12.06): Hæ?? Det har jeg aldri vært klar over. Enda en ting jeg har vært sein med å skjønne er at man tjener dårligere i stat enn i kommune. Trodde lenge det var motsatt. Det stemmer ikke her jeg jobber, i alle fall. Her er det både statlige og kommunalt ansatte og hver gang en statlig jobb blir lyst ut så er det alltid en av de kommunale som søker seg over. Det er både bedre lønn og goder for de statlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueblizz Skrevet 16. januar 2023 #4887 Del Skrevet 16. januar 2023 Angelheart2 skrev (18 minutter siden): Det stemmer ikke her jeg jobber, i alle fall. Her er det både statlige og kommunalt ansatte og hver gang en statlig jobb blir lyst ut så er det alltid en av de kommunale som søker seg over. Det er både bedre lønn og goder for de statlige. Ser det er flere som sier det her. Min erfaring (innen omsorg) er helt annerledes. Vi mister stadig folk til kommunen pga lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. januar 2023 #4888 Del Skrevet 18. januar 2023 Grunnlaget for dagens strømpriser. Forstår stadig ingenting 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 20. januar 2023 #4889 Del Skrevet 20. januar 2023 Cid skrev (På 10.1.2023 den 20.55): Helt til sist år så trodde jeg at de som får hjemmene sine renovert i de diverse programmene fikk det gratis, jeg ble overrasket over å høre at de faktisk må betale I Tid for Hjem må man stå for kostnadene av alle materialer og møbler selv ja. Men det sykeste er Eventyrlig Oppussing - der må du ha godt med penger🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 20. januar 2023 #4890 Del Skrevet 20. januar 2023 Birdo skrev (3 minutter siden): I Tid for Hjem må man stå for kostnadene av alle materialer og møbler selv ja. Men det sykeste er Eventyrlig Oppussing - der må du ha godt med penger🙈 Skuffende 😕 jeg som trodde at de var gavmilde ga folk en gave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 20. januar 2023 #4891 Del Skrevet 20. januar 2023 Cid skrev (1 minutt siden): Skuffende 😕 jeg som trodde at de var gavmilde ga folk en gave Her har du kriteriene på Eventyrlig Oppussing😅 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 20. januar 2023 #4892 Del Skrevet 20. januar 2023 Birdo skrev (6 minutter siden): Her har du kriteriene på Eventyrlig Oppussing😅 🤯 Håper ikke de tar betalt i ekstrem oppussing usa da, det hadde vært forkastelig… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. januar 2023 #4893 Del Skrevet 21. januar 2023 Birdo skrev (13 timer siden): Her har du kriteriene på Eventyrlig Oppussing😅 Huff😯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 21. januar 2023 #4894 Del Skrevet 21. januar 2023 Entern skrev (2 timer siden): Huff😯 Eventyrlig faktura Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 21. januar 2023 #4895 Del Skrevet 21. januar 2023 Cid skrev (2 timer siden): Eventyrlig faktura 🤣🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 21. januar 2023 #4896 Del Skrevet 21. januar 2023 At sola "vår" også er en stjerne som dem vi ser på nattehimmelen. Gikk opp for meg i voksen alder 🤦♀️🤦♀️🤣🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 31. januar 2023 #4897 Del Skrevet 31. januar 2023 Historien er sann, skjedde for et par år siden sånn noenlunde..jeg vil ikke nevne navn og heller ikke konkret sted..ettersom det da kan spores til både impliserte og meg selv som privatperson. Jeg hadde leiet en hytte på månedsbase i Numedal. Der jeg oppholdt meg noen mnd av og til..det er et relativt lite tettsted. Jeg fant ut at kontoen min manglet 275 kr så jeg ville ringe banken for å forsikre meg hva det var , det var problem med transaksjonslisten..jeg gikk innom kommunehuset fordi jeg ville ha tilgang på en pc , for jeg snakket jo i Androiden . Greit å være innlogget i nettbanken i et slikt tilfelle..jeg logget inn i nettbanken på pc ..jeg ringte og en kvinne tok tlf..det virket som hun ikke var trygg på presentasjonen av banken men jeg forklarte problemet om hun kunne si hva det skyldtes.. Idet hun later som hun logget seg inn i kontoen min så fant jeg selv ut hva det var , det var årsgebyret på visakort et, men valgte å høre litt på personen i andre enden ..hun lurte på om det kunne være kaffi jeg hadde kjøpt på bensinstasjonen der, og forskjellige varer jeg hadde handlet rundt i butikkene der.. detaljer om hva du kjøper står ikke i transaksjonslisten og det virket som hun gjettet deg til om det var det som helt tydelig var observert at at jeg hadde kjøpt.. hun hadde ingen oversikt på kontoen min , det var tydelig, og refererte til varer som personer har observert at jeg har kjøpt på stedet der.. hun hadde brutt seg inn på min tlf-linje og oppgitt seg for å være banken.. Et legebesøk jeg hadde på legevakten der så møter jeg en lege som jeg aldri har z før , en utlending..før jeg får presentert noe så lurer han på om jeg vet hvor jeg er , ja selvf svarer jeg..ja hvor da , og jeg svarer.. Noen har forestilt legene der at jeg ikke vet hva jeg gjør og hvor jeg er.. og videre brutt seg inn på min private tele og data aktivitet.. Disse overgrepene har pågått i årevis... Det er derfor jeg ikke betaler for en bolig, den hadde blitt en observasjons elle hvor de kunne drevet med overgrepene sine i stor skala.. en dehumanisering som kun norsk psykiatri kan stå for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 1. februar 2023 #4898 Del Skrevet 1. februar 2023 Fikk utstedt en helseattest i 2009.. et medisinsk sertefikat , som jeg leverte tilbake .. for et par uker siden forhørte jeg meg om det var journalført noen hindring for et nytt.. Fikk som svar at det aldri har vært utstedt noen..jeg hadde faktisk fysik hatt det i hånden..min mor måtte bevitne at jeg ikke hadde hatt svimmelhet eller epilepsi som barn.. osv .. de har latet som de har utstedt det ..jeg vet en sivil politi fra Bergen kom opp trappene til Cappelen , som var medisinere , da jeg var ferdig med testene.. jeg kjente politien igjen og har sett han senere også.. Politiet gikk i årevis bak meg for å hindre at jeg fikk utstedt noe , inkl sertefikat på bil..det jeg hadde var det en politikvinne som sa til meg var ugyldig..det var ikke registrert i førerkortregisteret.. selv om jeg hadde det i hånden.. sabotasje for nærmere hundre tusen kroner begått av Bergen politiet. De har spredt rundt seg med psykiatridiagnoser der hvor jeg har gått. Jeg er kun frisk når de trenger noe.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 1. februar 2023 #4899 Del Skrevet 1. februar 2023 Når det på kart står f.eks. "Myanmar (Burma)", så trodde jeg lenge at det gamle navnet i parentes bare sto der i en overgangsperiode - som en slags tjeneste - inntil folk har fått med seg det nye navnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 2. februar 2023 #4900 Del Skrevet 2. februar 2023 Nevian skrev (9 timer siden): Når det på kart står f.eks. "Myanmar (Burma)", så trodde jeg lenge at det gamle navnet i parentes bare sto der i en overgangsperiode - som en slags tjeneste - inntil folk har fått med seg det nye navnet Hva er den egentlige grunnen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå